Go to commentsMarsz w obronie JPII
Text 127 of 215 from volume: To i owo
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2023-04-02
Linguistic correctness
Text quality
Views408

Marsz w obronie JP II


Gdy patrzę poprzez obraz papieża

W świętości oglądam niebo prawdziwe

Tak piękne jak miłość do Ojczyzny

Której nie zniszczą chmury lewociwe


Na horyzoncie las transparentów

Błyszczą hasłem: “Nikt nie zastąpi Ciebie”

To poprzez ten jasny poranek dusz

Papież błogosławi Polskę w potrzebie


02 o4.2023


  Contents of volume
Comments (23)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Bzdury i jeszcze raz bzdury. Papież nie jest królem Polski. Jest pomazańcem - i to tylko katolickiego - Boga.
avatar
Innych nie stwierdzono.
avatar
Jeżeli w niedzielnej mszy pojawia się zaledwie trzydzieści procent wiernych, to z prostego rachunku arytmetycznego wynika, że pozostałe 70% nie chodzi do kościoła, czyli nie potrzebuje ni księdza, ni biskupa - ni papieża - do niczego. Wciskanie Polakom autorytetów, których nie cenią nawet na tyle, by chociaż raz w tygodniu pójść na nabożeństwo, jest strategią z gruntu bezowocną. Ile by publikacji nie napisano o JP II - z całym szacunkiem - Jego czas już minął.
avatar
W Warszawie w minionym marszu w obronie świętości Jana Pawła II wzięło udział ok. 10 tysięcy Polaków. Dobrze wiemy, że nasza stolica liczy sobie

1,8 m i l i o n a mieszkańców
avatar
Kto? co?
- i przeciwko k o m u? -
tak sobie
i p. Bogu w okno
manifestuje??

Zasługi papieża-Polaka są bezdyskusyjne, lecz - jak każdy żywy z krwi i kości człowiek - nigdy nie był to /i NIE JEST/ pomnik ze spiżu.

Marsz w obronie,
Gdy w ogonie
Tak się wleczesz,
Polaku-człowiecze,
Stratą naszych czasów -
I twego atłasu ;(
avatar
Daję najwyższe oceny również i ze względów emocjonalnych. Wszak przedmówcom dopowiadam:

a) belino, skoro sam nie chodzisz tam, dokąd się udają wierzący oraz praktykujący, to skąd wiesz, ilu ich naprawdę jest?

b) nadkomentatorce radzę bezwarunkowo zmienić jej patrzałki! Tiaaa?
Tylko 10 tysięcy? Stanowczo za dużo, pani pedagożko od ruska, który to język dzięki takim jak paniom chciało się jak najszybciej zapomnieć. Ze szkodą dla moich umiłowanych Poetów :(
avatar
W odpowiedzi na jeden z komentarzy: jestem wierzącym niepraktykującym warszawiakiem. Często bywam również tam, gdzie bywają inni wierzący, mniej lub bardziej praktykujący. Na całe szczęście nie żyjemy w społeczeństwie zerojedynkowym. To konglomerat.
avatar
Ropucha jak zwykle atakuje na oślep inaczej myślących.
Norma.
Pomijając kwestię artystyczną tego lichego peanu, facynujący jest neologizm "lewociwe".
Podobnej durnoty nawet w psychiatryku nie ma.
avatar
Pomijając warstwę literacką i artystyczną (które są fatalne), fascynujący jest neologizm "lewociwe".
W psychiatryku by tego nie wymyślili.
A ropucha jak zwykle szaleju się nażarła.
avatar
Vide powyższy obrazek :-)))

"Wszelki duch! jakaż potwora!
Widzicie w oknie upiora?
Jak kość na polu wybladły;
Patrzcie! patrzcie, jakie lice!
W gębie dym i błyskawice,
Oczy na głowę wysiadły,
Świecą jak węgle w popiele.
Włos rozczochrany na czele.
A jak suchy snop cierniowy
Płonąc miotłę ognia ciska,
Tak od potępieńca głowy
Z trzaskiem sypią się iskrzyska."

Uhu, uhu, uhu, hu-hu-hu...
avatar
No i po co nam twój rysopis?
avatar
Bardzo prawdopodobne że to wykreowany konflikt. To następna burza by przykryć brudy. Jestem przekonany że -tak zwana lewica współpracuje z obecną władzą . Proszę zwrócić uwagę że od wielu już lat mamy podkręcone medialnie nastroje - i jakiś popierdolony podział.
Nie dajcie się wciągać w następny wykreowany konflikt.
Na tym polega obecne rządzenie - niezależnie od partii - choć obecna przebiła już wszystko.
avatar
Nie dość że puszczykowe upiorstwo to jeszcze się tym chwali... Ma ptaszysko zaparcie ?
avatar
No dobrze, ale po co wstawiłaś swój rysopis?
avatar
Maszeruje Legion Degollado, za serce chwyta "Barka" autorstwa księdza Cesáreo, oskarżonnego o pedofilię w czasach, gdy Jan Paweł II go mianował prałatem, z góry przygląda się błogosławiony Alojzy Wiktor Stepinac i oczywiście Matka Teresa z Kalkuty. Ach, jakie to piękne.
avatar
p.s. Dobre imię potrafi się samo obronić.
avatar
No coś Ty!
To lewactwo atakuje, bo to był gość ze spiżu i brązu.
Nigdy się nie mylił i zawsze podejmował dobre decyzje.
avatar
Oczywiście, takie lewactwo jak ja obraża uczucia religijne. Bo z faktami się przecież nie dyskutuje, na fakty się obraża. Banco Ambrosiano, później prezerwatywy i AIDS, antykoncepcja, przeludnienie i głód, Rwanda... i nie ma sensu wyliczać. Jak przez kilka dni obserwuję Księżyc, to nie z tego powodu zmienia się jego kształt, ale z powodu zacienienia przez Ziemię. Podobnie i ZSRR upadł z powodu niewydolności gospodarczej, przyspieszonej wyścigiem zbrojeń narzuconym przez USA. Oczywiście, JP II na to patrzył.
avatar
Trudno ze ślepym mówić o kolorach a istnienie żmii nie jest niczym niegodnym. Zaczyna być jednak niebezpiecznym kiedy potrafii już przekonać, że nie ona tylko motyl jest drapieżnikiem.
Autorowi wiersza dziękuję za pod kaźdym względem odwaźny utwór.
avatar
"Inteligentny" wywód nijak się odnoszący do faktów.
avatar
Tak to prawda: impotencji towarzyszy zazdrość. Uczył mnie tego Stary Góral.
Z reguły nie odpowiadam na urojenia, więc w/w proszę nie czuć się wyróżniony.
avatar
Impotencji współczuję. Ślepoty również.
Poza tym proszę rozmawiać ze starymi góralami, a nie produkować się na portalu literackim.
avatar
A tak poza tym w domu wszyscy zdrowi?

Aby coś mogłoby być Portalem Literackim, o tym zdecyduje czas i co pozostawi?
Na razie są to raczej deklaracje piśmienne. Mniej lub bardziej udane.
© 2010-2016 by Creative Media