Przejdź do komentarzyPrzemiana
Tekst 2 z 3 ze zbioru: Fantasy
Autor
Gatunekhorror / thriller
Formaproza
Data dodania2014-01-10
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2083

Ogień. Wszędzie wokół. Dym, popiół, żar. Bladoniebieskie języki ognia liżą ściany, meble, cały świat i w końcu również... MNIE. Czuję swąd spalonej skóry i włosów. Moje ubranie już dawno obróciło się w niwecz. Umieram. Tonę w morzu ognia. Czuję jednak, jakbym rodziła się na nowo. Pośród tej diabelskiej pożogi i kłębów czarnego, duszącego dymu. Moje płuca kurczą się, czernieją, aż w końcu zamieniają w popiół. Skóra już nie powleka mięśni. Serce uderza ze zdwojoną prędkością, lecz i tak nie ma żadnych szans na wygraną. Oto nowa ja: blada jak śnieg skóra i hebanowo czarne włosy. Rubinowe tęczówki oczu. Całkowity brak uczuć, jakichkolwiek myśli. Zamiast krwi palący od środka żar. Ciche syczenie lodowatego ognia w zamian za dudnienie serca. I jedno, jedyne pragnienie. Nacieszyć swe nowe oczy i nowe uszy widokiem oraz krzykiem cierpiących. Zadawanie bólu tak wielkiego, by moje nieistniejące serce pękło na pół z rozpaczy, by doszczętnie strawione przez ogień sumienie rozdarło swym krzykiem ciszę...

  Spis treści zbioru
Komentarze (2)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Literacko dobry tekst wg mnie. Martwię się może trochę o podłoże przemiany w potwora. Słychać tu wielki krzyk nieszczęścia.
avatar
Podoba mi się. Pozdrawiam `D
© 2010-2016 by Creative Media
×