Go to comments(nie)winna
Text 10 of 30 from volume: Tam gdzie chmury zawracają
Author
Genrepoetry
Formblank verse
Date added2015-09-28
Linguistic correctness
Text quality
Views1905

Kto potrafi smakować, nie pije wina,

lecz kosztuje jego tajemnic.

(Salvador Dali )




znów patrzysz pod słońce,  sprawdzając klarowność

sytuacji. jestem czysta, nie ma we mnie ciał obcych.

obwąchujesz bez kręcenia kieliszkiem, ale i tak wzburzasz,

uruchamiając wszystkie zapachy.


nie powinnam być słodka, gorzka ani słona.

bierzesz mnie do ust, gdy nabieram powietrza.

a potem wypluwasz, kończąc degustację.

w smaku jestem winna.


  Contents of volume
Comments (14)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
na tak........
avatar
..ale fajnie...
avatar
Pięknie i zmysłowo:) Nie tylko tego jednego jesteś winna :) :) Bardzo na tak :) Pozdrawiam :)
avatar
Jak można wino wypluwać ?
Wino pije się inaczej - to bzdury że się delikatni smakuje. No i nie pija się win słodkich brrrr.
Ja piję wino najpierw trochę . Takie niam niam - a potem sporymi łykami by się wlewało - przełyk drażniło i woń swą mocą całą oddawało. I tak litr albo dwa .
A wierszyk ładny
avatar
Aje, araksol, trust, atram, emma - bardzo dziękuję za dobre słowo :)
Rozar - picie a degustacja to nie to samo. Za pomocą degustacji rozkłada się wino na czynniki i ocenia - sprawdza klarowność, kolor, płynność, lepkość, zapach etc, a profesjonaliści chcąc być trzeźwi przy kolejnych degustacjach muszą coś z tym ocenionym winem robić ;) Wypluwanie w tym wierszu ma również inne znaczenie.
avatar
Oczywiście zaprzeczam - jako stary pijak z ogromnym doświadczeniem a do tego nieskażony infantylnymi procedurami w zakresie smakowania potrafię określić wartość wina dość dobrze.
Zazwyczaj najbardziej mi smakuje te droższe - choć to nie reguła . Dlatego twierdzę że najlepsze kubki smakowe są w gardle i powinny być traktowane dużą ilością trunku.
.
avatar
Piękny, subtelny i bardzo wieloznaczny wiersz.
avatar
Umiejętność w delektowaniu się smakiem wina, z powodzeniem można porównać do traktowania kobiety. A to pozwala zobaczyć charakter mężczyzny. :) Rubaszności nie sposób komentować.

Daje do myślenia. :)
avatar
Wieloznaczny, a dla mnie jednoznaczny wiersz...
"W smaku jestem winna"...
avatar
Bardzo dziękuję wszystkim za miłe komentarze :)
avatar
Bardzo wymowne porównanie:)
avatar
kobieta jak wino,,
avatar
Czyś winna, czy niewinna, z czasem jak to zwietrzałe wino przestajesz kręcić facetom w głowie.

Taka nasza dola :(

Jedna ta pociecha, że także oni szybko przestają nas kręcić. Dzisiaj w Polsce już co trzeci związek damsko-męski rozlatuje się i to zaledwie po paru przymiarkach
avatar
W czym są podobni kiper /degustator/ win i koneser kobiet?

W zawodowstwie, które u obu zawsze skutkuje jak nie kacem - to kacem
© 2010-2016 by Creative Media