Przejdź do komentarzySexual harazment
Tekst 3 z 44 ze zbioru: Kadry z życia
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2016-07-31
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1951

Bardzo popularne w ostatnich czasach stały się rożnego rodzaju harazmenty szczególnie w miejscach zbiorowego bytowania. Co jakiś czas organizowane są zebrania i szkolenia na ten temat.

Uczestniczył w nich emeryt, ale na dorobku, ponieważ już prawie o dziesięć lat przedłużył sobie pracę na emeryturze, taki sobie wiejski filozof. Jak sam mówi o sobie, nie z jednego pieca chleb jadł, i pokaźny bagaż doświadczeń nosi na swym grzbiecie. Ale jakoś nie miał ochoty i głowy poznać język kraju, w którym przebywał przez ostatnie 30 lat. Dlatego we wszelkiego rodzaju mitingach uczestniczył biernie, składał podpisy we wskazanym miejscu i zadowolony wracał do swoich przyzwyczjeń, nawyków i głęboko zakorzenionych zachowań.

Jednym z nich było podszczypywanie i obejmowanie kobiet, w ten sposób chyba dodawał sobie charyzmy męskiej. Ale pewna Amerykanka o przeciętnej aparycji, oskarżyła go o molestowanie seksualne. Biedny nasz” kogucik” przez miesiąc czasu oddelegowany był na różnego rodzaju badania, zanim stwierdzono, że jego pociąg seksualny jest tylko do żony, której nigdy w ponad pięćdziesięcioletnim pożyciu małżeńskim nie zdradził, a opisane przez współpracownicę zachowanie było niewinnym żartem.Tym zachowaniem chciał podkreślić jej kobiecość a tym samym swoją czupurność męską.

Powrócił do fabryki, ale upokorzony wizytami u psychologa i seksuologa, zamknął się w swoim miejscu pracy stroniąc od ludzi. Nawet podczas przerw na posiłki nie szedł do stołówki tylko pokątnie zjadał przygotowane przez żonę jedzonko.

Jak widać, to, czym imponował kobietom do tej pory stało sie występkiem na stare lata, z którego musiał sie tłumaczyć i wstydzić przed ludźmi.




  Spis treści zbioru
Komentarze (5)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Nie wiem, czy "harazment" nie pisze się przez "ch" [jak "charakter"?] dlatego obniżyłam ocenę za językową poprawność. Jeszcze doszlusowała literówka ;)
Reszta: OK ;-))) Tak jak kliknięcie :-)))
avatar
Befano,możesz sprawdzić w google.Podszczypywanie kobiet nie jest molestowaniem,o ile sama kobieta tego nie uzna za molestowanie,i się na to godzi,wówczas do sadu iść nie może.Ja osobiście widziałabym go w sadzie z żoną,bo mało która godzi się na taki układ,ale może być tak,że facet kocha kobiety,ogólnie jest wesołkiem,tacy bywają i wszystko uchodzi im na "sucho"-czyt.-zero złych intencji i z jednej i z drugiej strony..Sąd zależy tylko od pierwszego założenia,że coś jest nie tak.
avatar
Harazment - sprawdziłam pisze się przez samo h
avatar
Znakomitości w tej scence obyczajowej nie dostrzegłem, ale pomysł ciekawy. Też sprawdziłem to kontrowersyjne słowo i w żadnym słowniku języka polskiego go nie znalazłem. Znalazłem jedynie w słowniku angielsko-polskim w brzmieniu "harassment" i oznacza ono: nękanie, dokuczanie, niepokojeniem molestowanie, prześladowanie. Przypuszczam więc, że neologizm ten powstał wśród Polaków zamieszkujący obszary, gdzie funkcjonuje język angielski. Ale to tylko moje przypuszczenie. I jeżeli moje domysły są prawdziwe, to słowo to zostało użyte we właściwym znaczeniu.
Mam natomiast inne zastrzeżenia dotyczące poprawności językowej i nie jest to tylko literówka. Jako literówki mogę uznać jedynie kilkakrotny brak spacji lub też jej zbędność. Kilka błędów interpunkcyjnych. Brakuje przecinków przed: szczególnie, a tym, stroniąc, tylko pokątnie, stało się; zbędne przecinki przed: oskarżyła, zamknął się, to.
"Ponad pięćdziesięcioletni" to jedno słowo, Można ewentualnie napisać, że miał ponad pięćdziesiąt lat i wówczas napiszemy rozdzielnie.
No i błąd tautologii, czyli idem per idem, czyli to samo przez to samo. Piszemy nie "miesiąc czasu", a "miesiąc", gdyż jest rzeczą oczywistą, że miesiąc jest jednostką czasu, więc nie ma potrzeby, by to dopowiadać.
avatar
Dziękuję za cenne i trafne uwagi.
Zgadza się użycie słowa harassment w języku angielskim. Nie pamiętam żródła, ale znalazłam odpowiednik w języku polskim jako harazment.
Pozdrawiam.
© 2010-2016 by Creative Media
×