avatar
Data rejestracji2013-08-26
Ostatnia wizyta2014-04-21
Wystawionych komentarzy0
Postów na forum12
Dodanych tekstów0
O użytkowniku
Proszę przejdz do: Gazeta Wodzisławska nr 3/2014 art. " Pisanie to wętyl bezpieczeństwa", Głos gminy Kruszyna nr 6/45 art " Życzę wam spełnienia marzeń", Gazeta Skokowicz nr 26/2014 art " Rozważania śląskiej baby"
Wydane książki
Marzenia i rozczarowania czli rozważania śląskiej baby.
My Book, 2014
ISBN: 978-83-7564-435-7
W lutym, na rynku wydawniczym ukazała się moja powieść pt: " Marzenia i rozczarowania czyli rozważania śląskiej baby" wydana przez wydawnictwo My Book.( fragmenty na stronie internetowej) Jak powszechnie wiadomo żadna pozycja literacka bez promocji się nie obędzie, a więc,jestem tu. Biorąc tę książkę do ręki, i zapoznając się z nietypowym spisem treści, (np. Wspomnienie o karbinadlu czyli o kotlecie mielonym, Kolce w żići i goła noga na zoli, Hanusy i gorole. Gęsi, kaczki święta i skubaczki lub Kokoty, rozamundy i papaugany), z pewnością zastanawiacie się Państwo o czym w niej przeczytacie, i co w niej znajdziecie? Niezwłocznie odpowiadam. Przeczytacie o realnym życiu, zwykłej i życiowo doświadczonej dojrzałej kobiety, która szuka stabilizacji i bezpieczeństwa tu i teraz. Stara się urealnić swoje marzenia i pragnienia, które przez długie lata skrywała głęboko w sobie, spychając na dalszy plan.  Będzie to babskie spojrzenie na Górny Śląsk XXI wieku,(w których pojawia się tradycja,górnicze gwarki i babskie combry oraz przełamanie stereotypowego postrzegania Ślązaka), z perspektywy dwóch krańców woj. śląskiego i miejscowości Wodzisław Śląski-Kruszyna. Opowieść będzie doprawiona humorem i odrobiną smutku, który wynika z codzienności dnia powszedniego i z wielorakości kontaktów międzyludzkich, niejednokrotnie nasyconych różnego typu emocjami. Myślimy, mówimy, czynimy lecz dla jednych: białe to białe, a czarne to po prostu czarne. Dla drugich czystość barw nie istnieje, posługują się tylko odcieniami szarości, na które składają się przemilczenia i niedomówienia. A, czymże w rzeczy samej one są: wybiegiem?, niezdecydowaniem?, brakiem sprecyzowanego punktu widzenia?, kłamstwem?, a może po prostu chłodną kalkulacją!  Czy będę używać gwary śląskiej? Tak, lecz w umiarkowanych ilościach, ponieważ (pomimo tego, że mieszkam na Śląsku), na co dzień gwary nie używam. Ale, wystąpi dla podkreślenia jakiejś sytuacji lub mimowolnie i spontanicznie, ponieważ niektóre wyrazy głęboko wniknęły w mowę potoczną stając się automatycznie wykładnikiem miejsca zamieszkania.
© 2010-2016 by Creative Media
×