Przejdź do komentarzyGdyby Herbert
Tekst 71 z 106 ze zbioru: Nieco z uśmiechem
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2020-04-05
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1142

Gdyby Herbert kończył inne szkoły

Gorzej pisał

Oraz bardziej był wkurzony


Mniej uroku

Nieco inne miał korzenie

Jeszcze bardziej był krytyczny

W dość  surowej swej ocenie


Bardziej był wysportowany

No i w  handlu obeznany

Gdyby go kusiła na gitarze gra

To by pisał tak jak ja


W twórczości Herberta jak i całym życiu dostrzec można dylematy natury moralnej, które są wyjątkowo tożsame z moimi . O ile można podejrzewać że udzieliło mi się co nieco z Herberta to jest cała masa tematów , które to zaistniały niezależnie a są tożsame. Mam niezwykłą przyjemność cyklicznie odrywać zdumiewające podobieństwa . Na przykład wiersz ,,Chodasiwicz ,,Herberta  ma podobny przekaz jak mój ………………………. Niestety nie podam tytułu bo mi go wykasują z racji na obrażanie sław polskiej literatury . Wierszyk ten był już raz usunięty i chyba dzięki tylko nieuwadze tutejszych cenzorów – gryzoni  przetrwał na tym portalu .


  Spis treści zbioru
Komentarze (8)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Ano, racja :( Gdyby ryba miała wąsy...
avatar
Problem z powszechnym naszym czytaniem jest taki, że

NIE WYBIERAMY SWOICH LEKTUR, PONIEWAŻ

TO ONE WYBIERAJĄ NAS.

Jak to rozumieć? Prosto: kto jest nauczony czytać tylko jedno, nigdy nie sięga po drugie
avatar
Fan Zenka nie pójdzie na koncert muzyki Wagnerowskiej - i vice versa
avatar
Mówiąc jeszcze prościej:

jesteś otwarty jedynie na to, na co ciebie otworzono
avatar
Ależ skąd - jestem odkrywcą i zarazem surowym sędzią .
Lubię Zenka( cudowny polifoniczny głos) oraz Wagnera a nawet muzykę dawną ( cudowne audycje prof. Mecha ) jazz, a nawet najtrudniejszą awangardową ( to dzięki trójce )
Jestem otwarty choć nie na oścież ale to i tak więcej niż inni.
Mam przy tym głęboką świadomość że muszę to co złe potępiać i to głośno .
Ale rozumiem Cię że moją postawę ,, kategoryczną ,, odbierasz jako skrajność otępiałą
:-)
avatar
Nigdy. Nie szufladkuję ni swoich lektur, ni ich Autorów, ni fanów muzyki, ni znawców sera pleśniowego, ni-ko-go. Ludzie są, Bogu dzięki, różni - i tak jest świetnie!

Piszę w tym miejscu jedynie o znanym w psychologii mechanizmie odbioru, który zakłada, że jest on /ten odbiór/ możliwy, kiedy masz odbiornik. Jak go nie masz - to nici z odbierania.

Nie będziesz jadł ośmiorniczek, kiedy stać cię tylko na kaszanę :(
avatar
Emilio byłem wśród tych co wyśmiewali Radio Maryja - i dostrzegam swe dawne ograniczenia .
Większość postaw jest dla mnie jak elementarz .
Przeszedłem tą drogę i rozumiem ludzi drwiących z kościoła . Rozumiem i widzę obcy wpływ oraz uległość bliźnich - sam jako ateista,- ale uczciwy nabrałem wątpliwości – więc szkiełkiem i okiem pomału określiłem to co jest złe i gdzie leży przyczyna .
Mam prawo palcem wskazywać i nim grozić .
Tak to w skrócie widzę .
avatar
Człowiek myślący - homo sapiens - nie po to ma głowę, żeby myślał, że myśli, a po to, by poznawał ludzi i świat w ich dynamice - i naprawdę tych /nowych/ ludzi i ten /nowy/ świat rozumiał.

Wczoraj nie jest dniem dzisiejszym, a jutro tym bardziej nim nie będzie.

Oddzielanie przeszłości od teraźniejszości jest warunkiem wchodzenia w przyszłość. Jeśli tego nie zrobisz, żyjesz w czasie, którego dawno już nie ma :(
© 2010-2016 by Creative Media
×