Go to commentsMały mężczyzna
Text 2 of 14 from volume: Hibernacja
Author
Genrecommon life
Formprose
Date added2013-01-12
Linguistic correctness
Text quality
Views2040

Przyszedł młody tata ze swoim 5-6 letnim synkiem na szczepienie. Oczywiście płacz po zastrzyku, rozpacz straszna, jakaś pani zrobiła mu dziurkę w rączce  bez pytania o pozwolenie a tata go nie obronił. Ojciec – pełna sztampa czyli  mężczyzna nie płacze, to wstyd itd.,itp. Patrzyła na niego nic nie mówiąc, zorientował się, że coś jest nie tak. Wzrokiem, wyrazem twarzy zapytał ją  o co chodzi. Usłyszał – chce pan, żeby syn skończył, jako narkoman, alkoholik, chuligan? Wbija mu pan do głowy schematy. Dlaczego mężczyzna nie może płakać? Jak inaczej ten mały facet ma odreagować traumatyczne zdarzenie? Schować głęboko? Jak będzie duży to może formą odreagowania będzie danie komuś bejsbolem w łeb. Może napadnie. Może zabije. Może  podniesie rękę na  pana.

Facet junior pochlipywał, senior patrzył na  nią  cały czas i widziała coraz więcej  ciepła w jego oczach. Dostała  ciepły, serdeczny  uśmiech. Bez słów.



  Contents of volume
Comments (6)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Krótki tekst, a brak kilku przecinków.
avatar
niezły tekst, podoba mi się, choć wszystko tu takie schematyczne. Jest jeszcze kilka innych dróg dla mężczyzny, który nie płakał w dzieciństwie, moim zdaniem.
avatar
Po to właśnie zaistniała ta sytuacja - by odszukać te inne.
avatar
Poziom literacki wymaga pewnej korekty; treść [w zasadzie krótka forma]: według mnie, doskonała. Przede wszystkim "życiowa".
Nie pojmuję tych zaniżonych ocen moich przedmówców?
avatar
Szczepienie dzieci - i przy okazji ich ojców - obowiązkowe, inaczej nie tylko suchoty (w latach 70.tych ub. stulecia znikły z polskiego pejzażu dzięki masowo stosowanej szczepionce p.gruźliczej)

inaczej nie tylko te suchoty wrócą; dzisiejsi młodzi faceci per capita nie potrafią zrozumieć własnoręcznie przeczytanej jednozdaniowej instrukcji (i stąd zapewne ta statystyczna jedna książka rocznie na głowę)
avatar
W cyklu "Hibernacja" tytułowy mały mężczyzna w stanie dozgonnego intelektualnego uśpienia - to coraz powszechniejszy przypadek
© 2010-2016 by Creative Media