Przejdź do komentarzyArmia Czerwona wyzwala
Tekst 76 z 140 ze zbioru: a
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2013-06-25
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2361


biegną dziewczęta z płaczem

przed konikiem sobaczym

połyka piach nordycka krew

gwiazdy jak w mongolii



  Spis treści zbioru
Komentarze (11)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Wstrząsające - albo - Porażające :(
avatar
Nordycka krew połyka piach? Czy też miało być: "połyka piach nordycką krew"?
avatar
Dziękuję za wizytę. :) Hardy, Miało być tak jak w tekście...
Swoją drogą inspiracją była historia z czasów wojny, kiedy to sowieccy Mongołowie rozprawiali się z wrogą ludnością cywilną. Obrazek mocno utkwił w pamięci pewnej pani i do dziś nie może zapomnieć płaczu tamtych, niemieckich dziewcząt...
avatar
Teraz rozumiem. "Nordycka krew" to była przenośnia.
Straszne to były czasy. To, co robili Niemcy na Wschodzie, przyszło i do nich.
Pzdr.
avatar
Azi,
powiem Tobie z czym skojarzył się mnie tytuł. U mnie w domu, albo raczej przed domem.. jest taki samoistny podział obowiązków. Moja babcia, dziadek przywiązują psy łańcuchem, ja je odwiązuję, to się większości nie podoba, trudno.
Więc oni zniewalają, ja wyzwalam, tak jak armia z twojego tytułu.
avatar
Wyzwalasz bez okrucieństwa, a Dziadków dać na łańcuch , chociaż na 2 godz dziennie..żartuję.
Starsi ludzie często nie rozumieją własnych praw , a co dopiero prawa zwierząt. Możesz ich postraszyć Strażą dla zwierząt i prawem, które stanowi o max 12 godzinnym pobycie na uwięzi :)
avatar
Wstrząsające...to były straszne czasy, znam to z opowieści:(
avatar
Wszystkie wyzwalające armie świata niosą ze sobą - oprócz wolności - krew, śmierć i zniszczenie.

W liczbie tych armii np. tylko od 1953 r. w 92 pokojowych misjach wzięło udział również 115.000 polskich żołnierzy.

Ile ludzi w tych polskich misjach przez ten szmat czasu zostało rannych lub zginęło po obu stronach konfliktu?
avatar
Co bardzo znamienne, przyniesiona przez te wyzwalające armie wolność dla samych wyzwolonych ZAWSZE była/jest/będzie młyńskim kamieniem u szyi
avatar
MEMENTO


Nie chciejcie swoich wyzwolicieli!
avatar
Tak... Armia Czerwona wyzwala/ła (patrz tytuł miniatury). Np. w marcu 1945 r. takie dziury jak nadodrzańskie Greifenhagen/Gryfino.

Na tamtejszym cmentarzu leżą kości ponad 7 tys. czerwonoarmistów.

Ilu ich poległo wtedy w całej Polsce?
© 2010-2016 by Creative Media
×