Przejdź do komentarzyTak sobie zginęli
Tekst 162 z 189 ze zbioru: Garb
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2017-03-04
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2236

Wier­sz o ofiarach za­bój­stw os­tatnich dwudzies­tu pięciu lat .

Sza­cuje się że jest ich co naj­mniej po­wyżej stu - a niektórzy sza­cują na­wet do ty­siąca .

Dla mnie prze­rażające - a dla was ?



Słyszałem ko­per­ta

Za­bito ek­sper­ta

Pro­kura­tor i kli­ka

Za­bito po­lity­ka

Mor­derca wy­najęty

Le­we przekręty

Sa­molot roz­pa­da

Zdrajców gro­mada

Świad­ko­wie i le­we pa­piery

Bol­ka ko­ledzy

Sys­tem ma­fii lo­kal­nych

I tych cen­tral­nych

W moim kra­ju

Nie w Ros­ji

Sądy dla ciem­nych gości

Liczę i do­liczyć nie mogę

Sa­mobójców i ofiar

Dziw­nych zdarzeń

Prze ok­no na kab­lu i klam­ce

Pod białorus­kim ti­rem

W wan­nie na wy­cie­czce

Strze­lał w skroń trzy ra­zy

Przeżył a oka­zał mar­twy

Z god­ności odar­ty

Na par­kingu rozkłada

Dok­tor praw­nik lub świadek

Nie wie na­wet za co gi­nie

Służby w tym do­mu

Cicho - niech śpią

Mniej nas zgi­nie

  Spis treści zbioru
Komentarze (9)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Straszne,łańcuch przestępstw jest nieskońcozny.
avatar
Wychodzi na to, że ostatnie 25 lat, to gorsze zło niż stan wojenny.
A bohaterem narodowym jest lech kaczyński, poległy, zamordowany przez PO
avatar
Miałem ochotę skomentować, ale wolę obejrzeć mecz siatkówki.
avatar
Pulsarze,na nic nie wychodzi,kto chce ten ma to,co chce.Kazdy ponosi odpowiedzialność za swoje,nigdy za czyjeś.Pozdrawiam.
avatar
Wiersz jest póki co ,,koncepcją" i z czasem wykorzystam jego fragmenty.

Przypomnieć należy że przy fundacji ,,pro civili" zginęło około 20 osób. Sprawa Olewnika też kilku. Afera w Pekao kilkunastu do kilkudziesięciu .
Proszę spojrzeć do internetu - dziwne zgony to chleb powszedni tego kraju.
avatar
Dziwne zgony to specialite de la maison całej naszej europejskiej kultury. Żyjemy w świecie przemocy od zawsze - i na zawsze - odkąd to jednemu takiemu ojcu urodzili się dwaj ukochani synowie, Kain i Abel.
avatar
Nikt się nie dowie, ile tak naprawdę zginęło ludzi, którzy mieli konflikty z reżimową władzą. Prokurator, Helena Wolińska, Zydówka, która Zydów również prześladowała, nigdy nie została ukarana za zbrodniczą działalność i manipulowanie wyrokami sądu, jak m.in. sprawa Nila, ale o ironio kazała się pochować na cmentarzu Zydowskim w Oxfordzie i kiedy dowiedziałem się, że mój moralny autorytet. prof. Kołakowski był na jej potajemnym pogrzebie, to opadłem z łuski... Dobrze, że Lech Kaczyński zdążył odebrać jej wszystkie medale:( Kanalie z UB, sądownictwo i cała reszta aparatu bezprawia, była bezkarna, a Wolińska do 2006 brała emeryturę specjalną, 1500 zł, mimo że wyrzekła się obywatelstwa polskiego, przez co utrudniła ekstradycję, blokowaną przez błaznów angielskiej administracji.
Prawda ma to do siebie, że z czasem wychodzi na wierzch, ale na ogół, po sutym życiu i niezasłużonych apanażach, jak było m.in. ze zbrodniarzem, Wojciechem Jaruzelskim, który powinien zostać pozbawiony wszystkiego i umrzeć w więzieniu, ale prawda, to również chichot historii, która pozwala przestępcom wobec własnego narodu żyć długo i szczęśliwie.
Podoba mi się tekst i chwała, że są ludzie, którzy nigdy nie zapomną zbrodniczej ręki wobec własnego narodu.
Pozdrawiam, i chylę czoła :)
avatar
W jednym dramacie można dostrzec dwa. Pierwszy to ogrom cierpienia i zbrodni. Drugi, że nic się nie stało zagrajmy w siatkówkę. Zbrodnia i znieczulica, jako tandem światopoglądowy wygodnego życia. Dziękuję za podjęcie tego tematu w imieniu ofiar.
avatar
Bartymeusz - dobre podsumowanie
© 2010-2016 by Creative Media
×