Przejdź do komentarzyPodłoga
Tekst 156 z 189 ze zbioru: Garb
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2017-01-28
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2211

Słucham ludzkich opowieści

Którym nie wierzyłem

Gdy jednak

Okazały  prawdą

Podłoga wyraźnie uniosła

Zaczęło śmierdzieć trupem


Znowu mam pretensję

I brudy wyciągam

Przez szpary w deskach

Szydełkiem po trochu uparcie

Dojrzałem swym okiem

Niezgodność obrazu


Podłoga jest za wysoko

Krzywo  zakrywa zawartość

Żywą jeszcze  historię

Ten kto ją opisze

Zgotuje Żydom

Moralny holokaust



Brakuje wielu opracowań naukowych dotyczących Żydów z czasów wojny i ,,powojnia” .

Według relacji ludzi, działy się rzeczy straszne i niezwykłe wręcz niewyobrażalne.

Jakkolwiek by nie patrzeć są to wydarzenia ciekawe – więc dziwi zmowa milczenia nad nimi.  Publikacje jakie się ukarzą mają charakter niszowy a twórcy skazywani są odosobnienie naukowe. Z czasem jednak wszystko co głoszą okazuje się -prawdą od nazwisk przez prześladowania po mordy.

Jeszcze dużo przed nami - skrywa podłoga .


  Spis treści zbioru
Komentarze (6)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
"Ukażą" nie "ukarzą" :] Tekstowi bardziej by posłużyło zaprezentowanie poruszonej w nim problematyki w formie mini felietonu... Bo wiersz jakoś nie za bardzo mi się tu widzi ;)

Serdecznie :)
avatar
Rozarze, na wspomniany temat jest bardzo dużo opracowań naukowych oraz wspomnień, tylko trzeba mieć odrobinę dobrej woli, by je znaleźć. Natomiast mojej przedmówczyni przypominam, że "mini felieton" to jedno słowo, podobnie zresztą jak minispódniczka, którą owa pani chyba kiedyś nosiła.
avatar
Owszem felieton byłby tu stosowny.
Jednak z tym tematem wiążą się też emocje i pewien zgrzyt. Pewien dysonans i kontrast postaw , taka sprzeczność między tym co ludzie mówią a oficjalną wersją .
Co do opracowań to niestety na niektóre tematy ich nie ma . Np . ustawa z 1946 i chyba 48 o zmianie nazwisk ,
inwigilacji duchownych - słynny wydział czwarty ( tu brak lustracji wśród księży ). No i jaki był udział procentowy żydów w tym wydziale czwartym jak i całym UB Sądach itp. I wiele innych .
avatar
Podejmujesz trudne tematy,ale ten o lustracji byłby dobry,i tengdzie na żydów były pogromy również ze strony Polaków,którzy później nieopatrznie mogli być wrzuceni do jednego WORKA z pisakiem pod ziemie.A tego nikt kto nie donosił na nich czy nikt by czegos nie zrobił też DE FACTO i tego nie można pomijać,nikt by nie chciał.
avatar
"Historia jest UZGODNIONĄ wersją wydarzeń" /Napoleon Bonaparte/

Wiersz powala swą MOCĄ na kolana! Człowiek, mozolnie, dostępnym mu tylko szydełkiem, spod własnej podłogi, szparami tylko, szperający/ doszukujący się przyczyn, dla których żyje w wiecznej stęchliźnie... MA-SA-KRA
avatar
Bardzo słusznie - historia jest uzgodnioną wersją wydarzeń. Własnie to mamy .
© 2010-2016 by Creative Media
×