Przejdź do komentarzyOnkologia
Tekst 120 z 189 ze zbioru: Garb
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2020-02-16
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń1320

Metody to stare

Proste skuteczne

Podebrać na zawiść

Ustawić wstecznie


Podebrać tych chorych

I ich rodziny

W złość wyposażyć

Pomnożyć im winy


Że onkologia

I serce się kraje

Że dzieci w potrzebie

A oni ciągną do siebie


I tak ustawili

Że sami w to wierzą

I ludzie słuchają zmartwieni

Ufają ponownie złodziejom


I wierzą że oni

Mówią to szczerze

I zapomnieli  kto Polskę buduje

A kto z niej tylko bierze


  Spis treści zbioru
Komentarze (10)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Statystyki Krajowego Rejestru Chorych Onkologicznie biją na alarm. W ciągu ostatniego 30-lecia liczba zachorowań na raka wzrosła w Polsce ponad dwukrotnie.

I dotyczy to wyłącznie chorych już ZDIAGNOZOWANYCH. Pytanie, o jakiej skali tego procesu tak naprawdę mówimy - i komu za to "podziękować"??
avatar
Przypomnijmy: mowa tutaj tylko o naszych rodakach w k/raju. Statystyki te nie dotyczą Polaków, którzy po otwarciu granic masowo wyjechali "za chlebem" na Zachód na te cud zmywaki.

Kto nie zna szerszego kontekstu tego ostatniego tematu, polecam lekturę znanej nowelki naszego Noblisty pt. "Za chlebem" /rok 1. wydania 1880/
avatar
Kondycja zdrowotna polskiego narodu jest w opłakanym stanie. Małe dzieci cierpią na nadwagę, nastolatkowie zażywają prochy, rodzice zaharowują się w robocie od rana do nocy, starcy żyją w skrajnej biedzie, miliony ludzie piją z tęsknoty i rozpaczy - "a to Polska właśnie".

Od lat nikt nic z tym nie robi
avatar
http://www.grzechy-platformy.org/sluzba-zdrowia/
avatar
Rozar, ale nie powinieneś mieć pretensji, ponieważ PiS stosował cały wachlarz tricków z palety czarnego PR, jak choćby "dziadek z Wehrmachtu", "polska w ruinie", "zdradzieckie mordy", "gorszy sort", "nosiciele genów i replikanci", itd...

Platforma po prostu świetnie wykorzystuje błędy i wpadki ekipy rządzącej. Każda opozycja tak robi, nie tylko totalna. A tu się zanosi na wojnę totalną, więc Rozar, bez wyrzutów.
avatar
Emilio - zgadzam się ale też nie wymagajmy cudów - o ile od PiS-u mogę spodziewać się postępów to co do PO nie mam złudzeń . To oczywiste .

Befano - trzeba przypominać bo ludzka pamięć jest krótka .

Legionie nie ma porównania - dla mnie ważne że dziadek Tuska był w wermachcie - Polska w ruinie była ! Mordy były !!! Gorszy sort to wymysł PO . Nosiciele genów nie słyszałem ale też na rzeczy. Ale podjudzanie i posługiwanie się chorymi na raka !!!!!!! to szczyt kurew.twa .
Takie jest PO - plaga .
avatar
Podoba mi się wiersz, bo wiem o czym piszesz. Zresztą lubię taki styl. Jest prawdziwy. Przeżyłam śmierć mojej siostry.Minęło pięć m-cy gdy zmarła.Chorowała krótko, nowotwór połknął ją. Nie napiszę więcej,bo w tym momencie się rozpłakałam. Pozdrawiam.
avatar
Jaka jest nad Wisłą skala onkologicznych zaniedbań DZISIAJ w czasie pandemii???

Jeżeli nie usunie się w Polsce - u źródeł! - P R Z Y C Z Y N lawinowej zachorowalności na raka, nie pomoże panie Boże, nie pomoże Anioł Stróż!
avatar
Jedynym panaceum na to, co się u nas od dziesięcioleci wyprawia, jest pokoleniowa zmiana na wszystkich szczeblach decyzyjnych - z góry na dół i po skosach.

Mamuty muszą odejść
avatar
Kto wówczas wakat wypełni i etat popełni ?
© 2010-2016 by Creative Media
×