Go to commentsWiośnie naprzeciw
Text 21 of 42 from volume: Uchwycić chwile...
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2016-04-30
Linguistic correctness
Text quality
Views1830

Może wiosna zbudzi serca skostniałe po zimie.  

Porozgania chmurne myśli, zanim miłość przyjdzie.  

Otrząśniemy się z marazmu, wyjdziemy naprzeciw;  

coraz dłuższym dniom i słońcu, póki chce nam świecić.  

 

Świeżym łąkom zażółconym miododajnym mleczem  

i bocianom najwierniejszym, które w drodze jeszcze.  

Pierwszym pąkom i nieśmiałym listkom drzew półsennych,  

baziom kotkom wierzb przydrożnych - popielato - srebrnym.  

 

Złotym pszczołom i motylom w ogrodach nadziei,  

sadom nagim aż do wczoraj, dziś tonącym w bieli.  

Żyznym polom zapłodnionym naszym przyszłym chlebem.  

Ciepłym deszczom, wsiąkającym w wygłodniałą ziemię.  

 

Poczujemy wielką ulgę w nadwątlonych duszach,  

gdy z pokorą nauczymy się natury słuchać.  

Odkryjemy wiosnę w sobie, a gdy pozostanie, 

jak w przyrodzie przyjdzie dla nas- czas na zakochanie.  

  Contents of volume
Comments (8)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Piękny czternastozgłoskowiec; niewiele osób tak potrafi. Gratuluję. Mam natomiast dwie wątpliwości dotyczące interpunkcji i jedną dotyczącą zapisu wyrazu. Moim zdaniem zbędny jest przecinek w czwartym wersie trzeciej strofy. Druga wątpliwość dotyczy zwrotu "nas- czas" w czwartej strofie. Jeżeli miał to być myślnik, to przed kreseczką potrzebna jest spacja. Ale mnie się wydaje, że żaden znak interpunkcyjny w tym miejscu nie jest potrzebny.
Jeżeli zaś chodzi o zapis wyrazu, to mam na myśli "popielato - srebrnym". Jeżeli te dwa kolory mają wyraźną granicę, to należało użyć łącznika, a nie myślnika. Sądzę jednak, że był to kolor pośredni między popielatym a srebrnym lub też jeden kolor przechodzący stopniowo w drugi. W takiej sytuacji należało napisać "popielatosrebrnym".
avatar
Witaj Janku:) Niezawodnie jak zawsze:) Interpunkcja...wiesz u mnie jest naganna i dziękuję pięknie. W oryginale poprawię z pewnością. Z tym wyrazem miałam problemy i szperałam po internecie. Zamysł był taki jak Twój ale im więcej szukałam, tym byłam głupsza:)
Wszystko poprawię u siebie:) Dziękuję za bycie i poczytanie:) Pozdrawiam :)
avatar
Atram, napisałaś wiersz i od razu się wiosna zrobiła. ;)
avatar
Wiosna, wiosna, wiosna... dziękuję za wiersz :)

PS. Drobne niedoskonałości omówił Janko, uważam za poprawione.
avatar
nie do przecenienia, mówię o wiośnie i o wierszu, chociaż to jedno i to samo :)
avatar
adk, Hardy , askawinie - pięknie dziękuję za przystanięcie:) Pozdrawiam :)
avatar
Podoba mi się Twoje naprzeciw, ciepłe i pełne natury, kobiece i dziewczęce zarazem, ciepłe i przystępne - odpoczynek... :)
avatar
Dziękuję Martinie:) :)
© 2010-2016 by Creative Media