Przejdź do komentarzyZaradny
Tekst 140 z 255 ze zbioru: Limeryki dolnośląskie
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2013-02-15
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń4775

Zaradny


Ojciec znad Wisły, w trosce o sławę,

Zaczął sposobić wielką wyprawę.

Chce ojcem być świętym,

Potem wniebowziętym,

Zatem CV wyśle na konklawe.

  Spis treści zbioru
Komentarze (15)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Pomysłowe, nowoczesne i śmieszne.
avatar
Gest Obecnego,
niespotykany, wzniosly,
troską
świętejj dumy obrosły.
ps.
a to
ostatnie Slowo,
w panskim niby dziele,
jest
Niedotykalne,
a tym przypadkiem, zupelnie Niestosowne. a wrecz, ironizujące,
po prostu...
a-adekwatne
avatar
tak mysle, se;
czy ten Pan Poeta, czyli Pan,
zamierza
zmienic kierunek, dosc wolnego, co prawda, ale nurtu,
Świnki,
rzeczki,
biegnacej sobie tuż, i pobliżem pewnej cudownej Wioseczki?
avatar
mozna z korekta finalna, do 1 czesci mego Przemowienia?
dz

winno byc;

po prostu...
a-adekwatne,
na pewno
absurdalne
avatar
Byłbym niezwykle rad, gdyby pan anelehd w sposób przystępny i zrozumiały dla przeciętnego czytelnika, a za takiego się uważam, uzasadnił swoje oceny, jak ja to zazwyczaj robię. Bowiem to, co zostało napisane, jest po prostu niezrozumiałym bełkotem. Byłbym szczególnie wdzięczny za wskazanie moich potknięć językowych. O ile dobrze pamiętam zawsze, jeżeli oceny były niższe niż bezbłędna i znakomita, szczegółowo je uzasadniałem. Panu anelehdowi również, mimo że ocenianie jego utworów zdarzyło mi się tylko jeden raz. I chyba tak pozostanie.
avatar
Temat bardzo aktualny, a limeryk bardzo udany. Przerost ambicji to taki drobiazg, który każdego może się imać. Czasem prowadzi do absurdu. I właśnie z tego można się śmiać.
avatar
bardzo udany limeryk
avatar
Bez urazy, ale muszę powiedzieć, że przesadzacie z tymi niskimi ocenami. Limeryk jest zgodny z czasami ponowoczesnymi. Doskonale ukazuje dzisiejszy stan nowoczesności, a co więcej idealnie podkreśla charakter absurdu w życiu codziennym. Mnie bardzo limeryki Pana Janko się podobają, są celne i zabawne. I chociaż osobiście mieliśmy trochę zgrzytów z panem Janko, to tutaj muszę, a nawet poczuwam się do obronienia powyższego utworu.

Jak się chce to można się czepić. Troszkę na luz wrzućcie.

Wrzosie, moim zdaniem tutaj nie ma wyśmiewania się z kościoła. Naprawdę. Tylko z pewnego pana znad Wisły. Nie zapędzajcie się ideologicznie w osądach.
avatar
bełkot, powiadasz Pan?
a te swoje bzdury limerykansko-koszmarne,
to jak Pan zowiesz?
ps.
żadnego wstydu i honoru.
avatar
a ten mój "ps", Pan pojął, Panie "przyzwoity" Fraszkarzu.
avatar
Uprzejmie komunikuję, że będę pisał o tym, o czym będę chciał, gdyż jest to moje niezbywalne prawo. Podobnie jak niezbywalnym prawem wszystkich jest czytanie tylko tego, na co ma się ochotę. Natura przecież obdarzyła każdego z nas rozumem i wolną wolą. A jeżeli kogoś mdli, to należy dać po prostu upust tej, bądź co bądź fizjologicznej, potrzebie.
Natomiast sądzę, że o "a la Włodkowej noblistce" wypadałoby wypowiadać się z większą pokorą i szacunkiem. I to nie tylko dlatego, że była noblistką, ale również dlatego, że jest osobą nieżyjącą. A przecież w europejskiej i chrześcijańskiej kulturze funkcjonuje niepisane prawo, czyli obyczaj, że o osobach nieżyjących mówi się tylko dobrze lub nie mówi się w ogóle.
Do wypowiedzi pana anelehda nie będę się ustosunkowywał, gdyż przywołany przez niego wstyd i honor mają tak wielki zakres znaczeniowy, że zabrakłoby mi dostępnych znaków.
avatar
ani mnie to ziębi, ani też grzeje.
to tyle.
może do tej jeszcze niby Pani.
tyle razy to pisalem;
Pani jest Emocją skąpa, i oschła,
a Smakiem, nieprawdopodobnie Ubożochna.
to tyle
avatar
Wiecie co? Zwyczajnie zbyt bardzo się przejmujecie. Każdy może pisać jak uważa, co uważa i co zauważa. Po cóż tyle zjadliwości. Po cóż dopisywać tyle ideologii do naprawdę znakomitych utworów. Nie możemy po prostu pisać i czytać o tym co kto zauważa? Wyluzujcie.
avatar
Nie to co dobre jest popularne, ale to co głośne w polemiki. Proszę spojrzeć na ilość wyświetleń :)

Czy mnie to dziwi? Jakie gazety sprzedają się najlepiej? W mojej szerokości geograficznej "Bild" oczywiście Axela Springera.

Co do limeryków i ich poziomu Pana Janka mam swoje wyrobione zdanie. Czasem pozytywne :)
avatar
Proszę o wybaczenie niezręcznej konstrukcji zdania, które powinno brzmieć:

Co do limeryków Pana Janka i ich poziomu, mam swoje wyrobione zdanie. Czasem pozytywne :)
© 2010-2016 by Creative Media
×