Przejdź do komentarzyprzyjaźń
Tekst 18 z 22 ze zbioru: Moje fotografie
Autor
Gatunekobyczajowe
Formawiersz / poemat
Data dodania2018-09-08
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1932

foto: ©...j.s.





* Dla Z.    za wieloletnią przyjaźń. Dziękuję Ci za to, że byłeś, jesteś i będziesz.





Dąb


To tylko słaby potrzebuje wsparcia,

a gdy jest  głupcem - wybierze osikę,

która się ugnie  pod jego ciężarem

i razem padną  z beznadziejnym krzykiem.


A mój przyjaciel ma charakter dębu,

nawet gdy burza jakiś konar złamie,

on stoi twardo i bez żadnych obaw

mogę się oprzeć - wiem, że nie upadnę.


Przyjaźń  nie chwieje się, jak chcą niektórzy,

z  wiotkim klakierem, który tylko głaszcze.

Przyjaźń na zawsze  sprawdzoną ostoją,

lecz najważniejsze -  czyni zbędnym wsparcie.






**czyni zbędnym wsparcie - parafraza cytatu D.Canfield Fisher:

`(przyjaciel)  nie jest osobą, na której można się wesprzeć, lecz osobą, która czyni wspieranie zbędnym`




.


  Spis treści zbioru
Komentarze (25)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Oo... i treściowo, przesłaniem oraz formą bardzo mi podoba, Piórko :) Na duży plus :)
Przyjaźni byle co nie łamie.
Jest jak lew, a nie słabe łanię.
avatar
Podoba mi się Twój wierszowany komentarz.

Dziękuję :)

Prowokacje różnego rodzaju wyczuwam na kilometr, takie skrzywienie zawodowe ;-) ale czasem pozwalam sobie na reakcję :D
a satysfakcja zawsze po mojej stronie, uwierz :)

3msie!
avatar
Dziękuję, Hardy :) :*

Trzeba z KIMŚ zjeść niejedną beczkę soli i przez wiele lat, żeby mieć pewność, co do przyjaźni :)
I wtedy nawet trzęsienie ziemi tego nie zniszczy, a co dopiero... jakiś śmieszny kapiszon ;-)
avatar
Hardy, dałam Ci plus za komentarz, ale "namolno... kapiszono" Cię zminusowało zza węgła:D
avatar
"Nawet w obliczu śmierci przyjemna jest świadomość posiadania przyjaciela"
avatar
Dziękuję, Mikesz :)

Powiedziałabym, zwłaszcza w obliczu śmierci.

Umieranie w samotności musi być straszne. Dlatego jak sobie człowiek pościeli tak się wyśpi :) Jakie życie, taka śmierć.
avatar
Pięknie, poetycko i tak majestatycznie, a jednocześnie superpoprawnie. Gratuluję!
Hardy, masz tutaj jakiegoś fałszywego przyjaciela, którego jeszcze nie zablokowałeś, a który wstawił Ci czerwonego minusa. Minusa zneutralizowałem.
avatar
A widziałeś gdziekolwiek na świecie neutralizowanie głupoty, Janko?
To ona nami rządzi, co doskonale widać, słychać i czuć.
Dobry wiersz, piórkowa, choć inaczej bym zwersyfikował (zrytmizował).
Ale znowu przekaz zrozumiałem.

Ban,czy nie ban?
Był sprawą wielu dam

a poprawne cioty w galoty
i s... :)))
avatar
Jest jeszcze trzeci punkt widzenia, taki sztorc, czyli trzecia strona monety. Otóż przyjaciel pomaga godnie umrzeć, za to wróg żyć kreatywnie. Jak gdzieś przeczytam, to oskarżę o plagiat. Pozdrowienia i wszystkim po plusie.
avatar
Janko, bardzo dziękuję :)

Pozdrawiam serdecznie z wdzięcznością za wiele cennych rad i korekt dot. moich tekstów :)
avatar
Leo, straszysz wybitnie alternatywną wizją, a świat jest, jaki jest.
Powiem do rymu:
Pełen głupoty
a randze cnoty.
avatar
Puszczyk, dziękuję :) :)

a jak byś zwersyfikował? Zawsze można coś poprawić jak się da :)
avatar
Jak masz komenty, to co zrobić można?
Nic.
avatar
Mogę? A taką mam propozycję. Nadaj formę jaką chcesz, stary teks wywal i wklej pod nowym skopiowane komentarze.
avatar
Straci świeżość, Leo.
To bez sensu, bo już nikt się nim nie zajmie.
avatar
Chyba masz rację.
avatar
Dziękuję, Leo :)

Myślę że ten przyjaciel, który pomoże godnie umrzeć, pomaga też żyć kreatywnie :) I Takich życzę wszystkim :)
avatar
Puszczyk, jednak chciałabym zobaczyć Twoją propozycję. Ten tekst tutaj już zostanie, ale na przyszłość warto zobaczyć jak inaczej, lepiej można pisać.
avatar
To do zobaczyska na mailu.
Swędziała Cię sprawa, to nie poczekałaś.
Zresztą rozumiem. :)
avatar
Fajnie! To pędzę na maila :)
avatar
Wiem, że ktoś mnie "z automatu" minusuje, ale nie mam ochoty ani czasu na wskazywanie palcem (chociaż się domyślam) ani taką zabawę w odpowiedzi. Mnie nie ubędzie, a świadczy o... (dopisać).

PS. O ile dobrze pamiętam, chyba nikogo nie blokowałem. Natomiast jedna osoba na pewno mnie zablokowała. Nie przeszkadza mi to zupełnie, gdyż znowu nie o mnie świadczy.
avatar
PS. Można poprawiony tekst wstawić tu, w komentarzu. Jest wtedy porównanie z oryginałem, dla wprawy innych.
avatar
Też tak myślę, warto porównać :)
avatar
Bardzo poetyckie podziękowanie za przyjaźń!
avatar
Dziękuję, Optymisto :)
© 2010-2016 by Creative Media
×