Go to commentsOkno na wiosenny świat
Text 123 of 140 from volume: Co w przyrodzie piszczy
Author
Genreadventure
Formprose
Date added2021-04-18
Linguistic correctness
Text quality
Views1110

Okno na wiosenny świat


Wiosenny świat jest cudowny. Przyroda wokół budzi się do życia, i bardzo pięknie się budzi. To widać i czuć.



 


Coraz więcej zieleni wyłania się z ziemi, coraz więcej pierwszych, różnokolorowych kwiatuszków (geofitów). W lesie widać najwięcej żółtego podbiału i białych zawilców. Ale pojawiają się już także zniewalające zapachem fiołki, kokietujące swą wielkością sasanki. Z dnia na dzień jest ich coraz więcej. Gdzieniegdzie spotkać również można: jaskier, rannik zimowy, jasnotę, mniszek, krokusy.

Wśród zwierząt też wielkie poruszenie. Owady ruszyły już na żer. I nie tylko owady, inne zwierzątka także. Ale owady słyszy się najbardziej. Zewsząd dobiega ich coraz to donośniejsze brzęczenie. Wszędzie roznosi się cudowny, iście wiosenny zapach... Serce się raduje! Chce się żyć!



 

 


  Contents of volume
Comments (10)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
u mnie też
od dzisiaj wiosna
wczora jeszcze
padał śnieg

więc od rana
radość czuję
ledwom się
z barłogu zwlekł
avatar
Akurat dopisywałam: "Ale owady, obok ptaków, słyszy się najbardziej"... A tu Anski ze swoim komentarzem już się zameldował i pozbawił mnie tej możliwości. :D

OK., Anski, jak zauważyłeś, nie zablokowałam Ciebie. Jakoś cichutko się wczoraj zrobiło i wyleciało mi to z głowy. Ale zrobię to, jeśli zaczniesz wpisywać swoje wierszyki na temat jakichś osób, którym koniecznie chcesz dokopać. Sztama?
avatar
Tam kwiatuszek,
Tutaj pszczółka,
W niebie lata
Przyjaciółka lata,
Ptak-jaskółka,
Kreśląc w chmurkach kółka...
avatar
O, Emilio, i to jest WIOSNA...
Tak piękna i radosna, może być tylko wiosna. :)
avatar
ojej sory
żem wpakował się do nory
gdyś dopisywała
moja wina cała

dziękuję za drzwi otwarte
aha ...pozdrawiam Martę
avatar
Toś mi zabił ćwieka, Anski... Jaką Martę? Czy to tylko rym?
avatar
i o to chodziło
by Cię zadziwiło
nie znam żadny Marty
jeno mózg mam zdarty
avatar
Może jutro do Wrocławia też wiosna zawita, bowiem dotychczas wieje tylko od Wschodu.
Michalszko, miedzy innymi napisałaś, że gdzieniegdzie można spotkać jasnotę, a ja wokół, w tym na publixo również, często dostrzegam ciemnotę, niekiedy w barwach rozarowych, ale nie tylko..
avatar
to JA! ten ciemnota
taka ma robota
avatar
Myślisz, Janko, że wiosenna jasnota, mogłaby ciemnocie pogonić kota?... Kto wie?
Hmmm... A być może, być może, wszak leśne rośliny mają wielką moc. Nie tylko w jasny dzień, także i w ciemną noc. ;)
© 2010-2016 by Creative Media