Go to commentsO Franku z Opola
Text 146 of 201 from volume: Kontynuacje nieustannych kontynuacji
Author
Genrehumor / grotesque
Formepigram / limerick
Date added2020-07-18
Linguistic correctness
Text quality
Views1353

O Franku z Opola


Mówił pryszczaty Franek z Opola,

że kiedyś święty Andrzej Bobola

chciał zrobić w Polsce raj,

lecz dziś to PiSki kraj,

w nim lud przed wodzem nie wstaje z kolan.

  Contents of volume
Comments (9)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Ja przewidują, że PiS i tak nie dotrwa do końca kadencji, i od momentu kiedy rozłoży się na łopatki (albo rozłożonym będzie), życie w Polsce zacznie się zmieniać na lepsze... Powoli, powolutku, z wielkimi perturbacjami, ale zacznie. Najpóźniej za 3 lata. ;)
avatar
Ape i Michalszko, bardzo dziękuję. Też mam taką nadzieję, chociaż przy ostatnich wyborach, jak wiesz, intuicja mnie zawiodła. Ale kiedy z perspektywy kilku dni patrzę na te wybory, to musiałby stać się cud, żeby wygrał Trzaskowski. Przecież na rzecz Dudy działał cały rząd z ogromną kasą, infrastrukturą i środkami transportu. A tym cudem musiałoby być przebudzenie się całego społeczeństwa z otumanienia, czyli tzw. odrozarzenie. Nadal jednak jestem optymistą i też mam nadzieję, że w ciągu trzech lat, być może z małym okładem, nastąpi radykalna zmiana.
avatar
Janko, właśnie dlatego m.in. miałam takie przeczucie, że wygra Duda. Choć jego wynik — po pięcioletniej kadencji — nie powala. Nie mają się czym chełpić... Ale i tak się chełpią. Jak to pisiory.
Przez najbliższe 3-4 lat Europę czekają ciężkie czasy. PiS-cy z Kaczyńskim na czele tyle namieszali i jeszcze namieszają, że się w końcu rozkraczą na amen. I potem już nigdy do rządzenia nie wrócą. Zapiszą się na najczarniejszych kartach historii Polski. Przyszłe pokolenia będą się za nich wstydzić.
avatar
Dokładnie. Groteska. Przed takim karłem...
avatar
Gnomy są groźne.
avatar
Puszczyku, masz pełną rację. Bardzo dziękuję.
avatar
Podsumowując - jednego jestem pewny - niejaki JK będzie w przyszłych podręcznikach historii przedstawiany (całkowicie słusznie) jako jeden z dwóch najciemniejszych typów-polityków w Polsce po 1989 roku. Drugim będzie niejaki AM.
avatar
To odległy cień nadziei, ale zawsze.
Bo niedługo podręczniki historii zadziwią nie tylko ciebie i mnie.
avatar
Puszczyk i Hardy, dzięki. Chętnie poczytam te podręczniki.
© 2010-2016 by Creative Media