Go to commentsInstrukcja
Text 2 of 27 from volume: Miejska etnografia
Author
Genrenonfiction
Formarticle / essay
Date added2021-04-04
Linguistic correctness
Text quality
Views818

INSTRUKCJA

Do ostatniego czwartku zwracałem uwagę tylko na ikonki objaśniające zasady korzystania z fabrycznego wc. Te nieakceptowalne sytuacje są zaznaczone krzyżykami: tak nie wolno. Nigdy bym nie wpadł na to, że tak można – to prawdziwe sikankowe kung fu, tyle pozycji. Tak nie wolno, tak nie wolno. A potem jest ikonka pani oprawiającej oralnie pana – ze znakiem zapytania. Ikonki mocno wyraziste, więc skupiały na sobie wzrok.

W ostatni czwartek byłem jednak tak leniwy, że nie pobiegłem do pracy po wszystkim, ale przeczytałem tekst pod ikonkami – a tekst ten to połowa powierzchni tej instrukcji. Edward Redliński popełniłbył  niegdyś kompilację nieswoich tekstów, a ja tu, w nawiązaniu do „Nikiform”, prezentuję taką niszową twórczość.

„ Korzystający z toalety winien zająć pozycję tyłem do sedesu przenosząc środek ciężkości ciała z nóg do tyłu. Należy zająć pozycję na desce klozetowej w osi symetrii. Zabrania się siadania na brzegu deski i stania na niej butami.

(…) ( tu pominę fragment mówiący o tym jak postąpić w przypadku, gdy chce nam się kupkę – traktują mnie jak niepełnosprawnego).

Aby uniknąć zanieczyszczenia moczem w/w urządzeń należy:

- odchylić deskę sedesową do pionu

- wylot narządu umieścić w świetle otworu muszli

-strumień moczu skierować w dół

-  odczekać do momentu całkowitego opróżnienia pęcherza.

Zabrania się wstrząsania narządu wydalania moczu poza światłem muszli.”

Tu nie ma jakoś nic o sikaniu na siedząco, do czego namawiają nas kobiety. Poeci poetami, ale tu dopiero, w konstruowaniu takich opisów trzeba wykazać się konkretną ekwilibrystyką słowną.

A co wstrząsania narządem wydalania moczu poza światłem muszli… Skoro twórcy instrukcji potencjalnie dopuszczają, że może mieć to miejsce…


  Contents of volume
Comments (5)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Ikonki te prezentowały potencjalnie możliwe i może kiedyś zaobserwowane sytuacje. Ale ta gimnastyka wydalnicza dorównuje tej słownej, próbującej opisać sytuację.
Ongiś widziałem też instrukcję użycia szczotki do kibla. Tam też były potencjalnie możliwe sytuacje - potencjalnie, bo mimo ludzkiej kreatywności wątpię, by ktoś używał takiej szczotki do szorowania swoich pleców, a te jedna z przedstawionych sytuacji.
To są gotowce, takie instrukcje, dla mnie interesujące ze względu na dowcipne potraktowanie tematu.
avatar
do dupy
ta instrukcja robienia kupy
to znaczy trafiona
bo do dupy ona
avatar
W "Chemarze", w siuralni - 2 pisuary i umywalka - też była taka instrukcja. Punkt 2: stań bliżej - jest krótszy niż ci się wydaje. Piękne.
avatar
Jak wyglądają

/i - stosownie do swego wyglądu - jak z daleka śmierdzą/

nasze szalety,

wiedzą panowie,
wiedzą kobiety,
wie także dziatwa

nasza, NIESTETY :(

Jakie byś instrukcje
tutaj se nie pisał,
temat w całej Polsce
wszystkim równo zwisa.
avatar
Cały ten do d... problem otwarte dopiero po 9:00 i zamykane już po 18:00 warszawskie toalety rozwiązują tylko przez dziewięć godzin. O nocnej porze wszyscy sp9źnialscy jak za króla Ćwieczka biegają w krzaki.
© 2010-2016 by Creative Media