Przejdź do komentarzyO Franku, Polsce i handlu
Tekst 124 z 255 ze zbioru: Zbiór najnowszych limeryków
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2021-06-27
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1051

O Franku, Polsce i handlu


Powiedział Franek spod Łaskarzewa,

że dziwny handel kraj nasz zalewa.

Dla ciotek stołki, posady,

dla szwagrów nadzorcze rady,

bo władza wielkie familie miewa.

  Spis treści zbioru
Komentarze (10)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
dziwnie kojarzy się z mianem .. chlewa
(a przy okazji mnie krew zalewa!!!)
avatar
Dobromirze, dzięki. Zainspirowałeś mnie, więc wstawiam alternatywny piąty wers:

gdyż te zwyczaje są rodem z chlewa.
avatar
Janko, każdy by chciał wyprzedzić epokę i przewidywać, prognozować i krytykować, ale Tobie wcale się to nie udało, bo wyrosłeś i wydoroślałeś, ba a nawet nieco zestarzałeś się za czasów komuny. Gdzie zatem było Twoje cięte pióro, jak haracze jechały do Rosji wagonami, ze stalą, węglem, masłem, z art. spożywczymi...
Jak budowaliśmy dla nich statki, które musieliśmy za dewizy wyposażyć w techniczne sprawy z zachodu i była za to figa! No, może sznurek do snopowiązałek, żeby plony mogły potem spokojnie pojechać do ZSRR. Dostawaliśmy w zamian zegarki "Wiesna", które nadawały się jedynie do spuszczenia w kloace. Tylko nie pisz, że o tym nie wiedziałeś.
Gdzie byłeś wtedy? Gdzie Twoje cięte pióro było?
Gdzie troska o ojczyznę? Ja pamiętam, jak dla syna Jaroszewicza wybudowali tor wyścigowy, bo "czerwony książę, Andrzej Jaroszewicz nie miał się gdzie w Polsce ścigać. Gdzie byłeś wtedy, żołnierzu, który przysięgał bronić ojczyzny, jak oka w głowie.
Ale ironia, no nie, Janko? Jak można tak się wpakować w taką zasadzkę?
A może to po prostu tęsknota? Komuno wróć!


Powiedział Edek z gminy Gierkowa
Że handel u nas to partii zmowa
Rosja nas doi
Partia się boi
Ryczy bez mleka „polskaja’ krowa.
avatar
Knedel .. przecież forpocztą rosyjskich zakusów w każdym czasie były i są rody "zielonych ludzików", przybyłe do Polski w celu jej osłabienia - vide - Kalksteiny / Kaczyńscy z okolic Odessy ..
avatar
Z zadżumionymi dyskutować nie mam zamiaru.

Natomiast pozdrawiam czerwonego fałszywka.
avatar
Janko, limeryk bardzo na czasie. O tych modnych w pisowskich szeregach synekurach była właśnie mowa w Sejmie 23.06.2021... Ręce opadają. Ale warto posłuchać:

https://youtu.be/jY44J2L4kIM?t=5


M.in. partnerka Obajtka ma 4 posady, a żona Sobolewskiego aż 5.

Pisowska pazerność i hipokryzja mają się świetnie! ;)
avatar
Nasza publixowa Misia Puchatkowa z Hitlerlandii, beztroska, jak pszczółka Maja w oparach miodowych adoracji Guciowych.
Obajtek jest świetnym menadżerem i niech MA! I jego żona.
Czy ktoś zazdrości Lewandowskiemu? Niech ma, bo jest świetny, najlepszy.
A gwoli wyjaśnienia Orlen nie jest firmą państwową i nie musi się państwu tłumaczyć.
A oto udziały poszczególnych właścicieli Orlenu:

Skarb państwa (27,52%)!
Nationale-Nederlanden OFE (7,34%)
Aviva OFE (6,29%)
pozostali (58,85%)[1]

Czy to dociera pod dekiel szanownej Pani?
Oni mogą sobie z kasą robić, co chcą i nie muszą się nikogo pytać. Mają zarząd, prezesa i tam wszystko się decyduje. Ja, gdybym był prezesem takiej firmy, to żona miałaby z pewnością pracę. Najważniejsza jest firma, a firmie idzie nadzwyczaj dobrze, zatem niech zarabiają, niech zatrudniają swoich, byle firma rosła w siłę, ale nie, zawistne polaczki emigracyjne nie mogą spać z powodu czyichś apanaży... małostkowość, zazdrość, zawiść i pazera na kasę... najczęściej wobec innych.
avatar
Michalszko, dzięki. Zauważyłem, że Twój wielbiciel znowu się klei do Ciebie. A że nie życzę sobie zaśmiecania mojego podwórka oraz okolic, dlatego natychmiast go banuję.
avatar
Starożytny handel stołkami przynosi fortuny, wiadomo ;)
avatar
Pani Emilio, bardzo dziękuję.
© 2010-2016 by Creative Media
×