Go to commentsNikt nie okazał mi swojej antypatii. Recenzja
Text 29 of 38 from volume: Parafrazy Marchołtowe. Absurdeski
Author
Genrehorror / thriller
Formarticle / essay
Date added2021-02-06
Linguistic correctness
Text quality
Views976

Motto:


Polacy po wielu latach pozytywnej opinii na arenie międzynarodowej, dzięki papieżowi Janie Pawle II i Lechowi Wałęsie, od 2015 roku stają się coraz bardziej nielubiani, wręcz wytykani palcami. Najlepiej wiedzą o tym Polacy mieszkający za granicą. Bo też na co dzień widzą i czują, jak stosunek tubylców do nich się zmienił. I ciągle się zmienia. Oczywiście w sensie negatywnym. Bardzo negatywnym. Często wręcz wrogim.

To bardzo przykre, do czego obecny rząd, a właściwie jeden mały człowiek doprowadził. A jeszcze bardziej przykre jest to, że tak duża część Polaków ciągle się z tym godzi... (?)


Najpierw gramatyka:


... Papieżowi Janowi Pawłowi Drugiemu, nie Janie Pawle II, to po pierwsze;


Po drugie: zintegrowani Polacy, a przecież mam rodzinę za granicą, o ile nie rozmawiają na tematy polityczne wśród równie normalnych jak oni sami tuziemców, to tej domniemanej wrogości nie odczuwają. Bowiem zależy kto oraz z kim przestaje i jakie przy okazji wygłasza swoje mądrości. Zwłaszcza ci spod znaku odradzającego się na bliskim zachodzie nazistowskiego trafo...


Autorce zacytowanego motta radziłabym, aby wreszcie dała spokój [mówię delikatnie] od demokratycznie wybranych władz w mojej Ojczyźnie i zajęła się sobą; szczególnie douczeniem poprawnego artykułowania końcówek w obu używanych przez siebie językach.


I co najważniejsze: Na PubliXo polityki miało / ma rzekomo nie być.


  Contents of volume
Comments (7)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Por.: https://www.tygodnikpowszechny.pl/ja-menda-katofaszystowska-165837
avatar
Prawda jest okrutna najgorzej gdy kłamstwa staja się prawdą wtedy kim my jesteśmy kim będą nasze dzieci.

Pozdrawiam:)
avatar
Jan Brzechwa i:

"Dzik jest dziki, dzik jest zły,
Dzik ma bardzo ostre kły.
Kto spotyka w lesie dzika,
Ten na drzewo szybko zmyka."

Na niniejszym Forum wśród tzw. resortowego towarzycha panuje wręcz istna obsesja nie tyle na punkcie zacytowanego dzika, co rządzącej partii. Kiedy na podstawie przedstawionych przezeń tekstów oraz komentarzy prześledziłam życiowe ścieżki tychże, wówczas bez nadmiernego myślowego spekulowania od razu pojęłam w czym tkwi sedno operujących sobie tylko wiadomą mową "mniłości" użytkowników, zasiedlających bliżej niesprecyzowane miejsca o nazwie "i tu, i tam" ;-)

Jeden minus wykasowałam :) Serdecznie :)
avatar
Oj, oj, napisałam recenzję czegoś [zob. Motto] co zostało naprędce i po cichu skorygowane. Czyżby miał ktoś dostęp do tekstu, który po zamieszczeniu komentarzy nie może już być skorygowany???

Teraz wypada jeszcze poczekać do momentu, kiedy zniknie mój tekst ;) Jakkolwiek już w samym internecie raczej nic nie ginie ;-)
avatar
Na wszelki wypadek dokonałam zrzutu ekranu.
avatar
Droga Befamo!

Nie widzę na tym "Padole" Twojego, jednego z ostatnich, wierszy.
Mam zmienić okulary? Czy to może coś gorszego?
avatar
Nic gorszego, normalka :-) Ni mo i juz... :-D

Serdecznie :-)
© 2010-2016 by Creative Media