Przejdź do komentarzyCham to cham... i wielki tchórz
Tekst 41 z 78 ze zbioru: Przemyślenia z życia wzięte
Autor
Gatunekfilozofia
Formaproza
Data dodania2020-06-06
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń892

Cham to cham... i wielki tchórz


Chama się nie lubi. Bać się go jednak nie trzeba. To w większości wielki tchórz. Tylko w gębie mocny. Ten, kto chociażby ze strachu zniżył się do jego poziomu, też się chamem staje.

Cham chamem pozostanie


Na chamów nie ma rady...

Czy to prostacy, czy wykształceni

w jednym stoją szeregu —

kultury pozbawieni.


Cham chamem pozostanie...

Chamstwo wyniósł z domu.

Choć dumny z tego nie jest,

nie przyzna się nikomu.


I dalej jadem pluje

na lewo i prawo,

myśląc, obrzydliwiec,

że to demokracji prawo.



  Spis treści zbioru
Komentarze (8)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Na chamstwo odpowiada się jeszcze większym chamstwem, tak trzeba! - Prof. Marek Jan Chodakiewicz.

Jak dostanie w zęby, to się uspokoi.

Odrzućmy troski w ten piękny niedzielny poranek.

Pozdrawiam.
avatar
Na chamstwo = synonim niewiedzy = jedynym skutecznym panaceum jest powszechna edukacja i wysokie kształcenie /na poziomie dostępnym królom i władcom/.

Nie po łebkach i nie na odwal się, a solidna, oparta na codziennej rzetelnej nauce edukacja po grób-mogiłę
avatar
Pulsar, a ja się nie zgadzam z profesorem. Takie postępowanie zaognia tylko sytuację, napędza spiralę chamstwa i nienawiści... i obu stronom żółć się gotuje.
Moja metoda to: uśmiech i spokojna odpowiedź. Tak chama najłatwiej zbić z pantałyku... a sobie zdrowia zaoszczędzić. :)
Również pozdrawiam i beztroskiej niedzieli życzę. ;)
avatar
O, Emilio, z Tobą się zgadzam... Nie w zęby, a w edukację trzeba uderzać. ;)
avatar
Dobra facecja.
Chama najlepiej się załatwia ciętą ripostą.
Natomiast w żadnym wypadku nie można pozostawiać jego zachowanie bez właściwej odpowiedzi. Top jak z chuliganem (on tez takim jest) - ustępowanie tylko go rozzuchwala.

Nie ustępuję, tak przed chuligaństwem fizycznym, jak i psychicznym.
avatar
Hardy, jasne, że w żadnym wypadku chama zachowanie nie można pozostawiać bez właściwej odpowiedzi. Ja jestem jednak za inną metodą. Cięta riposta Ciebie może zadowoli, ale chama tylko rozjuszy. Najlepiej jest zbić go z pantałyku — uśmiechem i dobrym słowem. To działa. Naprawdę.
avatar
Nie, Michalszko, mam inne zdanie, potwierdzone wieloletnim (własnym) doświadczeniem.
Na chama nie działa dobre słowo ani uśmiech. To go tylko rozzuchwala.
avatar
Hardy, to pewnie dlatego, że Ty jesteś mężczyzną a ja kobietą... Co nie da się ukryć. ;D
Kobiecą bronią jest uśmiech, a mężczyzny... pięść?
© 2010-2016 by Creative Media
×