Go to commentsLinie podziału tereny wpływu
Text 127 of 189 from volume: Garb
Author
Genrenonfiction
Formarticle / essay
Date added2020-06-24
Linguistic correctness
Text quality
Views1077

Był rok chyba dziewięćdziesiąty lub coś w okolicy tego.


Oglądałem TV, spotkanie z noblistą Lechem Wałęsą .

Na sporej sali stół prezydialny, tłumy gości i doskonała atmosfera .

Były pytania, błyskotliwe odpowiedzi Wałęsy- do czasu gdy zadała pytanie pewna kobieta .

O ile pamiętam był grubsza ubrana chyba z zielony sweter – coś jakby w stronę stroju góralskiego – krakowskiego . Tak ją pamiętam .

Pytanie sugerowało podwójną rolę Wałęsy lub nawet sugerowało jego współpracę lub szkodliwą działalność dla Solidarności. Nie pamiętam, ważne że to pytanie – stwierdzenie było jak na tamte czasy wręcz z kosmosu, śmieszne i nonsensowne .

Wałęsa jak zwykle pewny siebie powiedział coś lotnie, choć jakby zbierał się do tej odpowiedzi, by nabrać rozpędu lub tworzył szybką i ciętą ripostę .


Tłum się roześmiał w najlepsze…………..- no i ja przed TV.

A przy kobiecie zrobiło się pusto i wówczas  było ją dobrze widać , więc myślę ucieknie przez drzwi  niepyszna i niepoczytalna .

Ona jednak jakby się wyprostowała i stała pełna godności i dumy .

Ze zdumienia podszedłem do telewizora by bliżej się przyjrzeć tej scenie .

Takie zachowanie w którym jako jedyna osoba na sali przyjmuje śmiech i drwinę na klatę , że uważają ją za umysłowo chorą a  ona stoi niewzruszenie zwiastuje zupełnie coś innego , coś jest nie tak .

Wiem to i dobrze rozumiem – jestem kupcem, poznałem różne postawy i zachowania.


Takich sytuacji się nie zapomina,- dobrze, schludnie ubrana ,na wpół ludowo , grubsza kobieta  stoi jak posąg i słucha śmiechu i drwin .

To jest dopiero postawa!

Stała tak bo wiedziała już, była przekonana o swej racji oraz o niewiedzy pospołu i stawiła jej czoła!

Później wszystko co mówiła okazało prawdą . A większość Polaków do tej pory nie potrafi zrozumieć na czym polegał przekręt z Wałęsą w wykonaniu służb.

Nie jest łatwe zrozumieć kontrolowaną i zaplanowaną rewolucję .


Scena ta pozostała w mej pamięci i o dziwo zwiastowała co nastanie w następnych latach w RP .

To był pierwszy rechot ( w tym i mój) z prawdy i zdumiewającej historii.

Później zmieniały się proporcje na tej ,,sali – forum,,. Doszły dokumenty historycy itp.

Ale ona była pierwszą którą widziałem . Następnie państwo Gwiazdowie , Anna Walentynowiczi inni działacze Solidarności którzy potwierdzali jej zarzuty oraz badania IPN-u.


Myślę że zrozumienie  tamtych czasów , roli Wałęsy , służb itp. Powinno pomóc określić współczesną sytuacją . Określić linie podziału a tak naprawdę linie wpływów w społeczeństwie .Tak tak – pod czyim jesteśmy wpływem.


Potem polecam dla pewności historię  jak próbowano zrobić z Krzywonos bohaterkę ,która miała tak naprawdę zastąpić posągową Annę Walentynowicz . Tu dodać należy że Anna W. pobierała 800 zł emerytury zaś dla Krzywonos Tusk ofiarował rentę specjalną 20 tys. zł ) chyba coś koło tego .


Takie informacje wiele mówią ,pokazują punkt po punkcie kto z kim , przeciw komu , skąd pochodzą i jaką postawę zajmowali politycy i działacze .


Ten kto przeanalizuje początek III RP ten zrozumie obecna sytuację .


Ps. Około pięciu  lat temu ( o dziwo) miałem podobną sytuację gdzie zdawałem sobie sprawę że będę bezpardonowo atakowany na forum . Przyszło mi  odruchowo zachować się podobnie . Podniosłem się z krzesła i stanąłem wyprostowany , słuchałem  tak by wszyscy widzieli wobec kogo stawiane są zarzuty - pomówienia.


  Contents of volume
Comments (4)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
O kapusiu Wałęsie mówiła śp. Pani Anna Walentynowicz w - bodajże 1983 roku - podczas jednego ze spotkań w podkrakowskim Bieżanowie.

Obecni pukali się po głowach, w tym ja, kiedy słuchałam tę relację.

To tylko celem uzupełnienia.

Bardzo serdecznie :)
avatar
Dzika wprost kariera:
Od pucybuta do Rockefellera
Wszystkich wciąż nabiera
Od rolnika do premiera
avatar
Uwaga

jak właściwie ma rozumieć przesłanie felietonu Odbiorca, jeśli Autor co trzecią frazę powtarza jak nie "o ile pamiętam, to "nie pamiętam" i nie wie, kto, kiedy, gdzie, na jakiej podstawie /poza plotkami/ coś powiedział??

Że jest to gadka-szmatka o niepamiętaniu??

Zarzuty pod adresem Wałęsy to nie żarty. Za niczym nieumotywowane /poza domysłami/ pomówienia i naruszanie godności prezydenta RP płaci się bardzo grubą kasę i na długie lata idzie prosto do paki
avatar
Hmmm.
Już dawno jest wszystko jasne.
© 2010-2016 by Creative Media