Przejdź do komentarzyO Franku w Karwi
Tekst 136 z 201 ze zbioru: Kontynuacje nieustannych kontynuacji
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2020-07-11
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1354

O Franku w Karwi


Kandydat Franek na wiecu w Karwi

wrzeszczał i zwykłe głupoty prawił,

będąc cyniczny i hardy,

lecz dał mi słoik musztardy,

abym wyborczą kiszkę przyprawił.

  Spis treści zbioru
Komentarze (4)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
będąc cynicznym i hardym - tak lepiej dla rytmu. Ale nie każdy przecież trzyma rytm w taki sam sposób, jak ja.
avatar
Chyba, że są jakieś przeszkody, natury formalnej.
avatar
Arcydzieło, bardzo dziękuję. Spółgłoska "m" na końcu przymiotników nie powoduje zmiany rytmu. Jeżeli zadamy pytanie "jaki", wtedy odpowiemy cyniczny i hardy. Jeśli zaś padłoby pytanie "jakim", wówczas odpowiemy, że cynicznym i hardym. Forma zależeć więc będzie od kontekstu.
avatar
Może faktycznie nie powoduje zmiany rytmu. Ale... nie potrafiłbym tego zdefiniować. Własnymi słowami- to `m` na końcu przymiotnika jest jakimś takim, taką wodą za wodospadem. Czyli, nie powoduje zmiany rytmu, bo widać tylko brzeg tego wodospadu, i dotąd obowiązuje rytm. A to m....to jest takie, jakiś szum tego wodospadu, co jest dalej. Faktycznie, nie zmienia rytmu, ale całkowicie zmienia kontekst. I w tym kontekście to `m` mi się bardziej podoba. No nie wiem czy się wyraziłem dość jasno. chyba nie. aczkolwiek poczułem ulge, mając świadomość, że do mnie samego dotarło, o co mi chodzi.
© 2010-2016 by Creative Media
×