Przejdź do komentarzyInne metody
Tekst 161 z 189 ze zbioru: Garb
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2021-12-29
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń691


Kto zna historię współczesną

Choć tak co nieco

Ten wie albo sam pamięta

Jak za komuny traktowani byli księża


A jak ktoś słyszał lub czytał

Jak czerwoni duchownych mordowali

Okrutnie i tysiącami

Ten wie że i dziś walczą


Tyle że innymi metodami



Polecam temat pana L.  Poniżej to link  - polecam poczytać .

Marek lisiński - Najnowsze informacje - WP Wiadomości


  Spis treści zbioru
Komentarze (13)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
- a ilu to z nich było czynnymi TW - współpracującymi z UB-ecją - aby tylko sami mieli spokój. Dlatego też w tamtych czasach tak mało mówiło się o seksualnych "wyczynach" księży, bo i chroniła ich owa UB-ecja ..
avatar
Zgadzam się - takie relacje były.
Dodać należy że właśnie UB miała wpływ na kariery i promowali tych umaczanych.
Dlatego mamy to co mamy.
Oczywiście przeczy temu sytuacja na świecie --jednak Polski kościół mógł zapanować nad zjawiskiem bo był wyjątkowo silny co stało w oku komuchom więc stworzyli wydział czwarty i mamy to co mamy.
Sumując trzeba jednak przyznać wielkość K.K i jego osiągnięcia cywilizacyjne .
Czyli pokłońmy się krzyżowi niezależnie od światopoglądu bo garściami czerpiemy z darów Chrześcijaństwa .
avatar
Osiągnięcia cywilizacyjne kościoła – haha, dobre...

Drogi autorze, gdybyś naprawdę zainteresował się historią kościoła, a nie jedynie jej określonymi wątkami, twój pogląd zmieniłby się diametralnie. Gdyż osiągnięcia cywilizacyjne kościoła kończą się na wykorzystaniu osiągnięć "pogańskiego" cesarstwa rzymskiego i tyle! Potem przez tysiąc lat nie zmieniło się praktycznie nic, a następnie od około XV w. kościół próbuje wręcz cofnąć to co ludzkości udało się osiągnąć. Dopiero w XIX w. kościół zaczął mieć pozytywny wpływ na kulturowy oraz cywilizacyjny postęp, ale tylko dlatego, że duchowieństwo zwykle wiązało się z lepszym wykształceniem, więc i lepszym rozumieniem otaczającej nas rzeczywistości. Reasumując – wszelkie swe osiągnięcia, ludzkość zdobyła nie za pomocą rozwoju sfery duchowej lecz poprzez świeckie spojrzenie na świat.
avatar
Szumbuszu - Twoja interpretacja jest błędna choć muszę przyznać dość świadoma. Aby to udowodnić proponuje Ci stworzenie mapy chrześcijaństwa, potem dobrobytu , i np. stopnia empatii.
Zapewne dostrzeżesz że granice chrześcijaństwa są ściśle powiązane i pokrywają się z dobrobytem - na przestrzeni wieków oraz kontynentów .
Są trzy filary
Filozofia Grecka
Prawo Rzymskie
i przepiękne Chrześcijaństwo - czyli prawo moralne !

Jestem pewien że Cię przekonałem - może nie teraz może nie jutro - ale na pewno w przyszłości :-) Pozdrawiam .
avatar
W chrześcijańskiej i bardzo bogatej Ameryce Południowej na ulicach setek chrześcijańskich potężnych miast

takich jak Rio de Janeiro, Sao Paulo, Salvador czy inna jeszcze Lima

żyją dziesiątki m i l i o n ó w bezdomnych niczyich dzieci.

W chrześcijańskiej Etiopii skala biedy obezwładnia. W chrześcijańskiej Rosji na jej chrześcijańskich ulicach żyje kilkadziesiąt milionów bezprizornych dzieci.

Wystarczy wyjrzeć ze swojego zabitego dechami zaścianka, poczytać ogólnie wszędzie dostępne statystyki, żeby nareszcie zobaczyć,

w jakim dobrobycie i w jakich warunkach od stuleci żyje chrześcijańska ludność na całym ziemskim globie.

O jakich zdobyczach - wiekopomnych i chrześcijańskich - chcemy tu jeszcze /w tym kontekście/ bajdurzyć??
avatar
Emilio nie masz racji
Sprawa się ma tak że oparci jesteśmy o trzy filary .
Filozofię Grecką , Prawo Rzymskie i Chrześcijaństwo.
Tam gdzie jest tradycja tych trzech idei dzieci żyją jak nigdzie indziej - wystarczy jak zabraknie prawa R. to jest gorzej lub filozofii G. Mapy to doskonale pokazują - spróbuj wyobrazić sobie .
No i zadaj pytanie czy muzułmańskie dzieci maja lepiej czy gorzej no a potem hinduskie ?

Proszę przyznać mi rację !
Domagam się tego :-)
avatar
Dzieci w muzułmańskich Emiratach mają się doskonale. Podobnie jak dzieci w chrześcijańskiej Kostaryce, gdzie służba zdrowia oraz trójstopniowa /na wszystkich poziomach dostępna/ edukacja są bezpłatne.

Poziom życia obywateli wcale nie wiąże się z wyznawaną przez nich religią - patrz chociażby ateistyczna Szwecja czy taoistyczne, konfucjonistyczne i buddystyczne Chiny.

Chrześcijaństwo NIE ROBI NIC, żeby tysiącletnią niedolę własnych niczyich dzieci natychmiast ukrócić!!

ZERO TROSKI O LEPSZE JUTRO MILIONÓW LUDZI.

Trzeba być jak kret ślepym, żeby tego nie widzieć
avatar
Posługujesz się wyjątkami -... w czasie i w przestrzeni.
Dobrym przykładem jest Japonia która przyjmowała wzorce Europejskie na maksa .
Tak wiele państw zaczęło robić w tym i muzułmańska Turcja.
Mieliśmy i mamy takie zjawisko jak małpowanie kultury Europejskiej.
By sprawdzić tą teorię należy trochę się cofnąć i wtedy będzie widać osiągnięcia cywilizacyjny.

Proszę przemyśleć i przyznać mi rację :-))
avatar
Emilio, wydaje mi się, że skoro od lat żadna argumentacja z naszej strony nie przyniosła efektów, teraz też nie przyniesie przełomu... Najprawdopodobniej to z powodu jakichś bliżej-nieokreślonych `ograniczeń`, niektórzy po prostu nie są ciekawi tego co świat ma im do zaoferowania i nie czując potrzeby jego rozumienia wolą skorzystać z gotowego szablonu, o którym nie trzeba wiedzieć za wiele...
avatar
Teksty nasze /i komentarze/ czytają bardzo różni Odbiorcy - i to do Nich się zwracamy chyba, nieprawdaż?

Nie do autora przecież, bo gdyby tak było, pisalibyśmy na jego pocztę
avatar
Szymbuszu - ty d....u :-)

Masz tupet...... ale skomentuję twój tekst ,który jest pełen bredni.
Dosłownie piszesz głupoty - a kto pisze głupoty ten nie jest zbyt mądry..... - i jeszcze masz tupet podpierać się historią ? Ty d......u :)
,,Przez tysiąc lat nie dzieje się nic" Tylko baran nie dostrzeże wczesnego gotyku, późnego potem płomienistego. Mamy poważny rozwój nauki już w średniowieczu (zapewne znasz Kopernika) potem rozwój renesansu itp. W Polsce powstają budynki murowane, kroniki itp .Optyka , medycyna , malarstwo , poezja oraz druk . Wiedza staje się powszechniejsza a rozwój cywilizacyjny przegania Cesarstwo R i jest wielokroć bardziej rozległy.

Nic nie wiesz - a twoja znajomość historii jest tylko ze źródeł propagandowych .
To żenujące że poświęcam czas jakiemuś ..... . Jesteś zbyt pewny siebie - polecam pokorę.
Ale wiem że się oburzysz i nie przemyślisz .
avatar
Droga Emilio a ja zwracam się do ciebie.... - choć czasami piszesz zwyczajnie głupoty.
Dosłownie - miałem okazję poznać twoje zdanie w wielu zagadnieniach - też kościoła .
Lubię ciebie i pozostaje mi tylko dobrodusznie się uśmiechać.
Uch...... A ja ci tłumaczyłem,- co na temat cywilizacji twierdzą filozofowie :-) .....
Następnym razem pogadamy o dupie Maryni - może temat będzie ci bliższy.
No chyba nic gorszego nie ma jak dwoje ignorantów zabiera się do krytyki !
avatar
Powiedziałam, co wiedziałam.

W temacie

DZIECI NICZYJE

przez tysiąclecia Kościół nie zrobił n i c.

Kto chce dalej spać z otwartymi oczami, nie przeszkadzam. Dobranoc.

__________________________

UWAGA

Tekst NIE JEST ani wierszem, ani tym bardziej poematem.

Autora stać na więcej, ale woli sobie strzelać w kolano
© 2010-2016 by Creative Media
×