avatar
City/townGdynia
Date of birth1989-08-03
Registration date2015-07-31
Last visit2016-02-24
Comments15
Forum posts1
Texts added8
About user
Jestem młodym pisarzem, który szuka swojego sposobu na odnalezienie się w świecie literatury. Zakładam konto na Publixo.com, aby nawiązać nowe znajomości, pokazać swoje teksty oraz zapoznać się z twórczością innych użytkowników. Uwielbiam książki, jedną z rzeczy, która w literaturze urzeka mnie najbardziej to fakt, że żaden człowiek nie jest w stanie przeczytać wszystkich książek albo przynajmniej wszystkich najważniejszych książek, bo tyle ich jest! Przez to każdy z nas staje się ważnym obiektem wymiany informacji, właśnie tych literackich. Mam nadzieję, że będziemy mogli poznać się i nauczyć czegoś nowego od siebie. Zapraszam do kontaktu!
Published books
Gilgotki
Warszawska Firma Wydawnicza, 2014
ISBN: 978-83-78054-62-7
Niezwykła zabawa słowem, wyszukany styl i ogromna dawka humoru – to wszystko można znaleźć w utworach Mateusza Zeniuka. Trzy odmienne gatunkowo elementy tworzą spójną całość, dzięki wypracowanemu przez autora systemowi językowemu oraz strukturze zastosowanej w utworze. „Gilgotki” stanowią pierwszą część książki i charakteryzują się ogromną dawką humoru, który wynika z historii rodu hrabiego Monteki. Utwór dramatyczny następujący po „Gilgotkach” składa się z czterech jednoaktówek, które ukazują bohaterów wplątanych w trudną rzeczywistość. Przedstawione kontrasty raz stają się elementem spajającym, a innym razem różnią bohaterów. Występujące w nim postacie reprezentują różne grupy społeczne oraz odmienne poglądy. Miniatury, które stanowią ostatnią część utworu, pod względem formy tworzą analogię do utworu „Gilgotki”. Ułożone alfabetycznie, stanowią komentarz do całości utworu.
Texts in Publixo.com
Volume: Poezje (volume of poems)
TitleGenreDate addedRating
W cztery wiatry zaklęty poetry2016-02-15
Złocona łuna skąpana w cieniach poetry2016-02-15
Volume: Opowiadania i inne prozy (volume of short stories)
TitleGenreDate addedRating
Drag Queens common life2015-07-31
Ody do wody! cz.1 prose poetry2015-07-31
Ody do wody! cz.2 prose poetry2015-08-01
- no ratings -
Volume: Eseje (volume of articles / essays)
TitleGenreDate addedRating
Dorota Masłowska, 'Kochanie, zabiłam nasze koty' nonfiction2015-08-01
Joanna Bator, 'Wyspa Łza' nonfiction2015-08-02
- no ratings -
Volume: Dramaty (drama)
TitleGenreDate addedRating
Sztuka kochania romance2015-08-11
© 2010-2016 by Creative Media