Go to commentsNajpierw zrozum siebie i... pokochaj
Text 68 of 78 from volume: Przemyślenia z życia wzięte
Author
Genrephilosophy
Formprose
Date added2021-03-22
Linguistic correctness
Text quality
Views527

Najpierw zrozum siebie i... pokochaj


Jeśli chcesz, by cię rozumiano, zrozum najpierw siebie.

Jeśli chcesz, by cię kochano, pokochaj najpierw siebie.





  Contents of volume
Comments (5)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Też tak mówię.
avatar
Problem jednak w tym, że lustro wynaleziono /w skali istnienia ludzkości/ bardzo niedawno, i to dlatego każdy z nas nadal wyłącznie śledzi i podgląda innych, zamiast uważnie przyjrzeć się s o b i e.

Żeby zrozumieć siebie, trzeba odczepić się od Xa, Ygreka oraz od Zeta - i spojrzeć na własną wewnętrzną twarz
avatar
Arcydzieło, i prawidłowo. To też się czuje, czytając Twoje teksty... Choć nie zawsze tak to końca się je rozumie. ;)



"Lustereczko, powiedz przecie
Kto jest najpiękniejszy w świecie."

Wychodzi na to, Emilio, że wszystkiemu winne jest lustereczko z baśni braci Grimm „Królewna Śnieżka”. ;)
Szkoda, że nie ma takiego lustra, które by wnętrze człowieka pokazywało... Rentgen to za mało. Nie pokazuje duszy. ;)
avatar
Ciekawa sentencja, ale do mnie by bardziej przemawiała, gdyby w obydwóch wersach ostatnie słowa brzmiały: innych.
avatar
Dziękuję, Janko. Tak jest w istocie. Żaden człowiek tak naprawdę nigdy nie będzie w stanie pokochać innych, ani zrozumieć — dopóki sam siebie nie zrozumie i nie pokocha. Podobnie jak w tej sentencji, łatwiej jest zrozumieć i pokochać człowieka szczerego, otwartego, a takim może być tylko ten, który jest w pełni świadom siebie i swoich uczuć. :)
© 2010-2016 by Creative Media