Go to commentsNaukowcom chłosta (bitwa nad Dołężą )
Text 52 of 100 from volume: Prawda ponad wszystko
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2020-10-13
Linguistic correctness
- no ratings -
Text quality
- no ratings -
Views1037

A się spierali


Skąd Słowianie wędrowali


Że znad Krymu


A może z Kijowa do Wełtawy




Jak się stało


A skąd przybyli


A potem zostali


I tyla państw budowali




A tu bitwa nad Dołężą


Oczy otworzyła


Że tu  byli


Tak jak Wisła była




Że  Łużycka  kultura


Wcześniejsza i późniejsza


Jeno tylko granice przesuwały


Mała analiza


I autorytety upadły




I nastała cisza, bo głupoty gadali


Jedni przez drugich się spierali


A odpowiedź i analiza prosta


Że Słowianie tu mieszkali od wieków




Naukowcom jako durniom i prostakom


Chłosta







  Contents of volume
Comments (10)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Jakżeby inaczej! Ja, który jestem nadzwyczajnym wprost profesorem i ekspertem także od historii Słowian, wiem, że oni tutaj u nas - nad Odrą i Wisłą - "byli od wieków".

(patrz stosowny zapis)

Oczywiście! Od wieków! A precyzyjniej się wyrażając, pierwsi mieszkańcy, mówiący językiem zbliżonym do staropolskiego, przybyli plus-minus 1.600 lat temu /prawdopodobnie w okolicach 5. stulecia n.e./, i trafili na te nasze piaski i laski... ze wschodu.

Skąd to wiemy? Bardzo interesujące pytanie. Odpowiedź m.in. daje językoznawstwo /w tym slawistyka/ oraz etnografia i komparatystyka literatury ludowej.

No, ale jeśli ktoś jest tylko wąskim profesorem nadzwyczajnym z zakresu wąskiej historii

i lingwistyka oraz kulturoznawstwo to dla niego terra incognita...

Co nam pozostaje?? Hmmm... Niech zgadnę...

Chłosta??

(vide finał)

Tak to działa: im mniej wiem, tym bardziej pięścią i rózgami wygrażam ;(
avatar
Tekst adresowany do prostych kmiotków w drodze "z" i "do" karczmy.

Dlaczego właśnie do nich?

Bo tylko oni łykają te rewelacje jak pelikan - i nic potem nie mówią.

400 wyświetleń... i cisza
avatar
A ciekawe w jaki sposób językoznawstwo może określić czas przybycia Słowian nad Wisłę ? Intrygujące - bo mi wydaje się niemożliwe aleeee - proszę wskazać parametry.

Właśnie czas przybycia Słowian na te ziemie określono na V-VII wiek - ale na jakiej podstawie ? Jak wytłumaczyć by po imperium Hunów, których nikt nie wyrzucał przybyli tu Słowianie ?
Na jakiej podstawie? I nie ma tu nic do rzeczy moje wyksztalcenie bo to kwestia logiki i ścisłości danych oraz ich rangi.
Ot profesory od siedmiu boleści.
Jak nie ma danych to nie ma teorii.
Oczywiście jest napływ Słowian na południe Europy ale to nie dowód skąd przybyli i jak długo wędrowali.
Bitwa nad Dołężą była grubo przed V wiekiem - a badania DNA pokazały że chyba( nie pamiętam dokładnie ) 30 -40 procent ofiar-ciał to byli Słowianie . Co dowodzi że tu byli znacznie wcześniej.
Achaaaa !!!
Mamy tu do czynienia nie z nauką ale kreacją teorii historycznej - co jest faktycznie zaprzeczeniem nauki.
Tak robili faszyści kreując rasę panów i... nie tylko .
Tak robili Żydzi z holokaustem zawyżając ofiary i tak robią współcześni macherzy z tą pseudo - pandemią. Zasady analizy naukowej w/w przedstawionych wypadkach zostały brutalnie podeptane - i aż dziw że ludzie to łykają jak wróble plewy.
avatar
Sprostowanie
Jak nie ma danych to nie ma teorii - czyli nie ma wniosków oczywistych a nazywa się to jedynie hipotezą.
A mieliśmy tu ścisłe dane V wiek itp.
Bzdura .
avatar
Wielce chwalebny jest zapał do nauk wszelkich, ale żeby te nauki mogły w ogóle zaistnieć, potrzebni są badacze i naukowcy, a tych każe Pan chłostać, więc... kółko się zamyka ;(

Trzeba się zdecydować: albo grzybki, albo rybki
avatar
Przesłanie tekstu - który NIE JEST wierszem ni poematem, a tylko jakąś iście przedpotopową formą nagonki - i to na kogo?? Panie Święty Wszechmogący! Na naukowców?!

D Z I S I A J??

To może nie posyłajmy naszych polskich dzieci na żadne uniwersytety?! Niech siedzą w chałupie i słuchają słowiańskich klechd starego dziadka dla nauki!
avatar
Język polski dzisiaj, język staropolski, języki kurpsioski, śląski, góralski, kaszebści, język Bojków i Łemków, ościenne języki: czeski, słowacki, ukraiński etc., etc.

TO NIE BETON - jak wszystko, jak ta rzeka wszystkie języki świata są ZMIENNE. Znawcy tej dziedziny potrafią ściśle określić - jak egiptolog czy sinolog archeolog - z którego tysiąclecia co pochodzi.

Ciekawych tej tematyki odsyłam nie do baby z naprzeciwka i nie do sąsiada-kominiarza (no, chyba, że są to wytrawni slawiści) - a do źródeł (nomen-omen) naukowych
avatar
Z języka można dużo powiedzieć ale nie aż tyle .
Chłostać to przenośnia - no i dlatego że się sprzeniewierzyli np. dla kariery , dla idei, forsy , książki itp........ Pan X ogłasza teorię o pochodzeniu Słowian - No i staje się sławny choć nie ma jak podważyć, a niewielu dochodzi zasadności oraz wartości materiału dowodowego. Ilu takich było ? A się okazuje że można zdementować te głupoty- badania DNA......I nastała cisza i nic ......... A to pokazało upadek nauki !!! Porzucenie metod i sceptycyzmu itp. To katastrofa !
Bardzo wielu z nich popełniali poważne błędy - ich interpretacja nie miała za wiele wspólnego z nauką.
A z tą chłostą to faktycznie by się przydała za ,,naukowych rządowych specjalistów" od siedmiu boleści. No i związanych wcześniej z korporacjami . To już chyba zbrodnia !!!
Polecam stracić wiarę w naukowców - bo jedni łgają a drudzy siedzą cicho ! A tych paru co podskakuje to szury i oszołomy. Oto raport.
Gdybyś życzyła sobie zdementowanie oficjalnej rządowej wersji w sprawie corona - to mam materiałów całą masę z rzetelnością nie mającą problemu.
avatar
Naturalnie, że tak! Kolejne odkrycia archeologiczne, badania DNA w ludzkich szczątkach, kolejne archiwalne prace badawcze, kolejne nowe opracowania, związane z zachowanymi do dzisiaj ludowymi pieśniami, legendami, bylinami, baśniami - słowem kolejne wysiłki badawcze ekspertów, prawdziwych pasjonatów i na-u-kow-ców - mogą przynieść całkiem nowe spojrzenie na historię i przeszłość wszędzie, nie tylko na ziemiach zamieszkanych przez Słowian. Masowe ruchy migracyjne nie są wynalazkiem dzisiejszych uchodźców z Afryki, co widzimy również u nas na swoim podwórku.

Czy z tego powodu, że aktualnie wiemy tyle, co wiemy, a jutro dowiemy się jeszcze więcej, należy się nam mordobicie??

Paskudny obyczaj wiecznego wskazywania palcem winnych deprecjonuje samego wskazującego palcem
avatar
A się spierali
Głupoty gadali
Jam tylko jeden
Wiedział gdzie Eden
Na czasu spirali
© 2010-2016 by Creative Media