Przejdź do komentarzyDzieci PR-u
Tekst 78 z 240 ze zbioru: Znak czasu
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2015-12-27
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2654


Podzieli­li nas dość równo 

Przywłaszczy­li słowa i po­wagę  

Wcześniej klucze  

Uk­radziono do umysłów  

Pop­rzez puszkę gniewu  

Od Pan­do­ry i za­razy  


Po­kaza­li to co chcieli  

Nic co z grun­tu ma porządek  

Bez war­tości wydarzenia 

Dość przew­rotna chro­nolo­gia  

In­formac­ji mętna zu­pa  

Twarz wyk­rzy­wi z oburze­nia  


Wyk­ształce­ni po­nad  

Próg in­te­ligen­cji  

Z ty­tułami poz­ba­wieni ana­lizy  

Bez porównań i refleksji 

Tro­tuarem idzie dzieło pro­pagan­dy  

No­wi wier­ni niewolnicy


  Spis treści zbioru
Komentarze (14)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Jako ludzie dorośli wkraczamy w nowe nieznane życie,także polityczne.
avatar
No. Najlepsza ostatnia strofa - chociaż raz dokładnie określiłeś typologię janczarów i marionetek Kaczyńskiego.

Widzę, Rozarze, że sam zaczynasz rozbijać swoją skorupę zaślepienia i nienawiści do inaczej myślących. Zwłaszcza myślących. To dobry objaw. Będę trzymał za ciebie kciuki, abyś wytrwał w postanowieniu wyrwania się z wstecznego, XIX-wiecznego myślenia, z łap propagandy, populizmu i nacjonalizmu oraz stereotypów. Widać u ciebie światełko na końcu tunelu.
avatar
Niestety Hardy tym trotuarem idzie KOD.
A ta puszka gniewu Pandory to nienawiść nieuzasadniona wobec Kaczyńskich.
Później charakteryzuję obecne media - jeszcze nie PIS-owskie.
Następnie z tupetem opisuję docentów -tych co nie dostrzegli np. parodii śledztwa smoleńskiego
Ja jestem po stronie Piłsudskich , Wyszyńskich i wszelakich XIX- wiecznych idealistów a do tego hardych:-)
Co się dziwić Polakowi )))
Prawda PONAD WSZYSTKO .
avatar
Rozarze, używasz retoryki znanej z nie tak odległej przeszłości. Wtedy to walczono z Kuroniami, Michnikami i Modzelewskimi. Ty jesteś po stronie m.in. Wyszyńskich. Mam nadzieję, że w tej grupie Wyszyńskich nie mieści się Andriej Januarewicz Wyszynskij, swoisty przyjaciel Polaków, prokurator i dyplomata, ale również rektor Uniwersytetu Moskiewskiego z czasów stalinizmu.
W tym, co piszesz, widzę dość dobrą znajomość marksizmu i jej przenoszenie na grunt praktyki, a szczególnie "XI Tezy o Feuerbachu" Karola Marksa, która brzmi: "Filozofowie dotąd tylko objaśniali świat, chodzi jednak o to, by go zmienić". Ty ten świat objaśniasz i wspierasz zmieniających. Nie jestem jednak przekonany, czy to są zmiany na lepsze.
avatar
Oceny za anettulą; do polemiki się nie wtrącam ;) Chcę od niej chwilowo odpocząć...

Wciąż świątecznie :)))
avatar
Rozarze, wiem, że tacy się wam marzą, ale jak na razie musicie się zadowolić tym, co macie - w końcu sami idealnie pasujecie do tego opisu. A o Smoleńsku już lepiej nie wspominaj - to wy z tego zrobiliście groteskę i ośmieszyliście całą sprawę (zresztą nieustannie to robicie).
avatar
Dobry wiersz Rozarze, wieloznaczność...każdemu wedle jego upodobań. Pozdrawiam nadal apolitycznie:)
avatar
Adk - kiedy niby się ośmieszamy z tym Smoleńskiem ?
Atram - ta wieloznaczność jest pewnym kluczem do problemu. Obie strony mają zdumiewająco podobne zdanie o sobie.
Nawzajem się oskarżamy iż przeciwnicy są zmanipulowani psychotechnicznymi sposobami.
Można wysnuć stwierdzenie że jedna strona się myli.
avatar
Ja tylko dodam,że puszka Pandory nie jest nienawiścią.
No i ośmieszyli się Kaczyńscy,nie kaczyńscy i wszyscy,którzy tej sprawy nie wyjaśnili z powodu swojej niekompetencji albo strachu.
avatar
Puszka Pandory to narzędzie i ma przestraszyć Kaczyńskimi i wywołać gniew.
- jakiej sprawy nie wyjaśnili ?
avatar
Co do puszki nie masz racji,a co do sprawy,to nie pytaj jakiej,skoro się o niej rozpisujesz.
Najpierw mówiono o brzozie,później o bombie,a teraz o plombie,która oznacza niby związane ręce Kaczyńskich,czarna skrzynka dotychczas nie została otworzona,chyba,ze ja o czymś nie wiem.
avatar
Indoktrynacja czyli pranie mózgu zaczyna się już w kołysce.

Dotyczy to wszystkich czasów i wszystkich - poza Antarktydą - kontynentów.

Człowiek MUSI żyć, podporządkowany systemowi, w jaki został wplątany
avatar
Trotuarem idzie dzieło propagandy
Nowi wierni niewolnicy

(patrz finał)

CZY ISTNIEJE JAKIŚ INNY SCENARIUSZ??
avatar
Imagistyka społeczna (patrz nagłówek) wychowuje kolejne generacje zawsze DLA DOBRA SPOŁECZNOŚCI, w jakiej przyszło im żyć.

To te śliwki wrzucone do gotowego już kompotu
© 2010-2016 by Creative Media
×