Przejdź do komentarzyEpizod w Karczmie
Tekst 255 z 255 ze zbioru: Różne teksty
Autor
Gatunekprzygodowe
Formaproza
Data dodania2023-05-27
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń203

–– Przyznam Barmanko, że i jadło smakowite upichcić potrafisz. Jam Dodup, z zacnego rodu Dodupów i w sprawach kiszek żołądkowych orientacje posiadam, od dziada prababki, świeć panie nad ich pokrętną duszą. Rzeknę przeto, że dobre mięsko uszykowałaś. A i piwo me lico pianką spienia. Rad jestem wielce, lecz wyznać muszę, że raz po raz pieczyste, gorzkie jak diabli było. Z której to dostawy, że zapytam?

–– Ze słusznej. A co? Coś  waści nie pasi?

–– Ze słusznej powiadasz. A dlaczegóż to jajecznicy różowej nie dostałem? Nawet ździebełka. To mój ulubiony specjał. Wiesz przecież, że z kostnej miseczki, wilgotne pyszności wyjadać lubię wielce. Rzekłem ci nieraz. A zatem po próżnicy gadałem?

–– Gadałeś, srałeś… jedz co jesz i nie stękaj. Jam tylko z tego co było, posiłek dla wszystkich przygotowała.

–– Ano. Skoro tak prawisz. A wiesz co… może dostawcy wyjedli?

–– Ha ha ha. Akurat. Gdyby wyjedli, to by mądrzejsi byli.

–– Zależy co by wyjedli, tak sobie myślę.

–– Myślisz? A to nowina. Sądzę, że to nie oni. Jeden wrzasnął, że mu falującymi cyckami, gałki oczne seksualizuje.

–– Seksu… co? U nas tak  za dnia nie powiadają, dobrą manierą sponiewierani.  Pokaż który. Podejdę i w mordę przywalę.

–– Nie musisz. Już odcięłam.

–– Właśnie zauważyć mi przyszło. Mokro tu jakoś i harmider biologiczny. Pozwól, że pójdę precz niebawem.

–– A idź sobie waść, skoroś taki wrażliwy. Przynajmniej obiad w spokojności przyrządzę. Czcigodny Okazały z Włochatym Mieczem przybędzie.

–– Naprawdę? To tym bardziej oddalę członki swoje.

  Spis treści zbioru
Komentarze (5)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Co /w tej karczmie/ chce nam - czytelnikom odkryć,

a co skrzętnie zamieść pod dywan

szan. Autor

?

Czym jest /poddany artystycznej obróbce ze skrawaniem/ komunikat?

C O

pisarz/poeta wyraźnie c h c e

nam

/wszystkim przypadkowym bez żadnego wyboru czytelnikom/

powiedzieć?

/a co przed nami skrupulatnie zataić??/
avatar
To ten epizod

(patrz tytuł i cała reszta)

to nie tekst prozatorski, a utwór sceniczny, rodzaj kabaretu z udziałem dwojga osób

Barmanki

i jej klienta Dodupa.

Brak szczegółowych danych: brak imion, brak charakterystyk bohaterów, brak scenopisu, didaskaliów

W NICZYM NIE UMNIEJSZA

literackich walorów tego tekstu
avatar
ZAD. DOM.:

Czym w literaturze jest to, CZEGO W NIEJ NIE MA

?

N I C Z Y M ?!
avatar
Napisałam

TEN EPIZOD...
avatar
Jaką rolę w tej /z 2023 r./ scence pełni przyjęte nazewnictwo /karczma, seksualizacja, harmider biologiczny itp./ plus stylizacja na język staropolski?

Jaki /w związku z tym/ MUSI BYĆ wystrój tej karczmy i jakie MUSZĄ BYĆ stroje Barmanki i jej interlokutora Dodupa?
© 2010-2016 by Creative Media
×