Przejdź do komentarzyDopisano 'kobietonom'
Tekst 16 z 15 ze zbioru: Szeptuchy
Autor
Gatunekhorror / thriller
Formaproza
Data dodania2020-11-13
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1095

Termin seanse nienawiści robi ponownie zawrotną karierę. Wyrażeniem tym określane są medialne działania propagandowe podejmowane przez różne ugrupowania polityczne w środkach masowego przekazu. Wielu medioznawców twierdzi, że jest to obecnie jeden z najpopularniejszych w publicystyce formatów telewizyjnych choć pomysł organizowania tego rodzaju seansów nie jest jednak ani nowy, ani nowoczesny został on bowiem szczegółowo opisany w powieści Georga Orwella Rok 1984.


Orwellowskie seanse nienawiści odbywały się w kinie, a wszyscy obywatele musieli obowiązkowo w nich uczestniczyć. Rozpoczynał je płynący z ekranu ohydny, zgryźliwy głos. Następnie widzowie mogli zobaczyć koszmarnie wykrzywioną twarz człowieka [czyżby prototyp Prezesa partii rządzącej?] którego uważano za zdrajcę idei i narodu, i który został skazany na śmierć, ale udało mu się uciec i znaleźć schronienie we wrogim kraju. Tenże człowiek z odpychającą fizjonomią [na PubliXo przykładowy mlaskacz] swoim drażniącym, podniesionym głosem atakował wartości bliskie widzom i odgrażał na tle wędrujących za jego plecami niezliczonych wojsk nieprzyjaciela, wywołując w ten sposób lęk, oburzenie oraz gniew. Co wrażliwsi nie omieszkali dawać wyraz własnym uczuciom, więc pod adresem ekranu wykrzykiwali najgorsze inwektywy.


W drugiej minucie nienawistnego seansu zebranych ogarniał szał. Zrywali się zatem z krzeseł i wrzeszczeli ile sił, żeby tylko zagłuszyć ten płynący z ekranu ohydny głos. Ponieważ głos ów nie ustawał, wówczas zgromadzeni rzucali w ekran, czym popadnie, lecz niebawem na tym samym płótnie pokazywano twarz przywódcy narodu, który solennie zapewniał, że zdrajca i jego poplecznicy wkrótce zostaną pokonani, bowiem:


WOJNA TO POKÓJ

WOLNOŚĆ TO NIEWOLA

IGNORANCJA TO SIŁA,


czyli:


Jeśli będziesz oglądał program telewizyjny zrobiony zgodnie z powyższym schematem, możesz być pewien, że ktoś próbuje Tobą manipulować na zasadzie:


DOŚĆ DYKTATURY KOBIET,


gdyż


Tylko zjednoczone będziemy zwyciężone - taki oto transparent pojawił się ostatnio w czwartkowy wieczór [6 listopada 2020] na proteście kobiet w Oświęcimiu...







  Spis treści zbioru
Komentarze (2)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
1

Gdy Izaak Babel opisywał rewolucję bolszewików, wspominał o „niesamowitych bluzgach” kobiet, wulgarności, histerycznej nienawiści wobec chrześcijaństwa. Iwan Bunin dodawał, że codzienność zamieniła się w jarmarczne widowisko, w którym młodzi ludzie stawali się cynikami. „W człowieku budzi się małpa” – twierdził. Brzmi znajomo? Czy do tych wzorców odwołują się współczesne feministki ze Strajku Kobiet? – pisze na łamach „Sieci Extra” Jakub Augustyn Maciejewski...
avatar
Ludzie nie wiedza czego chcą lub chcą nie wiedząc co chcą czego tak naprawdę jest dla nich dobre ja wiem co jest dla mnie dobre i do tego dążę. Jak ja to mówię świat umarł a człowiek zatraca się w swej próżności.

Miłego.
© 2010-2016 by Creative Media
×