Go to commentsNiedobór tlenu zamordował ryby w Łabie
Text 76 of 83 from volume: Populus dixit
Author
Genrehorror / thriller
Formarticle / essay
Date added2022-08-15
Linguistic correctness
Text quality
Views620

Upalne lato, mała ilość opadów i niski poziom wód sprzyjają powstawaniu w wodzie zjawiska przyduchy. Brak odpowiedniej ilości tlenu w akwenach doprowadził do masowego wymierania organizmów żywych chociażby w 2014 r. w Łabie [100 ton martwych ryb] albo w 2022 r. w czeskiej Dyji. Czy także w przypadku Odry przyczyn śnięcia ryb należy upatrywać w skrajnie niekorzystnych warunkach atmosferycznych, bo w Renie w identycznym czasie też masowo giną wodne stworzenia?


Nie zapominajmy, że przez długie dekady była Odra przemysłowym ściekiem wpierw fundowanym nam przez tzw. pepików a następnie w jej dalszym biegu uzupełnianym przez nasze brudactwa, bowiem dopiero później zaczęto na poważnie zajmować się autentyczną ochroną środowiska.


Lecz na Portalu wszystkiemu winny jest oczywiście PiS. Jakże by inaczej; przecież mieniący się literatami roślinniejące dziadki z Jednomilowego Uschniętego Zagajnika muszą bez przerwy mamrać i mamlać o znienawidzonej formacji, gdyż inaczej popadliby w swój stan nieistnienia, który i tak prędzej lub później ich dołapie.

  Contents of volume
Comments (3)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
https://forsal.pl/biznes/ekologia/artykuly/8518872,katastrofa-ekologiczna-niemcy-rzeka-saale-setki-martwych-ryb.html

A stetryczały sygnalista bez przerwy tą swoją POtłuczoną czerwoną latarką nadaje, nadaje, nadaje... :-)
I słusznie. Inaczej zdechłby już portal jak te biedne w Odrze rybięta :-)
avatar
Bardzo praktyczne i życiowe uwagi.
avatar
Sama na moment uległam tej panice, po czym:

https://niezalezna.pl/453993-fake-newsy-ws-zatrucia-odry-to-czesc-walki-o-wplywy-polski-zwiazek-wedkarski-wytlumaczy-sie-sledczym

W dodatku, jak zauważył znajomy wędkarz, te fotografie ze stosami rzekomo śniętych ryb, jakie funduje nam "onet", to zwykłe przekłamanie.
To nie są ryby śnięte, ale złowione żywe, przypuszczalnie z Morza Północnego czy Atlantyku, wysypane z trawlera. Ryby śnięte bowiem wyglądają zupełnie inaczej. Jednak w przypadku stosunkowo niewielkiej, za to niemożebnie hałaśliwej grupy osobników, dozwolone są wszelkie chwyty.
Raz bowiem ulica, raz zagranica, albo dwupak. Katastrofa ekologiczna, najprawdopodobniej została spowodowana suszą i saharyjskimi upałami, wszak dla tego rodzaju typiszcz to "raj w piekle".
© 2010-2016 by Creative Media