Go to commentsKoń rasy Żydowskiej
Text 3 of 14 from volume: nowe bla bla
Author
Genrenonfiction
Formarticle / essay
Date added2023-12-01
Linguistic correctness
Text quality
Views174

KOŃ RASY ŻYDOWSKIEJ

Bo są konie rasy arabskiej. Niektórzy, w tym także Polska , są znani na świecie jako hodowcy takich koni. Arabskich. Czy są konie rasy żydowskiej? To pytanie tylko na pierwszy kontakt wydaje się absurdalne, bo przecież pierwsi żydzi  byli koczownikami pędzącymi stada tam i z powrotem. Znacie jakąś rasę kóz, owiec, krów, koni, która byłaby żydowska?

To jedno z tych pytań, które czają mi się z tyłu głowy cały czas.

Drugie takie, które dręczy mnie od dawna to od kiedy Izrael leży w Europie. Bo są mistrzostwa świata w piłce kopanej, albo jakiejś innej, a tu w grupie Izrael jest z nami. Atlas geograficzny mówi wyraźnie, że Izrael leży w Azji. Jak się odbywają takie bilokacje?


To jest gruba nieprawda, że izraelskie służby nagle ogłuchły. Nie wierzę w to. One specjalnie czekały. Bo kłopoty Netanjahu tylko wojna mogła przysłonić. I tylko na to czekał.  A nawet to przyspieszył.


To nie jest demokracja. 19 % tego społeczeństwa nie ma nic do powiedzenia. Jest poza procesami decyzyjnymi. Jeśli co piąty obywatel jest nikim, niechcianym, niezadbanym, niereprezentowanym, bez wpływu., to  są lepsze i gorsze dzieci  tego kraju? Tylko raz w 75 – cio letniej historii tego kraju partia reprezentująca Arabów będących obywatelami Izraela znalazła się w składzie koalicji rządzącej tym krajem. Trwało to – 3?, 4 miesiące? Te 19 % to Palestyńczycy będący obywatelami – tu nie liczy się tych mieszkających w Gazie i w Zachodnim Brzegu, terytoriach okupowanych. Owszem, można nie nazywać tego rasizmem, ale nazwy nazwami a realia sobie.


No i ten specyficzny stosunek do kobiet. To tylko takie cenniejsze zwierzę – takie są realizacje, bo deklaracje… Izraelska armia rekrutująca także i kobiety w swe szeregi od swego początku długi czas stawiała opór przed ich nominacjami na stopnie oficerskie i powierzaniu im dowództwa. 1946 – powstanie armii izraelskiej. Kobiety tam są. Pierwsza kobieta nominowana do stopnia generała – no kiedy? – została dopiero w XXI wieku. Wcześniej to popychla, mięso armatnie. A paradoksalnie Żydem jest się, gdy matka jest Żydówką. To smutne, że ta matka wedle tradycji jest tylko cenniejszym inwentarzem.


Że to Azja widać w stosunku do prawa własności. Masz coś? To nie jest twoja własność, ale plemienia. A kiedy stykają się z tymi, którzy mają jakąś własność indywidualną i ją odbierają, to ona też przechodzi na własność plemienia. Państwo Izrael otaczają państwa z obozami uchodźców, których wygnano z ich domów i pól. Prawo własności? Respektują, o ile jesteś Żydem, ale nie gdy jesteś nieżydowskim Palestyńczykiem.


No i ta idea założycielska. Naród wybrany. To osobliwa sytuacja, gdy ofiara czuje się nobilitowana, bo to ją wybrał oprawca. Demiurg Jahwe nieźle ich sponiewierał przez te 3,5 – 4 tys. lat, ale ich to jara. Taka perwersja. Syndrom sztokholmski.


Widzę w tej chwili na czerwono, nie myślę do końca racjonalnie. Pisząc te słowa – jeśli skłamałem to jestem antysemitą. A jeśli nie skłamałem to myślę tak jak wielu Żydów zbrzydzonych tym co robi Netanjahu. Bo można śnić o tym, że Żydzi rządzą światem, ale w takim razie to kto rządzi Żydami? Jest wśród nich wielu takich, którzy uważają, że rząd Izraela gna ich w czeluście piekielne – jak ja.

Hamas pręży muskuły, bo wspiera go w tym Netanjahu z jednej strony, a do drugiego ucha szepcze mu Putin. Te palestyńskie dzieci nic ich nie obchodzą. Hamas oddał kilkudziesięciu zakładników? Wielu z nich to Filipińczycy. Może pracujący na czarno w zaatakowanych kibucach. To pokazuje, że Żydzi nie potrafią sami obsługiwać swego państwa i potrzebują półniewolnych obcoplemieńców. Nie radzą sobie ze swoim państwem…



  Contents of volume
Comments (4)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
W 1947 r. biblijny /hebrajski, żydowski/ Naród Wybrany

po tysiącleciach tułaczki po całym świecie i bezdomności

w prezencie od ONZ oraz pomysłodawcy całego tego przedsięwzięcia, czyli od Imperium Brytyjskiego,

otrzymał

własne państwo...

na terytorium /zasiedlonej przez Palestyńczyków/ Ziemi Obiecanej, a więc /arabskiej, obcej etnicznie/ Palestyny.

Dzisiaj Izrael liczy blisko 8 milionów obywateli,

którzy, meblując życie sąsiadom-Arabom, żyją zgodnie z przykazaniami własnych odwiecznych tradycji, własnej wiary /judaizmu/

i własnej wygody
avatar
Znacie Państwo wiersz Janiny Porazińskiej /z 1939 r./ pt. "Kozucha-Kłamczucha"?

Kłamczucha-Koza /bohaterka tej bajki/ przejmuje cudzą chałupę i wszystkich dobijających się do drzwi gości wita groźnymi okrzykami:

Jestem Koza Niezabita! Mam żelazne rogi! Żelazne kopyta! Rogami was zakolę! Ogonkiem zamiotę!

KRÓTKOWZROCZNOŚĆ RZĄDZĄCYCH /BARANÓW/ TO GWÓŹDŹ DO TRUMNY.

N A S Z E J
avatar
Co do samego tytułu: Żydzi-Wieczni Tułacze wywędrowali z Mezopotamii do Egiptu

i stamtąd /w okrężnej drodze powrotnej/ przez 40 lat po pustyni na wielbłądach i pieszo.

Po całej Europie /w tym po Polsce/ przemieszczali się wozami.

Do Ameryki i pozostałych kontynentów dotarli na żaglowcach.

Nie byli tylko na Antarktydzie
avatar
Jest coś na rzeczy. Jest. I jest też podobieństwo Izraela do Polski. Ono jest mocno związane z wpływami religii. Tam, judaizmu, a w Polsce katolicyzmu. No i Polacy też są narodem wybranym, tyle, że przez Maryję, a nie przez Jahwe.
© 2010-2016 by Creative Media