Go to commentsPo dekadzie
Text 56 of 83 from volume: Populus dixit
Author
Genrehistory
Formpoem / poetic tale
Date added2020-04-10
Linguistic correctness
Text quality
Views1402

Doprowadzają do wścieklicy

kopacze ziemi

100 cm w głąb


Bardziej od nich

rodziny Ofiar


Pośrodku Prawda

jak krucyfiks Wielkiego Piątku


Nie wrzeszczy,

nie lamentuje,

nie dziamga


Milczy


10.04.2020


  Contents of volume
Comments (5)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Dobry obraz rzeczywistości

Wijąca , kłębiąca , jazgocząca szara plątanina a ponad tym jasny i wyraźny stół liturgiczny z krzyżem .
Tak odczytałem .
avatar
Życzę Tobie i Twoim najbliższym Świąt w zdrowiu.
avatar
Ach jaka łaskawość świąteczna - wymowna nad wyraz .

A czy Katyń też powinien być już szpadlem przyklepany ?
A otóż NIE !
I Smoleńsk też nie - bo to akt historii naszego państwa pełen poświęcenia i najgorszego z możliwych łajdactwa.

I zarzekam się że strupy rozdrapywać będziemy jeszcze długo póki wszyscy jednogłośnie określimy jaka była podła postawa władzy - późniejszego prezydenta no i rudego oraz całej masy jego bandy .
avatar
A i społeczeństwa też - oszukanego , zmanipulowanego i szczutego jak psy do walki.

Dlatego się dziwię jak to możliwe że wołali ,,szkoda że ten drugi nie zginął,, ..... itp.

Jak można tak mówić ? .... Mogą ! .. Mogą tak rozwścieczone psy które szczuto i smyczą targano aż w końcu spuszczono - by gryzły ,ujadały bez rozumu, refleksji - tylko ze wściekłości i pogardy .
Moi rodacy –wściekła psy .
Taka jest prawda - niezwykle smutna .
avatar
Noty są za uchwycenie prawdy w drugiej połowie utworu. Tak, za prawdę na krzyżu rozciągniętą, która milczy.

Tego, co niżej, proszę nie brać osobiście, ponieważ to kwestia indywidualnych sumień:

Boście ją zamęczyli i podeptali. Jak i Tego buntownika, niewygodnego kapłanom. Oni, wam zapłacili, byście Go zamiast bandyty i oprawcy na śmierć wydali. Po to, by prawdę mieć w swoich rękach i pętać nią, was, jak bydło.

Jeden z ignorantów, który twierdzi, że nie hejtuje, kiedy używa obelżywych przymiotników... przemilczę, ale przecież Befana doskonale wie, że prawda zależy od potrzeb. Od tysięcy lat. Opisała ją przecież. Jezus Chrystus może i potrzebuje głosicieli, ale czy potrzebuje tłumaczy? Tako i prawda. A prawda w świecie rzeczywistym jest tam, gdzie nauka i pasja albo... na krzyżu.
© 2010-2016 by Creative Media