Przejdź do komentarzyApel uczniów. Na podstawie powieści 'Ferdydurke' Witolda Gombrowicza
Tekst 3 z 3 ze zbioru: Czekoladowa heroina
Autor
Gatunekproza poetycka
Formaproza
Data dodania2011-04-15
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2167

My uczniowie biorąc za przykład kompana naszego towarzysza Gałkiewicza sprzeciwiamy się czytaniu obowiązkowych lektur szkolnych. Nikt nie będzie mówił nam uczniom, kolegom, przyjaciołom, synom, braciom , że zachwyca nas to co nas nie zachwyca ! W końcu jeśli nie zachwyca to jak ma zachwycać ?

Świadomi rzeczy, które wprawiają nas w zachwyt wiemy, ze ta ów rzecz do nich nie należy. Zatęchły kanon lektur nie dopasowany do współczesnej młodzieży przeraża nas wszystkich ! O zgrozo, przeraża ! Każdy z nas, ale to każdy ma prawo do własnego zdania ! A nasze razem wspólnie podjęte, skonsultowane, przedyskutowane i zatwierdzone przez każdego z osobna ma na celu uświadomienie Wam tego faktu iż ta Wielka poezja, która wyszła spod piór tych Wielkich poetów nie napawa nas Wielkim zachwytem, nie napawa nas ŻADNYM zachwytem.

Ogarniająca nas niemoc do przebrnięcia przez te lektury przerasta wszystko nawet ostatnie części tej części, która jest częścią tego co w nas może i wyraża jakąkolwiek chęć i przekonanie do tych lektur. Wiec oto niemoc wygrywa ! Nie damy wmawiać sobie iż jesteśmy zbyt mało inteligentni, za głupi tylko dlatego ze nie podziwiamy i nie interesują nas wymagane i obowiązkowe lektury. I razem teraz MY chłopaki i chłopięta a nawet Kopyrda sprzeciwiamy się tym wymogom. W całości siła ! Razem wspólnie wierzymy w powodzenie podjętej przez nas misji a także wierzymy w to, ze czytając nasz apel uświadomiliście sobie ze nas to nie zachwyca i zachwycać nie będzie ! Nigdy! Do tego by móc potrzeba chęci ale chwileczkę i tu ważna kwestia chodzi o NASZĄ chęć !

  Spis treści zbioru
Komentarze (3)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Także mam mieszane uczucia, jeśli chodzi o zasadność uznania niektórych lektur za obowiązkowe. Ale gdyby nie było lektur obowiązkowych,tak zwana zdrowo, czyli praktycznie myśląca młodzież,poza niektórymi uduchowionymi dziwakami, nie czytałaby niczego. Wolimy bezmyślnie gapić się na obrazki, niż przebijać się przez gąszcz słów,zmuszających do myślenia.Ale szanowna młodzieży, proszę się nie martwić! Otóż młodzież w dzisiejszych czasach ma tak wielką siłę przebicia, że ludzkość niedługo stworzy tabletki, zastępujące trud nauki.Wieczorem łykasz i rano masz pełną wiedzę. Wtedy całą noc, zamiast na nauce, będzie można spędzić na dyskotece.
avatar
Uczeń też człowiek i ma prawo do własnych preferencji czytelniczych. Warto zapytać całą klasę o to, CO PROPONUJE W ZAMIAN /listy lektur obowiązkowych/ - po czym - po konsultacjach z rodzicami i radą pedagogiczną - opracować zestaw, satysfakcjonujący wszystkie strony.

Ważne, żeby uczniowie s a m i sięgali po książki i czytali to, co ich interesuje
avatar
Kto powiedział, że tzw. żelazny kanon musi być żelazny?

Może być też chyba srebrny, złoty a nawet platynowy, prawda?
© 2010-2016 by Creative Media
×