Go to commentsOfiarom przemocy
Text 107 of 139 from volume: a
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2013-12-01
Linguistic correctness
Text quality
Views2676


codziennie wypija twoją krew 

mówisz 

na zdrowie 


połykasz obelgi 

niczym płatki śniegu 


po ciemku 

przykrywasz siniaki  

grubą warstwą pudru 

nawet lustro nie może wiedzieć 


czasem życzysz mu by 

leżał przywiązany do łóżka 

w towarzystwie kościstej pielęgniarki 

zasypującej gardło garścią pastylek 

nie do przełknięcia 

jak twoje życie

  Contents of volume
Comments (10)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Niesamowity, świetny, przejmujący wiersz.
avatar
Niestety w Polsce, ze względu na sytuację ekonomiczną, wiele kobiet nie może uwolnić się od sprawcy przemocy i w zasadzie są skazane smutny los. Pozdrawiam.
avatar
Bardzo przejmujący wiersz.

Myślę, że wiele kobiet nie wie gdzie może zgłosić się po pomoc.
avatar
Trzeba do tego jednak jeszcze odwagi. Często jest w to zamieszana jakaś dziwaczna miłość lub przywiązanie, które jest dla mnie zagadką. Dlatego odbieram twój wiersz w różnych płaszczyznach. Pierwsze wersy wydają mi się obrazować właśnie takie uczucie.
avatar
Tak Lilly, Z jednej strony chorobliwe przywiązanie z drugiej bezsilność i gniew mający ujście jedynie w fantazjach.
avatar
Ofiarom przemocy wystawiłabym WSZĘDZIE pomniki, zawiesiła na każdym murze tablice pamiątkowe i poświęciła opasłe statystyki i monografie. Te ofiary - oprócz wspomnianych tu kobiet - to głównie i przede wszystkim nasze dzieci, a potem jeszcze na dokładkę nasi starcy.

Taki chrześcijański z nas naród.
avatar
Wszystkie dziewczynki świata już od przedszkola po obronę pracy magisterskiej powinny mieć 3x w tygodniu obowiązkowe zajęcia z zakresu sztuk walki - i samoobrony.

W 3. tysiącleciu po Chrystusie to powinno być powszechnym standardem
avatar
25% ZGŁOSZONYCH przestępstw z udziałem przemocy to przestępstwa wobec kobiet ze strony ich mężów lub partnerów.

Ile jest takich przestępstw niezgłoszonych?? Jeżeli taki związek dotyka rodziny z dziećmi na głuchej prowincji, nikt niczego nikomu nie-zgła-sza.

Skala tego zjawiska to ten kanon góry lodowej z jej 6/7 ukrytych pod powierzchnią wody
avatar
Nigdy nie jest tak, że to słabszy bije silniejszego. A jeśli tak, to ten silniejszy jest śmierdzący tchórz. Każda przemoc w rodzinie - psychiczna czy fozyczna - to codzienna niebieska karta za pastwienie się nad słabszymi.
avatar
Jakież to one
przesolone.
© 2010-2016 by Creative Media