Go to commentsDecyduje ślepy los
Text 3 of 27 from volume: Miejska etnografia
Author
Genrenonfiction
Formarticle / essay
Date added2021-04-04
Linguistic correctness
- no ratings -
Text quality
- no ratings -
Views834

DECYDUJE ŚLEPY LOS

Tej technologii próbowałem wielokrotnie, gdy trzeba było coś zdecydować – wtedy rzucałem monetą albo kostką. Rzut monetą to decyzja w takiej prostszej kwestii, takie albo albo. Do tej knajpy czy do tamtej? Kostka oferuje więcej wariantów.

Ja miałem urlop, a Agnieszka wakacje, więc jedziemy pod namiot. Dokąd? Z Kielc jest 5 tras wylotowych: do Krakowa, do Tarnowa, do Sandomierza, do Warszawy i do Łodzi. Spakowaliśmy plecaki, śpiwory i namiot. A potem rzuciliśmy kostką. Plan był taki, że ponumerowaliśmy te wylotówki, a gdyby wypadła 6, mieliśmy rzut powtórzyć. Dziś już nie pamiętam numerów tych tras, ale ślepy los wskazał na kierunek Sandomierz. No i spadliśmy tam, gdzie wskazał los. Wtedy jeszcze łapało się stopa na wylotówce i heja w świat.

Dzisiejsza młodzież jest uboższa, nie ma takich możliwości. Luki tej nie wypełnią żadne aplikacje na smartfony.


  Contents of volume
Comments (1)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Oh, ja tu pisałem o przygodzie na kilka dni. Nasz świat tak się zmienił ostatnio, że wszystkie długoterminowe decyzje na życie stały się takim rzutem monetą. Przez kilka lat jest fajnie, a potem.. No, chyba, że od razu jest sraka padaka. Kiedy w 1989 w biurze pracy dali mi 2 oferty, to ja poszedłem w trzecią stronę. 20 lat było fajnie, a potem okazało się, że to chybiony był wybór.
© 2010-2016 by Creative Media