Przejdź do komentarzyTorba w kratę
Tekst 1 z 2 ze zbioru: Pomyślane w biegu
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2011-02-26
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2223

Odejdę cicho i niepostrzeżenie. Spakuję do kraciastej torby wszystkie nasze poranki, wypite herbaty, wypady do kina. Docisnę kolanem, żeby wszystko się zmieściło, żebym mogła wyjmować potem te małe drobiazgi jeden za drugim, wspominając, jak to było. Oszukując się, że wszystkie były wspaniałe, wypierając w zakątki nieświadomości te nienajlepsze. Nad niejednym uronię łzę, odnajdę masochistyczną przyjemność w ich oglądaniu. Ale nie będę próbowała wracać. Do pustki, którą razem zbudowaliśmy, długimi wieczorami żłobiąc w niczym. Do słów, które tak uskrzydliliśmy, że nagle odleciały. Do snu, który stał się dwoma osobnymi koszmarami. Będę się bała, że mogłabym spotkać tam tą cząstkę mnie, którą własnoręcznie ulepiłeś. Zostawię ci ją na stole, ale schowaj ją potem głęboko do swojej szafki, na samo dno. Muszę ulepić nową siebie, odszukać swoje dawne pragnienia, myśli, dźwięki. Określić na nowo swoją tożsamość. Zagubiłam się najpierw w Tobie, a potem w ciszy wypełniającej dni, z których każdy był taki sam jak poprzedni.


W zasadzie – nie muszę tego robić cicho i niepostrzeżenie. Po prostu wyjdę. Pogrążony w swoich myślach, których treści dawno już nie znam, nie zwrócisz nawet uwagi na kraciastą torbę stojącą w przedpokoju. Może tylko któregoś dnia zdziwi cię nagły brak szelestu przewracanych kartek mojej ulubionej książki.

  Spis treści zbioru
Komentarze (3)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
To jeden z lepszych tekstów - "prawie listów pożegnalnych", jakie czytałam.
Nasunęła mi się refleksja: to emocje - smutek, żal, lęk, złość - piszą takie teksty. Przed spakowaniem torby, odrzuć emocje, zajrzyj w uczucia i sprawdź, czy bagaż, który zabierzesz ze sobą w sobie, nie jest większy, niż będziesz w stanie udźwignąć. Tego, co nosisz wewnątrz nie da się wrzucić do torby i postawić na pawlaczu. Odrzuć emocje i sprawdź przez filtr uczuć, czy jeszcze czegoś nie da się zrobić.
Kasia
avatar
podoba się. bo nie może się niepodobac. doszukuje się nawet pewnych podobieństw między naszym pisaniem :) brawo.
avatar
Jedynym wyjściem dla kobiety, która jest powietrzem dla swojego ex, są drzwi wejściowe. Powinna je zamknąć za sobą niezwłocznie i definitywnie i odejść - wraz ze swoją torbą w kratę (patrz tytuł) - w siną dal
© 2010-2016 by Creative Media
×