Przejdź do komentarzywalka o umysły
Tekst 43 z 37 ze zbioru: przemyślenia
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2017-09-04
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1786

Toczy się zagorzała walka o ludzkie umysły. Mędrcy tego świata licytują się wzajemnie filozofiami politycznymi i ekonomicznymi, propagandą konkurujących religii i przedsiębiorstw handlowych. Mocarstwa świata , nauka i filozofia, finansjera oraz religia proponują swe środki zaradcze , mające wyprowadzić ludzkość z fizycznej i duchowej zapaści. Robią to pod pozorem demokracji, roszczą sobie prawo do tego, że są wybawieniem tego świata. Dyskutuje się na temat ontologii, ogólnej teorii ,,bytu ``.określanej też jako ,,pierwsza filozofia ``., wyładowuje się w postaci egzystencjalizmu, mądrości skoncentrowanej wyłącznie na człowieku i w wielkiej mierze przepojonej poglądami ateistycznymi .Filozofia materialistyczna , przyjęta przez zorganizowany ateizm i głosząca, że ,,najwyższe wartości życia to materialny dobrobyt i popieranie postępu materialnego ``. zdołała się zakorzenić w krajach rzekomo chrześcijańskich. Jeden z ubóstwianych Beatlesów miał powiedzieć: ,, Chrystianizm przeminie. Podupadnie i zniknie. Nie muszę tego chyba udowadniać. Mam i będę miał rację. Jesteśmy obecnie bardziej popularni niż Jezus Chrystus, nie wiem, co zniknie wcześniej : rock`n`roll czy chrystianizm. Jezus był w porządku, ale jego uczniowie byli tępi i nieokrzesani ``.- Time z 12 sierpnia 1966 r. Czy jednak ich własna filozofia okazała się lepsza ? O jej wartości niech świadczy choćby fakt, że zaczęli zażywać narkotyki,włącznie z LSD, najwidoczniej w celu wypełnienia pustki wywołanej ich stylem życia oraz odbieraniem bałwochwalczej czci od milionów ludzi.. Podobno zajęli się ,,spirytualizmem `` pod przewodnictwem pewnego joga , który im obiecał, że po dwóch półgodzinnych posiedzeniach poświęconych transcendentalnym medytacjom człowiek ,,odkryje w sobie boskość ``. i zdoła rozwiązać wszystkie swoje problemy. Popularne i zwodnicze poglądy głoszą , że materialistyczna filozofia może zaspokoić wszystkie potrzeby życia ,, Dajcie mi dom, samochód , telewizor i pracę, żebym mógł zapłacić swoje rachunki, a będę szczęśliwy ``- taką ogłupiającą, złudną nadzieją stara się żyć większość ludzi. Wiele do myślenia daje fakt, rzadko zresztą uznawany przez biednych, iż bogaci niewiele mają radości ze swych bogactw. Szczęście często im się wymyka, często czują pustkę i szukają celu życia. Nie da się zaprzeczyć oczywistym faktom, materialistyczna filozofia nie jest w stanie zaspokoić potrzeb ludzkich ani rozwiązać problemów ludzkości. Współczesna skomputeryzowana nauka bynajmniej nie potrafi dać człowiekowi wszystkiego, czego mu potrzeba. U człowieka występuje też duchowa strona życia, ma on poczucie, że istnieją siły które go znacznie przewyższają. Musi w życiu widzieć cel i mieć jakąś nadzieję. Potrzebna mu jest również miłość, na którą nie ma miejsca w filozofii materialistycznej. Ludzkość lubuje się w niewybrednych rozrywkach, sporej części przemawia do przekonania filozofia hedonistyczna . Głosi ona, że jedynym lub najwyższym dobrem w życiu są przyjemności. Człowiek zaspokajający swoje żądze tylko spełnia ciążący na nim moralny obowiązek. Są dwie metody wpływania na klientów - ,,kuszenie i urabianie ``. Ludzie zajmujący się reklamą i propagandą posługują się wyrafinowanymi technikami, by kształtować sposób myślenia. Kto kieruje tą podstępną kampanią propagandową , miliardów słów napływających przez telewizję radio, internet i wszelkiego rodzaju czasopisma ? Najbardziej rozpowszechniona księga świata udziela konkretnej odpowiedzi. Wiemy, że pochodzimy od Boga, lecz cały świat podlega mocy niegodziwca.

  Spis treści zbioru
Komentarze (2)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Żadna z wyznawanych przez tysiąclecia religii nie wyzwoliła człowieka z pęt niegodziwca. Ten trop jest intelektualnie jałowy, i Bóg jeden wie, czemu w ogóle wciąż jeszcze - w dobie lotów na Wenus i na Marsa?? - tę pianę wkołomacieju z taką werwą tłuczemy i tłuczemy... i tłuczemy!
avatar
Jedyny płodny filozoficznie kierunek - to zapomniany sprzed 5 stuleci humanizm, propagujący życie nacelowane na wsparcie dla najsłabszych w zgodzie i z poszanowaniem praw Matki Natury.

"Wypinanie się" człowieka na współbraci oraz na reguły, rządzące biologią i psychiką istot żywych, zaprowadziło nas z powrotem do zachowań z epoki kamienia łupanego
© 2010-2016 by Creative Media
×