Przejdź do komentarzyZakaz mięty
Tekst 28 z 27 ze zbioru: Kramarstwo i Ody pompatyczne
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formaproza
Data dodania2017-03-23
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2315



Zakaz mięty


Odkąd tęcza jest zakazana dzieją się dziwne rzeczy.

Naukowcy z gejowskiego instytutu udowodnili, że tęcza pachnie miętą.

W dodatku sezon w pełni.

W nocy znowu było głosowanie.

Chłopi do niedzieli muszą zaorać swoje plantacje.

W aptekach trwa wycofywanie mięty.

Policja szkoli psy, aby wykrywały zakazany zapach.

Ze sklepowych półek znikają miętusy,

szampon miętowy, mydło i odświeżacze.

Mięta sparaliżował kraj.

Na ulicach toczą się walki rolników i sprzedawców miętusów

z przeciwnikami tęczy.

Tęcza śmierdzi miętą! Mięta cuchnie tęczą!

Śmierć wrogom ojczyzny!

Parlament przywraca porządek przegłosowując ustawę uchylającą zakaz tęczy.

Zakazana pozostaje mięta, tęcza natomiast ma pachnieć landrynkami.


  Spis treści zbioru
Komentarze (13)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
"Mięta" jest rodzaju żeńskiego, dlatego albo:

"mięta sparaliżowała kraj"

albo:

"miętą sparaliżowany kraj".

Sam wiersz bardzo dobry.
avatar
Mięta przez rumianek,tak się mawia,ale dlaczego mięta ma być wycofana?Na wzdęcia,na brzydki zapach z ust,na problemy żołądkowe etc.Mięta,jak szałwia jest lekiem,remedium,bez schiz i bez legionów.
avatar
Ja wycofałabym z tych samych powodów-torty,cukierki,cisatka,orzechy,a nawet migdały-nie niebieskie.Oraz zaczęłabym jeść tylko warzywa.Stuk puk-kto mieszka w mózgu?
avatar
Chociażby dlatego, że szkodzi na wzwód, a bez wzwodu trudno o poczęcia. A dlaczego mak jest zakazany, konopie są zakazane, a nie jest zakazany Chelidonium majus, Atropa belladonna, Hyoscyamus niger, Datura stromunium, Amanita muscaria, itd. ?Przecież w Polsce wszędzie pełno tego rośnie! Czyżby organa stanowiące prawo z woli suwerena nie były dostatecznie wyedukowane? A może suweren nie zdążył się był wyedukować? No nic mamy neta - wszystko przed suwerenem.
Poza tym są jeszcze inne gatunki, które mają związek ze zbrodniami jak Wrotycz, Piołun (spędzają płody). Naparstnica (digitalina - zatrzymuje akcję serca; położył się i umarł; po kilkunastu minutach nie ma śladu i nie wykaże na sekcji). W ogóle z roślinami to jest brzytwa temat! Może kiedyś coś napiszę o alkaloidach tak powszechnych w przyrodzie jak bakterie w powietrzu.

Użyłem rodzaju męskiego, ponieważ ukazałem miętę jako złowrogiego demona, a demon ma rodzaj męski. Nie ma demonów kobiet przecież. Same chłopy są demonami. Od Belzebuba w dół same chłopy. Natomiast rodzaju żeńskiego jest trochę pośledniejszego elementu jak sukuby, inkuby, wiedźmy.
Widzicie kobiety: ten świat jest męski - wszystko co najlepsze - czyli szamani, prorocy i bóstwa są rodzaju męskiego, wszystko co najgorsze czyli demony są rodzaju męskiego. Dla kobiet jest środek i rola służebna. Tak ten świat urządzili mężczyźni.
avatar
No legion,toś się popisał-ten świat to wina kobiet,ale urządzili go mężczyźni.A tematem ziół można się interesować w celach-leczniczo -terapeutycznych.
Na wzdęcia etc.Ten temat który ty wykorzystujesz jest mi obcy,ze względów o których piszesz,nie widzę podstaw do leczenia makiem.
Ale każdy ma jakies zainteresowania:)pozdrawiam
avatar
Cóż... akurat gatunki które wymieniłem służyły przede wszystkim wiedźmom i szamanom. Dzięki nim uzyskiwali on odmienne stany świadomości i mogli łączyć się ze światem pozamaterialnym. Nie wiem czy każdy ma jakieś zainteresowania, możliwe że tak, natomiast ja mam ich wiele.
Na wzdęcia polecany jest trokar, czyli metoda mechaniczna. Patrz: trokarowanie.
avatar
i jeszcze jedno: Chelidonium majus ma podobne właściwości jak Papaver somniferum - czyli mak lekarski. I teraz mak jest zakazany, a glistnik nie! To o co tu chodzi? Ja się domyślam, że organa nie mają wystarczającej ilości pazurów, żeby to wszystko powyrywać, ale przecież można zlać całe terytorium parakwatem z samolotów - tak jak robiła to DEA w latach 70 tych. Potem ileś tam dziesiąt tysięcy osób zmarło po wypaleniu ziółek z parakwatem i zaprzestano oprysków. No i teraz to wszystko sobie rośnie i kwitnie.
Na marginesie Amerykanie wydają na samą kokainę ponad 100 mld dolarów rocznie, czyli więcej niż roczny budżet Polski na wszystko! A gdzie heroina, marihuana, extasy i inne dragi? To też obrazuje jakim Polska jest mocarstwem, skoro obywatele USA wydają rocznie więcej na jedną używkę, niż państwo polskie na wszystko. Oto Ameryka i oto nasze polskie mocarstwo światowe!
avatar
Ty się o Stany nie martw,tu zawsze będzie inaczej.
avatar
Wszystko byłoby cacy, ale jest mały problem, ot taka kropelka, a mianowicie: z autopsji mi wynika, że na terenach, gdzie my już są Amerykany (głównie azbeściaki, służące i pomoc domowa) ludzie kochają Amerykę, ale nie chcą żeby w Polsce było jak w Ameryce! Albo weźmy takiego Wojtusia Cejrowskiego - zjeździł cały świat, nie przeszkadza mu, że w wielu miejscach nie jest tak jak on lubi, posiada ekwadorskie obywatelstwo oraz ranczo w Ekwadorze, ale w Polsce to on koniecznie chce, żeby był Ciemnogród! Dlatego jestem ja - Diabeł, który będzie na w/w wymienionych wylewał kubły pomyj, co by się oddupili ode mnie i takich jak ja, bo choć ja mieszkam w Polsce, to od urodzenia myślę i staram się żyć po amerykańsku! a Ameryka to wolność, tam można jedynie procesami kogoś ujebać, ale zabronić to się nie da niczego. Dlatego mi to bardzo odpowiada. I wszystko jasne, co nie?
avatar
Legion-nie klnij diable,a ponadto to każdemu się cos podoba-tak?I nie trzeba mu głowy odcinać,aby mu się przestało podobać.Kazdy ma prawo wyboru,ale jeśli ten Cejrowski mówi coś innego z innego miejsca,to chce rządzić w Polsce,a swoje robić.Tylko jak chce rządzić-po polski czy po amerykańsku,czy -ekwadorsku?
avatar
Gdyby nie pewna ustawa klepnięta pewnej lutowej nocy ubiegłego roku, zresztą z wielką szkodą dla gospodarki, to też bym miał ranczo w Ekwadorze, albo jakiejś Nowej Zelandii i wówczas bym sobie darował pewne rzeczy. Ale cóż... PiS wypowiedział mi wojnę. Dodam na marginesie, że PiS ma wielu podobnych do mnie "dożywotnich przyjaciół". Takich "przyjaciół z prawdziwego zdarzenia". Nawet jak go już nie będzie, to te kukły od głosowań nie wyzbędą się tej dozgonnej przyjaźni i dozgonnych wielbicieli. Do samego końca.
avatar
T jest pewne ktoś ich wybrał-zwolennicy,tak?Ktoś był przeciw?-przeciwnicy,albo jak nazywa ich Kaczyński anarchiści.
avatar
W Polsce każdy zakaz jest promocją.

"Taka prawda", jak mawia moja waleczna Bratowa, niech nam żyje i króluje sto lat - i 200! Amen
© 2010-2016 by Creative Media
×