Go to commentsLiść 12
Text 24 of 26 from volume: Liście
Author
Genreprose poetry
Formprose
Date added2020-01-28
Linguistic correctness
- no ratings -
Text quality
- no ratings -
Views847

  Paradoksalnie czasem bardziej mi Ciebie brakowało, gdy byłeś w swoim domu. Wspinałam się na wzgórze nad miastem i patrzyłam w stronę, gdzie za niewielkim zalesionym garbem znajdował się Twój dom. Nie było go widać, jedynie wiedziałem, że leży w tym kierunku. Wiedziałem, że jesteś w domu, wyobrażałem sobie, jak po nim chodzisz, zajęty pomaganiem swoim rodzicom.

Zastanawiałam się, jakie masz spodnie, jaką koszulę dziś ubrałeś, czy się rano ogoliłeś.

Próbowałem z ruchu wiatru, szelestu liści odczytać, w jakim jesteś nastroju, co zaprząta Twoją głowę.

Miałam co chwilę odruch, aby sięgnąć po telefon, na szczęście ta stąpająca twardo po ziemi część mnie samej mówiła z naciskiem:

- Daj jej nacieszyć się rodziną. Oni są najważniejsi.

Stawałem więc twarzą w Twoją stronę, uśmiechając się ciepło do wzgórz, do olszynowych zarośli w wąwozie z potokiem, do pędzących chmur. Miałam wrażenie, że te uśmiechy docierają do Ciebie, choć nie jesteś ich świadomy. W jakiś sposób je odbierasz, może pocierając charakterystycznie twarz prawą dłonią.

Zresztą nawet w normalnym kontakcie trudno było dotrzeć do głębi Twojej duszy. Zdarzało się to tylko czasami, gdy odsłaniałaś się, może przez nieuwagę, lub niedobór energii.

Wracałam ze wzgórz do mieszkania i zasypiając, gdy gasły wszystkie obrazy, zapisane w pamięci, czułem delikatną nić, pasmo kolorowej pępowiny łączącej nasze serca.

To była bliskość.

  Contents of volume
Comments (1)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Niemożność ustalenia, kto tutaj jest kim/jaką płeć reprezentuje?? - utrudnia zrozumienie wszystkich sensów, zaciemniając przy okazji jak ten drut prosty przekaz:

Zresztą nawet w normalnym kontakcie trudno było dotrzeć do głębi /itd., itd./

(patrz 3. od końca akapit)

Szkoda :( Literacko to naprawdę interesujący liść (vide tytuł) z pięknym klimatem
© 2010-2016 by Creative Media