Przejdź do komentarzyOpamiętajcie się barany!
Tekst 255 z 255 ze zbioru: Czarcie kopyto
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formaproza
Data dodania2022-10-22
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń470

Opamiętajcie się barany!


Odbyło się liczenie baraniny. Nie wiem kiedy, bo nie uczestniczę, ale zrobił się szum gdy ogłoszono wyniki. Po liczeniu proboszcz jedzie do kurii na coaching. Przełożony w czasie takiej rozmowy dysponuje statystyki z poprzednich okresów rozliczeniowych wobec Pana Boga i kurii. Pokora, pokora i jeszcze raz pokora, ponieważ w zanadrzu znajdują się takie przedsięwzięcia, jak przeniesienie do prarafii Matki Boskiej Bezludnej czy pod wezwaniem Królowej Biednych Parafian w Wysrajewie Leśnym.


Frekwencja na niedzielnych mszach spadła poniżej 30%. Oczywiście nie wszędzie - w wioskach kościelnych, w których Kaczyński będzie ustawiał latryny do głosowania przed kościołami, nie. Dlatego teraz proboszczowie huczą, krzyczą i wzywają barany obecne na mszach do opamiętania:

Ludzie! Opamiętajcie się!


Mam propozycję dla baranów:


Niech każdy baran uczestniczy w trzech mszach niedzielnych i wówczas przy kolejnym liczeniu statystyki będą się zgadzać z niepodważalną tezą, że Polacy to naród katolików. Przynajmniej w 90%.


Mee ee! Mee eeeeeee! Me ee!


  Spis treści zbioru
Komentarze (23)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Słuszna sugestia. Na początku trzeciego wersu zamiast "statystyki" powinno być chyba "statystykami". Narzędnik - kim? czym? No i w pierwszym wersie przed "gdy" powinien być przecinek.
avatar
Dzięki, Janko! Wykoślawiłem znaczenie słowa "dysponuje", żeby było śmieszniej. Rozumiem, że to językowo niesłuszne i powinienem napisać "przedstawia", "wypomina", "sugeruje", itd... Możliwości jest wiele, ale "dysponuje" jest po "barańsku". Z całym szacunkiem dla języka polskiego i Twojego oka, czy smaku, Janko.

Jeśli chodzi o przecinek przed "gdy", to coś czytałem o tym, że kiedy występuje w roli spójnika w określonych konfiguracjach, to nie wstawia się przecinka. Wychodzi na to, że to brednia albo moja imaginacja.
avatar
Legionie, spójnik gdy zawsze poprzedza zdanie podrzędne i zawsze stawiamy przed nim przecinki. Jeżeli gdy występuje na początku zdania, to przecinek poprzedzi też zdanie podrzędne. Zapewniam, to prawda.
avatar
"Będzie mało, a pokazać trzeba dużo" - spiewał kiedyś Młynarski.
avatar
Masz moje nieustające wsparcie w swojej krucjacie, Legionie.
avatar
Opamiętajcie się, barany!
A wy też, owieczki!
Świat przez grzech skalany
Nie wart nawet świeczki!
avatar
Me-e! Meeeee! Me!
Grzeszyć to jest be!

Bee! Beeeee! Bee!
Wstydź się! Brzydko! Fe!
avatar
No i sobie poczytałem :)
Walcz dalej Legionie. "A imię jego milion" :)
avatar
Rozumiem, Legionku, że piszesz o sobie? Doskonała wręcz ta twoja samokrytyka :p

P.S. Ja bym tak nie POtrafiła ;-)))
avatar
Ropuchę to musiała zakotwiczyć kołkiem osikowym w cztery litery jakaś młodzieżówka z PO :)
Inaczej nie da się tego pierdolca wytłumaczyć.
avatar
Dziękuję!
Nie potrafię się odnieść do komentarza Befany. Jestem bezradny tutaj.
avatar
Wszędzie PO
całe zło PO
ceny duże PO
tu zwis
najważniejszy PIS.
Wszędzie, gdzie tylko może strzyka tym jadem. Dziwne, że jeszcze nie pękła.
Nawet kiedy jej nienawiść jest od czapy w stosunku do utworu.
avatar
Coś się cmentarnemu ptaszydłu POmyliło. Ale mało ważne, bo wystarczy nań - obok publiXowego strzygonia zerknąć - żeby wykrzyknąć słowami Wieszcza Adama:

"Wszelki duch! jakaż potwora!
Widzicie w oknie upiora?
Jak kość na polu wybladły;
Patrzcie! patrzcie, jakie lice!
W gębie dym i błyskawice,
Oczy na głowę wysiadły,
Świecą jak węgle w popiele.
Włos rozczochrany na czele.
A jak suchy snop cierniowy
Płonąc miotłę ognia ciska,
Tak od potępieńca głowy
Z trzaskiem sypią się iskrzyska."

Słusznie, gdyż ten przesycony gołdą, jak nic ino wybuchnie, aż wszelkie płazy POuciekają tam, gdzie nawet raki nie zimują ;-)
avatar
Dobra!

Befano, rzucam Tobie ostatnie koło ratunkowe! Złap się mocno, a my wyciągniemy Cię z tego bagna. Nie słyszałaś, co niedawno mówił Kaczyński - że po apokalipsie wyborcy PiSu będą poddani terrorowi? Już nie będzie warto się przyznać do pislamu. Przede wszystkim będzie wstyd i upokorzenie. Prywatnie myślę, że duża część elektoratu PiSu przeprosi się z lewicą i stanie się lewactwem pierdolonym. Tak myślę, że po apokalipsie zaczną rosnąć notowania lewicy. I śmieszno i straszno, no nie?
avatar
Stare, zatęchłe bagno znowu bulgota.
Musieli jej świeży towar z Holandii przywieźć.
avatar
Z San Escobar chyba?
avatar
Może być, bo widać, że ryje mózgownicę.
avatar
Jeśli dochodzimy do konsensusu tutaj, to proponuję przypuszczenie, że Kaczyński ostatnio napierdala to samo, bo jego skecze są coraz lepsze.
avatar
Powiszą barany na wokandzie:


W roku szkolnym 2021/2022 wśród najmłodszej grupy przedszkolnej w województwie zachodniopomorskim tylko 14 proc. rodziców zapisało swoje dzieci na zajęcia religii. W liceach mniej niż 20 proc. uczniów chodzi na zajęcia. W technikach zapotrzebowanie na katechetów jest jeszcze mniejsze, bo zaledwie 13 proc. uczęszcza na lekcje religii. W szkołach branżowych — 11 proc.
avatar
Zachodniopomorskie - dawne Ziemie Odzyskane - to w 99,99% przypadkach tzw. przebojowa ludność napływowa ze wschodu, w tym z Kresów i /Bojkowie i Łemkowie/ z Bieszczad.

Wykorzenieni z ojcowizny, z nikim i z niczym się nie identyfikują, a odwieczna radykalizacja postaw wobec zastanego /opresyjnego dla przybyszów/ świata jest tego wykorzenienia oczywistą manifestacją
avatar
Czym się różni światopoglądowo polska ściana wschodnia od naszej ściany zachodniej? Przecież to są krajanie z jednego i tego samego pnia
avatar
Postanowiłem, że "barany" powiszą dłużej na wokandzie.

Podsiadło poinformował, ze zamierza przystąpić do najważniejszego sakramentu w życiu katolika, tj. do apostazji. Jedni się cieszą, że w ten sposób Kościół się oczyści, by stać się wreszcie prawdziwym jądrem ciemności, jak drzewiej bywało, drudzy ubolewają zwracając uwagę, że nie powinno się nikogo z tej klatki wypuszczać.

A, ja ubolewam, że Podsiadło zdecydował się na sakrament tak późno i cieszę się z powodu licznego grona fanów Podsiadły, bo wiadomo: za idolem do piekła! A, barany co na to?
avatar
I znowuż barany wracają na wokandę!

We Wrocławiu padł rekord absencji na katechezie! To wina Janko i Hardego, którzy są wrocławskimi agentami Tuska. Won z Publixo!

A pan Kaczyński mówi, że ateiści muszą przyjąć katolicki system wartości. Sam Bóg Wszechmogący przekonał się, że szatan nic nie musi, to widać Kaczyński uważa, że ma większą moc od Boga. Generalnie jak mi ktoś mówi, że coś muszę, to się zastanawiam:

Czy on wypierdolił z Tworek, czy może z Choroszczy? Czy może się z chujem na łby pomieniał? Panie Kaczyński - która opcja?
© 2010-2016 by Creative Media
×