Przejdź do komentarzyDiamenty z paznokciami
Tekst 58 z 189 ze zbioru: Garb
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2018-02-26
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń1847

Diamenty z paznokciami

(wiersz z okazji pięćdziesiątej rocznicy wydarzeń marcowych)


Szalom - witajcie tułacze

Bracia wygnani

Dziaś na wolnej amerykańskiej ziemi

Wczoraj w  Polsce prześladowani


Witajcie z majątkiem niewielkim

Walizki a w walizkach

Tobołek maleńki

Diamenty z paznokciami


Dorobek walki klasowej

Z Polskimi panami



Oczywiscie diamenty skradzione a paznokcie wyrwane


  Spis treści zbioru
Komentarze (15)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Pomysł może i dobry, ale realizacja prostacko schrzaniona.
avatar
Proszę dla wiarygodności spróbować przedstawić przedstawić lepiej.
Chętnie bym porównał - mój wierszyk napisany był- zapewne w pięć minut, nie dłużej.
avatar
Ojciec kolegi z klasy też wyjechał wtedy w marcu, ale on przyszywał w szpitalu całe ręce, to utwór chyba nie o nim.
avatar
Oczywiście byli różni ale Żydzi -stalinowcy byli podstawową grupą. Może o to własnie chodziło by rozmydlić odpowiedzialność i nie kategoryzować tych Żydów jako BESTIE .
No i jak się okazało nikt nie był wyrzucany - no ewentualnie tracił super apanaże.
W tym czasie ludzie byli zabijani jak chcieli uciec na zachód ( Berlin- podkopy itp).
Tak na prawdę to była amnestia z biletem do raju.
A co do lekarza -
To syn został w Polsce ? - Bo coś nie pasuje ?
avatar
Synów trzech. Jeden został w Polsce, żeby czasem pisywać do Wyborczej, drugi wyjechał, trzeciego bliżej nie znam.
avatar
To dość wczesne roczniki .
No i G. Wyborcza - symbol matactwa i wszelakiego wykręcania kota ogonem .
avatar
Do Wyborczej nie warto zaglądać, bo tam krzyżówki za trudne.
avatar
Jestem czasami pełen podziwu do takich logicznych ,,przekrętasów,, majstersztyków.
To niebywałe jak można pokazać tak by wszystko odwrócić do góry nogami.
Oto naród jakiego nie ma w Europie pełen heroizmu, oddania wielkich czynów oraz niezliczonej ilości ofiar stał się winnym zbrodni na sobie a przede wszystkim na Żydach.
Czy to nie majstersztyk ? Niezwykły - i ludzie w to wierzą . Można - można !
Wyborcza to tylko kwadracik w tej układance . Cała ta manipulacja to biznes od stuleci.
Widziałem już artykuły o sześciu milionach pomordowanych Żydów - chyba z 19116 potem 1926 itp.
avatar
Z początku pomyślałam,że chodzi o paznokcie z cyrkoniami na paznokciach-poprzyklejanymi,rzecz jasna,ale tak czytam i spoglądam ze jakiś szalom-to chyba nie chodzi o paznokcie tylko o ich brak.
avatar
nie rozumiem skad ta krytyka,przecież tak było.pozdrawiam.
avatar
aha-i panowie też mogą wiedzieć,że paznokcie mają MACIERZ-KOMÓRKI MACIERZYSTE.
avatar
Żydzi istnieli w polskim krajobrazie od tysiącleci, asymilowani lub nie i jak w Warszawie komu wola, temu ochota.

Ale - jak wszędzie - zawsze znajdzie się kupa pazernych durniów, którzy zrobią wszystko, żeby znaleźć kozła ofiarnego i na nim się przejechać jak Zabłocki na mydle.

Dzisiaj zbieramy tego bardzo kwaśnogorzkie owoce.

Jeżeli jako naród chcemy przetrwać, jedynie zróżnicowane etnicznie /genetycznie/ społeczeństwo ma dobre rokowania.

(patrz sukces demograficzny krajów obu Ameryk, Azji i Australii)

Wiem, co mówię; mój śp. Ojciec był biologiem
avatar
Publiczne wskazywanie palcem winnych wymaga prokuratorskich uprawnień, inaczej jest grubym nadużyciem
avatar
Diamenty skradzione
Paznokcie wyrwane -
I tak mija dzionek,
Panem-eś, nie-panem ;(

Świat złodziejami i bandziorami od czasów Wygnania z Raju stoi, ale to nie oni odbudowali Warszawę i wszystkie inne spopielone miasta w Polsce.

Napiszmy wreszcie coś DOBREGO o DOBRYCH LUDZIACH, których jest u nas przecież dużo więcej!
avatar
Emilio sprawa z Żydami jest tajna oraz wyciszana i na tym gruncie niedopowiedzeń rodzi się nowe i ślepe. Potem ludzie wierzą że Polacy mordowali Żydów. A było na odwrót to Żydzi w swych katowniach mordowali naszych chłopców - prawowitych dziedziców tej ziemi.
Tak było - a w 68 zostali wypędzeni ...?
Jaka w tym obłuda ! Ile kłamstwa ! Perwersyjnego wręcz cynizmu. Taką postawę przypisujemy właśnie Żydom - czy słusznie ? - Uważam że w większości przypadków jest to opinia usprawiedliwiona.
© 2010-2016 by Creative Media
×