Przejdź do komentarzyO naczelniku w Grudziądzu
Tekst 255 z 255 ze zbioru: Zrobić w jajo
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2022-06-27
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń663

O naczelniku w Grudziądzu


Naczelnik Franek w grudziądzkiej hali,

którą przez tydzień wybudowali,

mówił z lubieżną podnietą,

że jutro będzie kobietą,

a wszyscy głośno tam rechotali.

  Spis treści zbioru
Komentarze (9)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Hardy, cóż za spotkanie! A prowadzący to prawdziwy gwiazdor! Co za inteligencja? Co za błyskotliwość, przenikliwość i polot!? Co za kształt nóg!?
A publiczność!? Z wszelkimi certyfikatami! Chyba z importu!? Nawet żaby nie są w stanie tak rechotać!
Tylko pozazdrościć!
avatar
Juhasi łobrzydli
Na grudziądzkiej hali
Łowce wypasali,
A barany strzygli.
avatar
Pani Emilio, serdecznie dziękuję.
avatar
Hardy, liczyłem na reakcję. Jestem rozczarowany!
avatar
Jakąż reakcję? Zniesmaczenie... a właściwie obrzydzenie tymi oszołomskimi, średniowiecznymi słowami, rzuconymi w tłum zgromadzonych poklaskiwaczy przez tego cynicznego "wuca narodu".

Ta zebrana grupa, na szczęście, nie rządzi już od dawna w Grudziądzu. W Polsce niestety jeszcze tak. Mam nadzieję, że do następnych wyborów. Długo będziemy naprawiać i oczyszczać nasz kraj ze złogów obskuranctwa, nepotyzmu i idiokracji... ale oczyścimy. Jestem, mimo wszystko, życiowym optymistą.
avatar
No, Hardy, wreszcie się doczekałem! Dzięki. Jestem niezmiernie ciekaw, kim był ten witający? To indywiduum szczególne. O mlaskaczu szkoda gadać.
avatar
Janko, nie wiem, kto witał mlaskacza w Grudziądzu, ale przypuszczam, że jeden z tych, których znam.
PS. "Znam" - z racji zamieszkiwania w tym samym grodzie, a nie z racji utrzymywania znajomości.
avatar
Hardy, ja widziałem to w telewizji. Facet mówił poprawną, ale bardzo wiernopoddańczą polszczyzną. No i rzecz bardzo charakterystyczna. Miał nogi podwójnie prostowane na berczce. Pierwszy raz coś podobnego widziałem.
avatar
Trudno mi skojarzć... ale nie płaczę z tego powodu. Pozdrawiam,
© 2010-2016 by Creative Media
×