Przejdź do komentarzyZ głową we mgle i nogami w chmurach
Tekst 26 z 140 ze zbioru: Co w przyrodzie piszczy
Autor
Gatunekprzygodowe
Formaproza
Data dodania2019-08-12
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1625

Z głową we mgle i nogami w chmurach


Uwielbiam spacery we mgle i fotografowanie otulonych mgłą krajobrazów. Spacerując na łonie natury wczesnym, zamglonym porankiem, można doznać oczarowania. Skąpane we mgle widoki są bajecznie piękne. Pełne ekspresji. Wokół niesamowita atmosfera. Wspaniałe, zdrowe powietrze. Rozkosz.



W czasie takich spacerów można nie tylko podziwiać cudowne krajobrazy mgłą otulone, ale także zdrowo się dotlenić. Ba, wręcz płuca wspaniale przeinhalować. I to za darmo. We mgle oddycha się przyjemnie i lekko. Płuca pracują jak u niemowlaka.

Gdy tak spaceruję we mgle, a właściwie maszeruję, momentami wydaje mi się, że sama mgłą się staję. Tak lekko się czuję. Bajeczne to uczucie.

W górach natomiast można podziwiać jeszcze inne zjawisko. Niskie chmury — z góry. Niecodzienna to okazja widzieć spływające po stokach chmury. Niezapomniany widok! Mieszkam w górach, mam więc nieraz okazję widoki takie podziwiać… Za każdym razem jestem nimi oczarowana.



W dniach, kiedy zapowiada się piękna, słoneczna pogoda, poranna mgła szybko opada. Jeśli się więc chce skorzystać z dobrodziejstw mgły, trzeba się pośpieszyć z wyjściem z domu. Takie spacery polecam zwłaszcza alergikom. Mgła, obok deszczu, jest przecież najzdrowszym naturalnym filtrem powietrza.


  Spis treści zbioru
Komentarze (5)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Piękne fotografie, ale po sąsiedzku coś chyba zginęło. Kojarzy mi się to z ulicą Mysią i z filmem "Zakazane piosenki".
avatar
Janko, no rzeczywiście, zginęło... Rany, ale gdzie?!!! We mgle? A może w chmurach? Nie? To z pewnością w odmętach... głupoty, gdzieś tam na ulicy Mysiej pod Memoriałem Wolnego Słowa.
No cóż, mamy tu parę zatwardziałych zwolenników "dobrej zmiany" i buraka... Ale jeszcze trochę i bokiem im wyjdzie. Jak nie jedno, to drugie.
A teraz pędzę do lasu z psem na dłuuugą wędrówkę. I to jest życie! Kocham to. A zwolennicy niech sobie siedzą prze ekranem telewizora i oglądają TVP Info, zaciskając zęby i przełykając żółć nienawiści. ;)
Miłego dnia, pozdrawiam. :)
avatar
Miłość przyrody i świata
Ludzi jednoczy i brata.
avatar
Tytuł "Z głową we mgle i nogami w chmurach" to piękna i bardzo pojemna metafora naszej ludzkiej kondycji: dokądkolwiek byś się nie zwrócił i nie poszedł, wszędzie NIE WIDZISZ żadnych kierunkowskazów; żyjemy w wiecznej ćmie domysłów, wątpliwości i domniemań
avatar
Emilio, bardzo mi się podobają Twoje słowa: "Miłość przyrody i świata Ludzi jednoczy i brata". Jestem za! Zawsze byłam... ;)
© 2010-2016 by Creative Media
×