Przejdź do komentarzyNajwięcej postaci
Tekst 8 z 40 ze zbioru: Otwarte wrota Sezamu
Autor
Gatunekfilozofia
Formaproza
Data dodania2015-08-05
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2641

Najwięcej postaci ma zło, ale że coś jest dobre, a coś złe, to pewnie najlepiej diabli wiedzą co (właściwie co jest czym, czy dobro jest takie dobre, a zło złe, jak na to wygląda/ją/), bo człowiek na pewno nie wie, a już zwłaszcza człowiek dobry. A jeśli człowiek jest dobry, to kogo, jeśli nie ludzi dobrych muszą, czy nie muszą gryźć wątpliwości (i właśnie gryzą). Z tym, co podkreślam (powtarzając się, czy nie powtarzając, sam już nie wiem), są też tacy dobrzy, których nigdy nic nie gryzie. Ale to pewnie jeszcze gorzej niż źle ze złymi, bo choćby gorzej od dobra, które jest dobre/m/ bez pardonu, bez łaski, bez przebaczenia. Bo czym by takie dobro nie było, jest wywyższaniem się. Jest więc gardzeniem, niestety niekoniecznie złem, jak człowiekiem, choćby i złym.

  Spis treści zbioru
Komentarze (5)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
"Askawinie", coś napisałam na ten temat na "PubliXo" (16.03.2015):

"Okrutna jest samotność ludzi
O cienistych twarzach,
Ułożonych w kłamliwe sylogizmy" (Roman Brandstaetter)

ZŁO
nie wejdzie
gdzie umysłowa choroba

Opętania
także nie ruszy

Konsekwentnie stercząc
w centrum
dwóch rzeczywistości

NISZCZY

Serdecznie :)))
avatar
czy coś jest złe, czy nie, jeśli nie skutkami, to chyba tylko oczami duszy (przeczucia) można dostrzec :) a co do opętania, to właśnie nie bez przyczyny niektóre ludy/plemiona takich ludzi (swoiście, bo swoiście, co nie znaczy, że złośliwie/źle, pogardliwie) czczą, a przynajmniej szanują :)
avatar
Zgadzam się z askawinem.
avatar
nie jesteśmy sami ze swoim słowem :)
avatar
Edmund Burke
" Do trium­fu zła pot­rze­ba tyl­ko aby dob­rzy ludzie nic nie robili".
Pozdrawiam :)
© 2010-2016 by Creative Media
×