Go to commentsDogasając
Text 22 of 34 from volume: W uczuciach
Author
Genrepoetry
Formpoem / poetic tale
Date added2013-03-04
Linguistic correctness
Text quality
Views2347

Jeszcze coś się tli, jak mizerny ogarek.

Chociaż płomienia nie widać-ani on grzeje.

Zostały w tobie marne cienie szare,

namalowane zamaszyście zwątpieniem.


Wiem. Nie byłeś nigdy z życia szczęśliwy.

Wciąż coś cię gryzło, otwierało rany.

A teraz, gdy dzień wiosną znów żywy,

nie żal ci smutków daremnie rozsianych?


Kulawa się męczy nadzieja w tobie.

Chociaż i ona całkiem bezsilna.

Za dnia sam kładziesz się w zimnym grobie,

gasząc sumienie, że będę szczęśliwa.


Jeszcze coś tli się, jak mizerny ogarek,

na spodzie, martwego wydaje się, serca.

Lecz nigdy nie będziesz szczęścia panem,

przecież potykasz się o bezeceństwa.


Zgubny los dla tych, którzy wciąż igrają.

W zabawę i radość łzy czyjeś plącząc.

Zmarnieje, kto twierdzi, że nic nie traci,

nie szanując czegoś ponad swoją krnąbrność.

  Contents of volume
Comments (3)
ratings: linguistic correctness / text quality
avatar
Z przykrością muszę zaproponować pozostanie przy dotychczasowym pisaniu poezji, czyli przy wierszach białych, które w znakomitej większości były wyśmienite. Wiersz ten wyraźnie odstaje od wierszy tradycyjnych pisanych przez innych autorów. W wierszach wspomnianych autorów oprócz rymów jest konsekwentny rytm, a średniówka jest zawsze na swoim miejscu. Tutaj każda strofa jest inna. Kolejne strofy mają po: 12, 13, 11, 12; 11, 11, 10, 11; 11, 10, 19, 11; 12, 12, 10, 11; 11, 11, 11, 12 zgłosek, a średniówka sytuuje się w miejscach zupełnie przypadkowych. Rymy też w niektórych przypadkach są wymuszone.
Stosuje Pani znaki interpunkcyjne, ale nie zawsze w sposób najwłaściwszy. Zbędne są przecinki przed "jak mizerny ogareK" (dwukrotnie) i przed "martwego". Brakuje przecinków przed "wydaje się" i przed "łzy". Nie wiem, co znaczy słowo złożone "widać-ani". Prawdopodobnie miał tam być postawiony myślnik, a pojawił się łącznik.
Ponadto po pierwszych wersach w strofach pierwszej, drugiej, trzeciej i piątej w miejsce kropek powinny być przecinki.
Życzę sukcesów twórczych, a droga do tego z pewnością wiedzie przez powrót do poprzedniego sposobu pisania.
avatar
A ja dziękuję, że przebrnął pan przez powyższe interpunkcyjne, rytmiczne i sylabowe katusze. Myślę, że teraz widać pełen obraz moich "zdolności". Pozostanę przy braku interpunkcji. Pozdrawiam serdecznie.
avatar
Piękne, zaduszkowe strofy. Takie typowo listopadowe...

Serdecznie :)))
© 2010-2016 by Creative Media