Go to commentsJaka fasada, takie przyjęcie
Text 14 of 61 from volume: Pisane pod ścianą
Author
Genretextbook
Formarticle / essay
Date added2021-01-17
Linguistic correctness
Text quality
Views959

Że to recepcja dzieła warunkuje popularność Autora, często jego dobrostan materialny, a nawet światowy prestiż - już dzisiaj chyba akurat to rozumiemy, prawda?


Jak zatem zadbać o naszego tutaj na publixo.com Czytelnika, żeby tylko nas kupował, nas wielbił, nas czytał i jak fani ``Beatlesów`` za nami po naszych salach koncertowych wciąż nic tylko jeździł, wstawiał nam zachwycone komenty i zielone plusy??


To proste. Po pierwsze, T Y T U Ł Y.


Muszą być intrygujące, jak macki ośmiornicy chwytliwe, odbijające od szarego tła, przyciągające wzrok. Nie zwrócisz specjalnej uwagi na rzekę pospolitych haseł typu ``Co dzień``, ``Wczorajszy bigos``, ``Kocham cię, Maniek!``, ``Flaszka w dłoni``, ``Krew, pot i łzy``, ``Na wsi``, ``Bitwa pod Glinojeckiem``, ``Matko święta``, ``W grobie leży`` - i milion tym podobnych już może sobie odpuśćmy.


To tytuły podpowiadają, o czym m o ż e być mowa w pozostałym tekście.


Być m o ż e, ponieważ bardzo często pomysłowy Autor wyłącznie na samym oryginalnym nagłówku kończy, i cała, niestety, reszta - czyli 6/7 całości - to bełkot.


Sam ``Harry Potter`` nie wystarcza. Musisz dodać jeszcze jak nie ``Władcę pierścienia``, to ``Insygnia śmierci`` czy innego jeszcze ``Więźnia Azkabanu``, byleby skutecznie wybić się z tłumu - i ten tłum za sobą porwać.


A więc krok pierwszy - TYTUŁ.

  Contents of volume
Comments (3)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Tytuł najważniejszy musi chwytać i porywać serca:)

Serdeczności:)
avatar
Tak, tytuł jest bardzo ważny. Musi zainteresować, zaintrygować czytelnika. Nie może jednak zawierać, a nawet zasygnalizować pointy utworu.
avatar
Oczywiście, że tytuł jest najważniejszy... Tylko że nie zawsze tak — jak autorowi — się podoba. ;) Czasami bywa tylko cytatem bez cudzysłowu... i się podoba.
Tak, to wielka sztuka wymyślić chwytliwy, intrygujący tytuł. :)
© 2010-2016 by Creative Media