Go to commentsJózka Sznurka odezwa do Braci Marsjan
Text 8 of 11 from volume: Humor i fantazja
Author
Genrefantasy / SF
Formprose
Date added2021-07-25
Linguistic correctness
Text quality
Views880

W związku z postępującymi pracami kosmicznymi mającymi na celu zdobycie przez Ziemian planety Mars Józek Sznurek, uczony i wynalazca z Raciborowic, zajął poważne stanowisko, które wyraził publicznie, m.in. na łamach `Nowin Raciborowickich`. Otóż jest on przeciwnikiem kolonizacji tej planety, a motywuje to skłonnościami człowieka do niszczenia innych cywilizacji. Czego przykładem jest zniszczenie cywilizacji Azteków, Inków i Majów dokonane przez chrześcijan hiszpańskich i innych w czasach po tzw. odkryciu Ameryki w 1492 roku.

Wiadomo wszystkim, co złego uczynił człowiek niewinnym Indianom i do czego jest skłonny. Dlatego mając na celu dobro kosmosu, postanowił Józek jako jeden z niewielu na tym świecie, ostrzec Marsjan przed Ziemianami.

Ponieważ Józek nie posiada rakiet i statku kosmicznego oraz satelity ani żadnych innych kosmicznych nośników, więc wymyślił tzw. świetlny nadajnik, czyli urządzenie o wielkiej mocy światła skierowanie w stronę Marsa. Światło rozprzestrzenia się z olbrzymią szybkością, a wiązka światła nie ginie, zatem zbudował on urządzenie, które będzie wysyłać alfabetem Morse’a przez niego opracowaną odezwę.

Józek jest przekonany, że cywilizacja na Marsie istnieje, chociaż z Ziemi jest ona niewidoczna, bo ukryta. Marsjanie nie są głupi i wiedzą, co może spotkać ich ze strony Ziemi, więc się pod swoją ziemią ukryli. Jednakże mogą mieć jakieś czujniki wystawione na zewnątrz i obserwują nas. Zatem może zobaczą światło z nadajnika skonstruowanego przez Józka?

A tak oto brzmi jego odezwa do Marsjan opublikowana w lokalnej gazecie:



`Drodzy Marsjanie!

Przyjaciele w Kosmosie!


Nie poddawajcie się Ziemianom, nie nawiązujcie z nimi kontaktów, oni Was skolonizują i zniszczą. To specjaliści od wyzysku, mordowania i demoralizacji.


Najpierw Was okradną, zrabują Wasze dobra, potem zaproponują pomoc w odbudowie życia, aby na nieszczęściu zarobić.


Zdeprawują Wasze kobiety i upowszechnią pornografię, na której będą zarabiać.


Będą Wam sprzedawać zatrutą żywność oraz szkodliwe suplementy diety.


Wprowadzą tzw. nowoczesną religię sprzeczną ze wszelką tradycją i upowszechnią dziwaczne obyczaje.


Na końcu zdeprawują Wasze dzieci i rozpowszechnią kult związków jednopłciowych jako rzekome źródło wartości społecznych i obyczajowych, abyście się nie rozmnażali!


Do tego zaproponują jeszcze Wam korzystanie z aborcji i eutanazji jako tzw. wyższej formy wolności!


Zniszczą Wasze rodziny, tradycję i kulturę oraz zlikwidują wszelką własność, w tym pieniądz gotówkowy, a to wszystko nazwą przeżytkiem historycznym!


Na końcu Was “zachipują”, a z dzieci zrobią cyborgi!


Jeśli nie wierzycie, to poczytajcie sobie o kolonizacji Ameryki i mordowaniu Indian, o niewolnictwie, o zniszczeniu Afryki i krajów arabskich, o wojnach i o niemieckich obozach koncentracyjnych, o bolszewickich łagrach, a także o zbrodniczym komunizmie i truciu ludzi szczepionkami i o przestępstwach banksterów zwanych mężami stanu! Tylko głupiec będzie próbować temu zaprzeczać!


Homo sapiens to bestia! Brońcie się przed Ziemianami!


Przyjaciel Marsjan

Józek Sznurek z Raciborowic.`



Ponoć Józek już coś tam wysłał na Marsa, jednakże oświadczył, że będzie to często powtarzać i regularnie, aż do czasu jak otrzyma jakiś zwrotny, może też świetlny, sygnał. Zatem czekamy na odpowiedź z Marsa!



  Contents of volume
Comments (8)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Józku. My to już wiemy, bo my to przerabiali. Teraz czekamy na tych pajaców, bo to głupie i samo przyleci. Nie chce nam się nawet lać paliwa do rakiet.
avatar
Ciekawy tekst pod wieloma względami ;-)
avatar
Zauważcie, szan. Państwo, że Józek Sznurek nie wysyła do Marsjan anonimów. To bardzo znamienny dla tej narracji fakt!

Dlaczego znamienny?

Kto ma głowę, zna już odpowiedź,

a kto tej głowy nie ma, na cóż mu wszelkie wyjaśnienia??
avatar
Wszędzie tam,

gdzie pozbawiona głowy /wielki niedouk/ "blada twarz" dorwie się do stołka,

od zawsze na zawsze uzurpuje sobie niszczycielskie Boskie kompetencje. To s t ą d

W Niebie i na Ziemi,
W Gomorze, w Sodomie
Cud spalonej ziemi,
Krwi i gwałtów płomień.

Bo bezgłowy dureń rządzi.

Kim /z twarzy/ są czterej biblijni Jeźdźcy Apokalipsy

??
avatar
Znaną już od półwiecza wersją odezwy Józka Sznurka do braci Marsjan

(patrz tekst i tytuł)

była wysłana w 1977 r. przez USA w mroki i pustkę Wszechświata /przy pomocy 2 sond kosmicznych "Voyager"/ szyfrowana matematycznie nasza bardzo elegancka "wizytówka" ze "Schodami do nieba" Led Zeppelin. Co ciekawe, jedna z tych sond opuściła nasz System Słoneczny i nadal przesyła do NASA swoje sygnały.

O tym,

że właściciel tej wizytówki jest ostatnim osłem, bandziorem, q.rwą i złodziejem 5 w 1

nie ma tam ż a d n e j wzmianki
avatar
W psychologii społecznej warunkiem nawiązania jakichkolwiek ludzkich z kimkolwiek relacji jest tzw. pierwsze /złote platynowe/

dobre wrażenie.

To dlatego, idąc na 1. randkę, bierzesz odświeżającą kąpiel, "pudrujesz nosek i węgielkiem czernisz brwi. Lusterko mówi ci, że możesz iść." Na odchodnem jeszcze naprędce wpinasz treskę, robisz sobie silikonowe piersi

i powiększasz usta jadem kiełbasianym.

CO O TOBIE MÓWI TWOJA WIZYTÓWKA

I ODEZWA

??

...........................

Ps.

W j a k i m języku pisał do braci Marsjan J. Sznurek?

Po polsku?? Czy załączył do swojej odezwy choć jakiś słownik? Ale... który słownik? Polsko-marsjański??

Żeby szan. Odbiorca /chociaż z grubsza/ mógł zrozumieć przekaz, tekst do niego skierowany m u s i być napisany W JEGO języku.

Sukces wielkiej literatury, która jest zrozumiała wszędzie /także na Marsie/ zależy de facto od języka jej translacji
avatar
Pisać

w swoim języku

jak śpiewać

każdy /głupi/ może.

Wielka Sztuka polega na tym,

byś pisał w języku Czytelnika
avatar
Jak Państwo myślicie,

D L A C Z E G O

z krwi i kości Polak, Joseph Conrad Korzeniowski, pisał po angielsku,

a nasi utalentowani piosenkarze śpiewają najczęściej nie po polsku

??

Odezwa napisana po polsku ma swego Adresata, ale z całą pewnością nie jest nim Marsjanin
© 2010-2016 by Creative Media