Przejdź do komentarzybetonowa trumna
Tekst 82 z 240 ze zbioru: Znak czasu
Autor
Gatunekbajka
Formafraszka / limeryk
Data dodania2016-01-07
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2873

głuchy  cymbał

z wierzy bije

dla równości

wady kryje

dla równości

zbrodnię schowa

nowa mowa

puste słowa

głuchy cymbał

ufny wierny

cegła w murze

umysł mierny


fala nowa z falą płynie

bez refleksji z tego słynie

oślepione płyną gęsi

za sterami osioł pędzi

na nic fakty i dowody

pędzą  krowy pędzą woły

wszyscy braćmi są dokoła

wilki kury  myszy sowa

gra muzyka dla gawiedzi

kanclerz w dobrej wierze bredzi


  Spis treści zbioru
Komentarze (17)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Nie wnikam w przesłanie :) Wiersz jednak bardzo mi się podoba :)))
avatar
No racja na szybko pisałem a może mi korektor pomógł .
avatar
Oglądam filmiki z Kolonii - przerażenie .
Zachód jest poddawany jakiemuś procesowi - to jest totalnie chore .
Ludzie godzą się na rewolucję etniczną - CHORE JAK CHOLERA .
A ci co to akceptują to są debile jak cholera .
Chryste gdzie ci ludzie mają rozum.
avatar
Dobre Rozarze. Powoli do wszystkich dociera,
niektórzy tylko do błędu przyznać się nie chcą uparcie ;)
avatar
Ludzie nie są z jednej matrycy - nigdy nie byli I NIE BĘDĄ. Mamy różne geny, różne grupy krwi, różne szkoły, różne, różne, różne...

Pora to zrozumieć. Jeden jest głupi, drugi gruby, trzeci wierny, czwarty kaleki, dziesiąty Murzyn, stopięćdziesiąty stary, milionowy na WIEŻY,

NA WIEŻY W-I-E-Ż-Y

gdzie głuchy cymbał bije

wierzy WIERZY W-I-E-R-Z-Y w mądrość wróżbity itd., itd.

RÓŻNIMY SIĘ- ZGODNIE Z BOSKIM PLANEM.

I tak jest BARDZO dobrze!!

Wiersz od strony formalnej jest w porządku. To, co mu łamie grzbiet - to pogarda dla gorszych, innych niż "my" /zawsze od nich mądrzejsi, lepsi, doskonalsi/. Taki przekaz dyskwalifikuje każdą, nawet tą najlepszą, literaturę
avatar
głuchy cymbał
umysł mierny
oślepione płyną gęsi
za sterami osioł pędzi
wszyscy durnie i idioci
trutnie cepy muły i barany
w jednej betonowej trumnie

I KTO TO MÓWI??
avatar
Krowy woły
Dookoła
Jeden ja
Cud miód
Bez wad
avatar
1657 odczytań - i to milczenie wokół tego przesłania to bardzo groźny przejaw ostrej ksenofobii, w jakiej żyje polski Czytelnik-od 30 lat wolny Europejczyk
avatar
Zaiste k/raj jak betonowa trumna
avatar
Wiersz nadal aktualny i to coraz bardziej .

Protesty po śmierci murzyna Floyda są dowodem niezwykle silnym na akt destrukcji intelektualnej społeczeństw.
avatar
Nie. Wcześniejszy wpis Autora (patrz data 8.01.2016) rzuca światło na kompletnie odmienne tło interpretacyjne
avatar
Faktycznie ostro napisałem.
Interpretacja jednak jest ta sama. Kolonia czy to miasto w USA oraz Warszawa(leżąca) Poznań (leżący) i wiele innych miejsc jak choćby całowanie butów murzynom z poczucia winy to akty relacji pomiędzy rasami .
Odbija zdrowo gówniarzom - a tak naprawdę wszyscy jesteśmy rasistami nawet ci ideologicznie najbardziej porąbani. Oto dowód .
Żaden biały nie będzie mieszkał w dzielnicy z tylko murzynami - wszyscy uciekają i to nie tylko z powodu zazwyczaj ogromnej przestępczości w takich środowiskach ale rasizmu wobec białych.

Ten wierszyk jest między innymi o ukrywaniu prawdy w imię wyższych idei:-) Wyższych oczywiście nie znaczy mądrych ;-)
avatar
Czy się to komuś podoba, czy wcale, cały współczesny świat zmierza w kierunku globalizacji i w jej konsekwencji - nieuchronnego MIESZANIA wszystkich ras. Chińczycy są na Kamerunie, Kamerun na Alasce, Alaska w Łodzi, Łódź na Księżycu.

Nie ma "gorszych" i "lepszych". Nigdy ich nie było - i nie będzie.

RAZEM MOŻEMY WSZYSTKO, OSOBNO - NIC
avatar
Są choroby,na które nie ma lekarstwa.
avatar
Nie jestem źle nastawiony wobec jakiejkolwiek z ras. Jestem jednak realistą i nie wierzę w społeczeństwo ,,wymieszane,, Czarni będą się alienować tworzyć swe getta itp. Wzrośnie przestępczość a biali będą się czuli zagrożeni.
Kto pamięta jak Kaczyński powiedział o strefach w Sztokholmie gdzie policja nie wchodzi ? Głupi śmiech zastąpił milczenie .
Przykłady z innych państw szczególnie z USA lub RPA mrożą krew - tak wygląda w rzeczywistości ten eksperyment. Dlatego zwolenników przyjmowania czarnych emigrantów nazywam ............. i tak ........... oraz tak .......... :-)
avatar
Odwracamy kota ogonem:

alienacja "obcych" w Europie czy w USA, czy w Afryce, czy na Bergamutach - lecz, o dziwo! nie na Antarktydzie!! - to efekt zamknięcia ich wszystkich w gettach. NIGDY ODWROTNIE!

Białasom nie zależało - i mimo waszyngtońskich deklaracji demokracji WCIĄŻ nie zależy! - na jakiejkolwiek asymilacji z kimkolwiek.

OWSZEM, wydrzeć Murzynka Bambo rdzennej Afryce do darmowych czarnych robót nie tylko przy posłudze u jakiejś Frau czy na plantacjach Teksasu, ale mieć z nim coś jeszcze wspólnego?? Never for ever!

Co w Polsce robiliśmy - i nadal robimy! - z Wietnamczykami czy Chińczykami?! Pogarda dla "nienaszych" i lansowanie siebie jako zawsze tylko "lepszych" od tych "gorszych" - to ta ruda kita lisa Witalisa, która z daleka zdradza nosiciela.

Przekleństwo Judasza, kolanem duszącego kark człowieka i jednocześnie całującego swoją umiłowaną ofiarę, zatoczyło swym bumerangiem kolejny krąg
avatar
Wietnamczyków to raczej Polacy cenią a nawet mają uznanie .
Co do Floyda to widac na nagraniu jak neguje polecenia a wręcz z nich drwi.
Dostał polecenie wyjścia z samochodu - opierał się im wyciągali go na siłę potem sobie poszedł i se ukucnął by go znowu podnosić i się siłować . Nie dziw że potraktowano go z tupetem a w takich sytuacją zawsze coś może wymknąć spod kontroli.
Niech dziękują murzyni że są jeszcze biali bo by nie mieli zasiłków a ich dzielnice zamieniły by się w slamsy. Dziwnie cicho jest o RPA - tam widać doskonale w jakim kierunku idą zmiany.
© 2010-2016 by Creative Media
×