Go to commentsGen Franco
Text 28 of 100 from volume: Prawda ponad wszystko
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2020-02-22
Linguistic correctness
- no ratings -
Text quality
- no ratings -
Views1329

Generał Franco


Gdy krzyż zapłonął  na wierzy kościoła

A trupy wisiały na czerwonych powrozach

Gdy ciała księży leżały w kawałkach

A świat w głupocie czerwonym klaskał


To co byś zrobił widząc kraju pożogę


Więc każdy kto zdrów i broń utrzyma

Idzie do Franco

Zbrodniarzy powstrzymać


I jakoś tak wyszło może przypadkiem

Że nie komuniści

A Franco

Został zbrodniarzem


  Contents of volume
Comments (12)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Franko, Adolek i Józiek z jednego jedli garnka.
Dlatego.
avatar
Jóźków było dwóch, o którego więc chodzi?
avatar
Bogu Najwyższemu - I TO NA KOLANACH! - dziękować, że ten generał nie był Polakiem!!

WIEŻE KOŚCIOŁA
WIEŻA
WIEŻY
Z WIEŻĄ
TRZECH WIEŻ
WIEŻAMI
NA WIEŻACH


też przecież wierzę
że wieże kościoła
pod skrzydłem anioła
avatar
Tym, co nie kojarzą tematu, proponuję per pedes wycieczkę do hiszpańskiego miasteczka Belchite.

Może TAKIE SPOJRZENIE /z wewnątrz/ pomoże nam zrozumieć, czym są kościelne wieże - i, w ich kontekście, generał Franco
avatar
Demokratyczna, bogata zrabowanym Ameryce srebrem i złotem, postkolonialna Hiszpania - ze stażem w Unii dużo dłuższym niż my - dzisiaj świeci pustkami w kościołach, zalegalizowała małżeństwa homoseksualne i aborcję, boryka się z kryzysem ekonomicznym, uchodźcami i bezrobociem etc., etc.

Pytanie, jak to się stało?? Gdzie ten kozioł ofiarny, którego koniecznie teraz trzeba spalić na stosie i odczynić "zło"?!
avatar
Alo fakt z tą wieżą
avatar
Mordy komunistów były od początku i miały charakter bestialstwa trudnego do wyobrażenia i do zrozumienia. Gdybym tam mieszkał i widział poczynania komunistów zapewne bym wspierał Franco i mścił się za zbrodnie na niewinnych katolikach. A potem nazwano by mnie faszystą a lewica wyciszyłaby prawdę i ukryła zbrodnie a droga Emilia miałaby i ma zdanie zgodne z lewicową propagandą.
avatar
Dla niewtajemniczonych kilka informacji elementarnych:

- po dojściu do władzy gen. Franco, już w 1936 r., na terenie Hiszpanii powstały pierwsze obozy koncentracyjne;

- obozy te zorganizowano m.in. w Sevilli, na Majorce, na Formentierze, na Gran Canaria;

- w latach 1936-1942 przez te obozy przewinęło się ponad pół miliona ludzi;

- angielski historyk Anthony Beevor liczbę ofiar "frankistowskiego gułagu" określa na 190.000 z czego rozstrzelano w egzekucjach 30.000 /hiszpańscy badacze tego okresu te liczby znacznie podwyższają/.

O KIM MOWA W PANA POLITWIERSZU, DROGI AUTORZE??
avatar
Franco był wielki - niewiele było postaci potrafiących zmobilizować przeciw sobie tak wielu ludzi. Tylu ochotników porzuciło swe zwykłe życia, by pojechać walczyć z nim - to robi wrażenie.
avatar
A na co mogą liczyć mordercy , zwyrodnialcy , pożyteczni idioci , kaci - czyli cała masa zbrodniarzy z całego świata .

Wyobraźmy sobie kraj w którym zaczynają sie okrutne mordy i gdy Hiszpanie mobilizują się przeciwko dzikim czerwonym Hunom na wsparcie przyjeżdzają tysiące bandziorów równie zwyrodniałych .

Jak mowili kozacy - ,,a dlaczego to my mamy umierać a nie wy ? ,,

Franco nie mordował dzieci , starców - tylko szalonych od krwi barbarzyńców.
avatar
Niewiemy jakbyśmy sie zachowali na miejscu Franco ?
Kraj spalony i wyludniony - to nie mogło przejść kary.

Proponuję jednak stanąć po stronie ofiar a nie zbrodniarzy.
avatar
Dodac należy że mamy do czynienia z podobnym zaćmieniem umysłowym . Bo jak to mozliwe by tysiące ludzi uznało że mordowanie katolików jest razwiązaniem problemu. Stali się totalnie odczłowieczeni.
Podobnie jest i teraz - gdy słyszę ludzi co życzą śmieci Kaczyńskiemu i całemu PiS-owi .
A jak zachowywali się młodzi ludzie na placu przy krzyżu Smoleńskim .
Mamy potepiać zło a nie je akceptować .
© 2010-2016 by Creative Media