Go to commentsWypadaj Donald
Text 45 of 60 from volume: Lime... ryki
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2020-11-07
Linguistic correctness
Text quality
Views906

Wypadaj Donald - zostań u Niemca.

Polska cię nie chce i pal kopyta.

Jesteś tu u nas, jak czarna owca

i nikt o ciebie już się nie pyta.


Możesz założyć bawarskie spodnie,

kapelusz z piórkiem i kufel piwa.

Tam jest twój Heimat i korzeń dziadka,

zatem się pakuj i Odrą spływaj.

  Contents of volume
Comments (7)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Pewnych rzeczy nie pojmuję [bo jestem strasznie głupia] ale jednemu Donaldowi wszechczasowo PubliXowy łałtorytet każe ordynarnie spier... za to innego - imiennika-szkodnika niańczy niczym nowonarodzoną psinę?...
avatar
Zob.:

https://niezalezna.pl/362678-karty-wyborcze-wysylane-do-zmarlych-i-na-nieaktualne-adresy-dlaczego-media-to-przemilczaly
avatar
Co tu jest? Co to jest? Donald Tusk to najwybitniejszy polski polityk wszech czasów. Szef UE, szef partii konserwatywnej w UE. Jeden z najważniejszych, a na pewno najwybitniejszych polityków na świecie. Zawsze stosował metodę popuszczania uzdy, w takim sensie, że dawał podwładnym i wszelkim instytucjom państwowym dużą swobodę działania i niezależności. Bo na tym polega demokracja. Tusk będzie teraz takim patronem narodu polskiego. W rozumieniu pisowskim, to on zastąpi Kaczyńskiego. Tusk będzie pomagał Polsce, a jego głos będzie decydujący w politycznej debacie przez kolejne 20 lat. Dlatego, von Knoedel przygotuj się na taki scenariusz, bo on się wkrótce zacznie realizować.

A na razie jest tak:
PiS przegrał wybory w USA i to jest kluczowe z punktu widzenia pisowskiej metodologii ogłupiania elektoratu. Przykładowo: w Publicznej podano, że wyniki sondażowe PiSu spadają, ponieważ wyborcy boją się opowiedzieć za PiSem.
Na pewno z powodu nagonki, nie? Wyborcy boją się wyrazić poparcie dla PiS w anonimowej ankiecie. Jak oni traktują tych swoich wyborców, żeby wciskać im takie gówno? Za kogo oni mają swoich wyborców? Von Knoedel, czy Ty nie czujesz w jakim zbiorze wyborców się lansujesz? Naprawdę nie czujesz tego klimatu?
avatar
Knoedlu, u ciebie jak zwykle musi być coś niedopracowane. Piszesz:
Możesz założyć bawarskie spodnie,
kapelusz z piórkiem i kufel piwa.
Wynika z tego, ze Donald ma założyć bawarskie spodnie, kapelusz z piórkiem i kufel piwa. Jak on ma założyć ten kufel piwa? Gdybyś odrobinę pomyślał, to w miejsce "i" napisałbyś "pić", wstawiając oczywiście przed nim przecinek. Ale nie pomyślałeś, więc napisałeś tak, jak napisałeś.
W innym miejscu każesz Donaldowi Odrą spływać do Heimatu (i Odrą spływaj). Wynika z tego, że nie wiesz, iż Odra nie płynie do Heimatu, a kończy bieg w Zalewie Szczecińskim, czyli w Polsce. I gdybyś znowu odrobinę pomyślał, to napisałbyś: za Odrę spływaj; ale znowu zwyczajowo nie pomyślałeś i napisałeś bzdurę.
W czwartym wersie pierwszej strofy wypadałoby zmienić "się" na "tu". Dlaczego? Pomyśl, a zrozumiesz.
Na początku tekstu przed "jak" jest zbędny przecinek, gdyż jest to porównanie.
Tytuł to znowu przykład totalnego lenistwa. Gdybyś pomyślał i odrobinę się wysilił, to byś wymyślił własny tytuł, a nie powtarzał mój, tyle że z pominięciem niezbędnego przecinka. A treść jak zwykle mało oryginalna, lecz z rewanżystowskim zacięciem.
avatar
Spływaj Odrą,
gdzie pieprz rośnie,
stary durny ośle,
nie stój jak ten słup -
albo się weź skup!
avatar
Wszelkie w Polsce podziały międzyludzkie znikną jak za dotknięciem różdżki, kiedy do głosu dojdzie wreszcie zmiana pokoleniowa, i stare zwapniałe dziadki odejdą tam, gdzie ich miejsce: na zasłużony odpoczynek.

A to właśnie nas czeka nie za siedmioma lasami, za górami - a już jutro!
avatar
Tak, Janko, ma spływać Odrą do zatoki, a tam odbiorą go Niemcy podwodną łodzią. Co do kufla, masz rację. "pić" byłoby sensowniej.
Teraz to już chyba za zdradę dyplomatyczną się Donald nie wywinie sprawiedliwości, pod warunkiem, że nie będzie go sądził sędzia Tuleja, który lubi złoczyńców wypuszczać na wolność. No cóż... mama go dobrze wychowała, a przecież wiemy, gdzie pracowała haha :)
© 2010-2016 by Creative Media